דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מרצדס C קלאס AMG נחשפת בגרסה מחושמלת

Getting your Trinity Audio player ready...

שנה וחצי לאחר שנחשף הדור החמישי של מרצדס C קלאס, מצטרפת להיצע כמו תמיד גם גרסת AMG ספורטיבית. הבשורה העיקרית: מנוע ה-V8 נזנח לטובת מערכת הנעה היברידית-נטענת. אז אומנם יש כעת מנוע בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר בלבד, אבל הכוח שנפלט ממנו לא פחות מסנסציוני. 680 כ"ס, 170 כ"ס יותר מה-V8 כפול המגדשים ב-C63s היוצאת ומהמתחרה הישירה ממינכן - ב.מ.וו M3. לישראל היא צפויה להגיע בשנה הבאה.

מרצדס C63 AMG E-Performance

יחידת הנעה

מערכת ההנעה משלבת בין מנוע בנזין מוגדש המוכר מגרסת ה-A45 AMG, אבל כאן הוא מגיע עם מגדש שונה שמופעל (גם) בעזרת חשמל במטרה לייצר כוח זמין ללא השהייה. ההספק המרבי של מנוע הבנזין עומד על 476 כ"ס, ובכך הוא הופך למנוע ארבעה צילינדרים החזק בעולם, עם הספק בלתי נתפס של 238 כ"ס לליטר.

הוא מחובר לתיבת תשעה הילוכים אוטומטית עם מערכת מצמדים במקום ממיר מומנט ולהנעה כפולה-קבועה. וגם כאן יהיה עם מצב 'דריפט' שמנתק את הנעת הגלגלים הקדמיים לטובת הנעה אחורית - והשמדת צמיגים - טהורה כמו פעם.

המנוע החשמלי מפיק 204 כ"ס ותצורתו דומה ל-AMG GT63E, מאחור כיחידה אחת יחד עם תמסורת בעלת שני יחסי העברה ודיפרנציאל מוגבל החלקה, היישר לגלגלים האחוריים. למרות משקל עצמי (2.1 טון) גבוה בכ-350 ק"ג מהדגם היוצא, שילוב החשמל-בנזין מאפשר לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-3.4 שניות, 0.6 שניות פחות מה-C63s היוצאת ועשירית שניה פחות מב.מ.וו M3 כפולת-הנעה. המהירות המירבית מוגבלת ל-250 קמ"ש באופן אלקטרוני, אך הסרת המגבלה תאפשר למרצדס השרירית להגיע גם ל-280 קמ"ש.

מרצדס C63 AMG E-Performance

קיבולת הסוללות צנועה יחסית, 6.1 קוט"ש בלבד, מה שמאפשר טווח נסיעה חשמלי מזערי של 13 קילומטרים בלבד. עם זאת, מדובר במצברים שתוכננו על ידי חטיבת AMG ומצוידים במערכת קירור משודרגת האמורה לאפשר ביצועים מיטביים גם תחת עומס. גם כאן מציעה מרצדס אפשרות לבחירת עוצמת הרגנרציה בין ארבעה מצבים קבועים מראש כולל אפשרות "נהיגה בדוושה אחת".

מרצדס C63 AMG E-Performance

התנהגות כביש

מערך המיתלים של ה-C קלאס המוקצנת כולל זרועות ונקודות חיבור שונות, עם גיאומטריה וכיול ייחודי לקפיצים ולבולמי הזעזועים האדפטיביים, ומוט גישור בין בתי הבולמים מלפנים. היגוי אחורי שמוצע כאופציה ב-C קלאס הרגילה הוא ציוד תקני כאן, אבל בכיול שונה המותאם למצב הנהיגה הנבחר ולמהירות הנסיעה. הוא אמור לאפשר כניסה מהירה יותר לפנייה (עם הפניה הפוכה לגלגלים הקדמיים עד 2.5 מעלות) במהירות נמוכה, ויציבות כיוונית במהירות גבוהה (הפנייה במקביל לקדמיים עד 0.7 מעלות).

מרצדס C63 AMG E-Performance

גם מערכת הבלימה שודרגה, עם קאליפרים בעלי שש בוכנות מלפנים ושימוש בחומרים קלי משקל על מנת להפחית את המשקל הבלתי מוקפץ. בלמים קרמיים יוצעו כאופציה בתוספת תשלום.

מרצדס C63 AMG E-Performance

הופעה חיצונית

כמתבקש, העיצוב החיצוני אגרסיבי מה-C קלאס הרגילה, בעיקר בחזית עם סבכת 'פאן-אמריקנה', מכסה מנוע עם כונס אוויר וסמל חטיבת הביצועים במקום זה של מרצדס, ופגושים אגרסיביים יותר עם פתחי אוורור גדולים. חישוקי "20 נושאים צמיגי מישלין פיילוט ספורט 4S רחבים (275/35) שחייבו את הרחבת בתי הגלגלים מלפנים, ומאחור יש רביעיית מפלטים וספוילר צנוע בקצה דלת תא המטען.

מרצדס C63 AMG E-Performance

בתא הנוסעים יש מושבים ספורטיביים עם תמיכה משופרת, גימורי קרבון, תצוגת נתוני אקשן על גבי לוח המחוונים ("12.3) ומסך המגע ("10.9). ההגה מצופה אלקנטרה עם מנופים גדולים לשליטה ידנית בהילוכים ועליו בורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה בין מגוון רחב של מצבים: חשמלי, נוחות, שמירת מצבר (לטובת נסיעה חשמלית במרכזי ערים), ספורט, ספורט+, מסלול, תוואי חלק (גשם או שלג) ומצב התאמה אישית.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה