דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מסירות רכב חדש: ההפתעות של חודש ינואר

Getting your Trinity Audio player ready...


בחודש הראשון של שנת 2013 נמכרו בישראל 22,539 מכוניות, עליה של 11% לעומת החודש המקביל אשתקד. אם הקצב הזה ישמר במהלך השנה כולה, אנו צפויים לראות שיא של כל הזמנים במכירות רכב חדש עם יותר מ-270 אלף מכירות - אך יש לזכור כי חודש ינואר הוא באופן קבוע חזק יותר מחודשים אחרים, בשל העובדה שלקוחות רבים מעוניינים לקבל את הרכב בשנת הדגם החדשה ולכן ממתינים עם הקניה לחודש ינואר.

בדירוג יצרני הרכב שומרת יונדאי על המקום הראשון עם 4,010 מסירות, אך אחריה מפתיעה קיה שניצבת במקום השני עם 2,144 מסירות - קצת יותר מפורד שנמצאת במקום השלישי עם 2,013 מסירות. במקום הרביעי בדירוג נמצאת טויוטה, ואחריה הפתעה נוספת - ניסאן. את העשיריה הראשונה משלימות סקודה, מאזדה, רנו (עם 102 מכוניות חשמליות של בטר פלייס!), סוזוקי ופולקסווגן. בקטגוריית מכוניות היוקרה מובילה אודי עם 471 מסירות, יותר מפיג'ו ויותר מפי שניים ממרצדס - זאת כאשר מרצדס מכרה את רוב המכוניות לשוק המוניות. בתחתית הטבלה ניתן למצוא את פורשה עם 7 מסירות, אבארט ולנצ'יה עם 6 לכל אחת, גרייט וול הסינית עם 5 מסירות, יגואר עם 4 ובקצה נמצאת סאנגיונג - שלא מסרה בחודש ינואר אפילו מכונית אחת.


פורד פוקוס ממשיכה לשמור על ההובלה / צילום + תמונת כותרת: רונן טופלברג

בדירוג הדגמים ממשיכה פורד פוקוס לשמור על המקום הראשון עם 1,645 מסירות. במקום השני נמצאת יונדאי i30 עם 967 מסירות, ומיד אחריה ה-i20 עם 943 מכוניות שעלו על הכביש. במקום הרביעי ממוקמת קיה פיקנטו הקטנטנה, ואחריה ניתן למצוא הפתעה - רנו פלואנס, שהיתה אחראית ל-762 מסירות - יותר מכל מה שמכרו פיג'ו, פיאט וסובארו גם יחד. את המקומות הבאים בדירוג תופסות יונדאי i25 ו-i35, קיה ריו, סיאט איביזה וניסאן מיקרה שעושה חיל אצל חברות ההשכרה והליסינג.
בתוך הטבלאות המסובכות ניתן למצוא כמה דגמים מעניינים שעלו על הכביש עם יחידה אחת או שתיים שכרגע מסתתרות במחסני היבואנים עד לתחילת השיווק. הונדה CRV החדשה היא למשל מכונית שכזו, וההפתעה הגדולה יותר מגיעה בדמותה של הגרסה ההיברידית - לראשונה בישראל ברכבי פנאי שאינם יוקרתיים. יונדאי הביאה ארצה שתי מכוניות מדגם הג'נסיס המפואר - אחת בתצורת סדאן והשניה בתצורת קופה, שתיהן עם מנוע 3,800 סמ"ק.


יונדאי ג'נסיס. בקרוב תימכר בישראל / תמונת יצרן

בתוך כך קנו הלקוחות הישראליים מספר מכוניות מעניינות. מלבד 4 מזראטים ופרארי אחת שעלו על הכביש, נמכרה בארץ גם ב.מ.וו M5 - גרסת הספורט הקיצונית של סדרה 5. לקוח אחד קנה גם אודי S7, אחד אחר רכש ניסאן GTR ואילו 3 לקוחות קנו את מיני רודסטר בגרסת ה-JCW הספורטיבית. בכיוון קצת שונה, 8 לקוחות קנו בחודש האחרון פיאט סדיצ'י - מכונית זהה לחלוטין לסוזוקי SX4 - ומתוכם 7 רכשו את גרסת ה-Emotion המאובזרת שנמכרת במחיר של 128 אלף שקל, כאשר הסוזוקי המקבילה נמכרת במחירים שמתחילים ב-100 אלף שקל בלבד. את הסוזוקי, אגב, קנו 214 לקוחות...

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. איציק 
    לכל הירידות יש הסבר, 05-02-2013

    סאנגיונג לא מכרו בכלל, כי היום יש להם רק את הקורנדו, שאר הדגמים: הרקסטון, רודיוס והאקטיון ספורט אזלו מהמלאי.
    סיאט וסקודה ירדו, בגלל שבינואר בקודם המכירות של הפאביה והאיביזה המוזלות היו גבוהות (האיביזה היתה מקום שני והפאביה מקום רביעי במסירות לדגמים), מאז הגיעו עוד מתחרות מוזלות כמו הסויפט והפיאסטה.
    פיג'ו לא מוכרים הרבה מה-308 וה-208 (התמחור של ה-208 גבוה ביחס למתחרות).
    אופל התחזקו בגלל האסטרה ברלינה.

    סגור תגובה

  • 2. תפסיקו לפרנס את היבואנים (לת)
    נורי, 10-02-2013

חזור למעלה