דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס SL בישראל: מ-1.2 מיליון שקלים

Getting your Trinity Audio player ready...


השם SL הוא הוותיק ביותר מבין דגמי מרצדס המשווקים כיום ונטוע עמוק עד 1954 ופירוש שמו Super Light (קל במיוחד). הדור החדש מכונה R232 הוצג בשנה שעברה והבטיח לחזור ליסודות הדור הראשון, הקליל והספורטיבי, כאשר המשימה הוטלה על כתפיה של חטיבת AMG הספורטיבית וזאת במטרה להחזיר לו את הילת העבר ולמצב אותו מול מתחרות אייקוניות לא פחות כמו בנטלי קונטיננטל GT קבריולה, אסטון מרטין DB11 וולנטה וגם פורשה 911 קבריולה.

מרצדס SL תשווק בשלוש גרסאות. גרסת הכניסה SL43 מצויידת במנוע ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר עם מגדש טורבו נתמך חשמל ומערכת היברידית קלה (48V). למרות נפחו הצנוע הוא מפיק 381 כ"ס והזינוק ל-100 קמ"ש מסתיים בהתאם תוך 4.9 שניות בלבד.

מרצדס SL

לגרסה הבאה כבר מנוע V8 כפול מגדשים בנפח 4.0 ליטר המאפשר שתי רמות הספק. בגרסת SL55 עם 476 כ"ס וזינוק ל-100 קמ"ש ב-3.9 שניות וב-SL63 עם 585 כ"ס ו-3.6 שניות למיאוץ הקלאסי.

כל המנועים משודכים לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית (MCT) עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט. הנעה אחורית במנוע הקטן, וכפולה-קבועה ב-V8 החזק. אגב, לראשונה בהיסטוריה של הדגם.
ה-SL מבוססת על פלטפורמה חדשה, שתהווה בסיס גם לדור הבא של ה-AMG GT, עם שימוש נרחב באלומיניום, מגנזיום וחומרים מרוכבים על מנת להשיג קשיחות מרכב גבוהה יותר אפילו מה-AMG GTרודסטר (ב-40% לרוחב, 50% לאורך). גם המיתלים עשויים מאלומיניום על מנת להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ האחראי בין היתר על היכולת הדינמית, עם בולמים אדפטיביים ודיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה כציוד תקני ב-V8 או אופציה בתוספת 50 אלף שקלים בגרסת הבסיס.

מרצדס SL

כל הגרסאות מצוידות בהיגוי אחורי אקטיבי (2.5 מעלות) המסייע לשפר את החדות ואת היציבות הכיוונית, על ידי הפניה בזווית הפוכה לקדמיים עד 100 קמ"ש, או במקביל להם מעל מהירות זו. גם היכולת האווירודינמית שופרה עם מסיט אוויר אקטיבי עשוי קרבון בתחתית חלקו הקדמי של המרכב, המוסט ב-4 ס"מ ומייצר אפקט ונטורי המפחית את נסיקת החרטום במהירות גבוהה. מאחור יש ספוילר אחורי נפתח חשמלית לחמישה מצבי זווית התקפה קבועים מראש על-פי נתוני הנהיגה (מהירות, האצה, האטה, מצב הגה וכו').

מרצדס SL

בהשוואה ל-SL היוצאת (R231), החדשה ארוכה ב-6.5 ס"מ (470.5 ס"מ) רחבה בכ-4 ס"מ (191.5 ס"מ) עם בסיס הגלגלים ארוך ב-11.5 ס"מ (270 ס"מ). הפלטפורמה החדשה והגידול בממדים מאפשר לה כעת להציע צמד מושבים מאחור, לראשונה מאז ה-SL של שנות ה-90 (R129) אך מרצדס מעדכנת כי הם מתאימים עבור ילדים בגובה של עד 1.5 מטר.

מרצדס SL

תנאי השירות של היושבים מלפנים כוללים כיוון חשמלי, חימום, אוורור (כולל דרך מנגנון "צעיף אוויר") ועיסוי למושבים הקדמיים, מסך מגע ענק ("11.9) עם זווית הטיה (בין 12 ל-32 מעלות) על מנת לאפשר תצוגה ברורה ללא תלות בזווית קרני השמש כשהגג פתוח. אפרופו הגג. הוא עשוי כעת בד ולכן המשקל העצמי נמוך יותר (21 ק"ג), עם מנגנון פתיחה פשוט ומהיר יותר ומעבר ממצב פתוח לסגור או להיפך בתוך 15 שניות בלבד ובמהירות של עד 60 קמ"ש.

מערך הבטיחות הוא המוכר של היצרנית, עם 10 כריות אוויר, בלימה אוטונומית, שמירת נתיב (כולל מעבר נתיב אוטומטי וסיוע בהיגוי לתמרון חירום), בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי) ותאורת מטריקס-לד דיגיטלית.

מרצדס SL

מרצדס SL – מחירים:


מרצדס AMG SL43 תעלה 1,190,000 שקלים
מרצדס AMG SL55 4Matic+ תעלה 1,550,000 שקלים
מרצדס AMG SL63 4Matic+ תעלה 1,850,000 שקלים

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה