דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מסכמים רבעון: שוק הרכב בדרך לשיא של כל הזמנים

Getting your Trinity Audio player ready...


בשנים האחרונות התייצב שוק הרכב על מספרים שבין 205,000 ל-225,000 מסירות של רכבים חדשים בשנה. השנה, לפחות בינתיים, המספרים גדולים בהרבה: הרבעון הראשון הסתיים עם למעלה מ-72 אלף מסירות, ואם יימשך הקצב המטורף המספרים עשויים להגיע ל-290,000 מסירות בסוף השנה. הסיבות לצמיחה רבות: יבואני הרכב פתחו בתחרות עם חברות הליסינג ויצאו במבצעי מימון אטרקטיביים, דגמים רבים חדשים הגיעו לישראל ומשכו את הקהל לאולמות התצוגה, וחברות הליסינג נפטרות מהמלאי הרב שרכשו ב-2011 ומחליפות את הצי ברכבים חדשים.

טויוטה קורולה
טויוטה קורולה. המכונית הנמכרת בישראל מאז תחילת השנה / צילומים: יצרניות
10 הצומחות

את הצמיחה המרשימה ביותר ברבעון הראשון רשמה מיצובישי, שעבורה זו היתה שנה מוצלחת במיוחד. לאחר השקת האאוטלנדר בתחילת 2013, שהפך בסוף השנה לרכב הנמכר ביותר בקבוצתו, המשיכה היצרנית היפנית את השנה עם השקות מוצלחות של מיצובישי ספייס סטאר ומיצובישי אטראז'.

שברולט רעננה את היצע הדגמים עם הטראקס, מנועי הטורבו של הקרוז, המאליבו החדשה וגרסה מוזלת לספארק; סובארו חזרה לסגמנט המשפחתיות עם האימפרזה, ומאזדה וטויוטה נהנו מהשקות מוצלחות של רכבים חדשים בקטגוריית המשפחתיות.

יש לציין כי כיוון שהשוק כולו צמח ב-26%, אזי צמיחה בשיעור דומה לנתוני השוק לא מעידה בהכרח על התקדמות יוצאת דופן של המותג. מותגים רבים צמחו בשיעור גדול מכך. צמיחה נמוכה מכך, או האטה, פירושן ירידה משמעותית בביצועי המותג. הטבלה לא כוללת את מותגי היוקרה.



10 הצונחות

בעוד היצרנים הקוריאנים והיפנים נהנו בתקופה האחרונה משערי מטבע נוחים, האירופאיות נאלצו להילחם לא רק בשערי המטבע - אלא גם בדגמים החדשים והמוצלחים שהגיעו לישראל מהמזרח. סיטרואן, פיג'ו, פורד, פולקסווגן ורנו רשמו ירידה משמעותית במכירות - אם כי יש לציין שבפורד וברנו הירידה באה לאחר תקופה חריגה של עליה במכירות, כך שבסך הכל המספרים לא נמוכים במיוחד מהצפוי.

המותג MG הסיני ירד ב-100% בשל הפסקת השיווק של הדגם היחיד, אך היבואנית מכרה בחודשים האחרונים מכוניות רבות כ"יד ראשונה מהיבואן" שלא נספרו בדו"ח הרישוי - ולכן נמנענו מהלכניס אותה לטבלה.
את הרשימה סוגרת יונדאי, שאמנם שומרת על מעמדה כמובילת שוק הרכב בישראל - אך רושמת ירידה קלה ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.



מותגי היוקרה

כאן האחוזים קצת משקרים. 150% אחוזי צמיחה לקדילאק הם מספר יפה, אך בסך הכל מסר המותג האמריקאי 130 מכוניות מתחילת השנה. גם הצמיחה של יגואר ולנדרובר היא שולית בשל המכירות המועטות, אך כדאי בהחלט לשים לב לכמה מגמות מעניינות: לקסוס מזנקת מתחילת השנה, אודי ומרצדס ממשיכות לצמוח, וולוו מתעוררת לחיים - ורק ב.מ.וו מסרה בדיוק את אותו מספר מכוניות כמו ברבעון הראשון של השנה שעברה.




לקסוס IS300h. האחראית העיקרית לצמיחה של המותג / צילום: דניאל סקלי

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה