דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מנוע השנה 2018: פרארי (שוב) זוכה

Getting your Trinity Audio player ready...

החל משנת 1999, מדרגים עיתונאי רכב מרחבי העולם את המנועים השונים של יצרני הרכב בתחרות "מנוע השנה". הדירוג מתבצע לפי עקרונות של חדשנות טכנולוגית והתרשמות בנהיגה. כמו כן ישנה התייחסות גם לצריכת הדלק, לצליל, לפעולה החלקה, ליכולות ולביצועים. התחרות מסודרת על-פי מספר קטגוריות, כאשר החלוקה הראשונית הינה לפני נפחי המנוע וחלוקה נוספת לפי סוג המנוע; ביצועים, חסכוני והחל משנת 2017 גם המנוע החשמלי של השנה. במשך השנים זכו בתואר "מנוע השנה" מנועים מכל הנפחים, קטנים וגדולים כאחד.

להלן תוצאות התחרות לשנת 2018:

מנוע השנה: 3.9 ליטר בי-טורבו V8, פרארי

זו השנה השלישית ברציפות שמנוע זה קוטף את תואר מנוע השנה. במשך כ-10 שנים זכו מנועים קטנים וחסכוניים, כדוגמת 999 סמ"ק אקובוסט של פורד או 875 סמ"ק טווין-אייר של פיאט, ואילו המנוע האחרון שזכה בתואר והשתייך לקטגורייה הבכירה של המנועים היה מנוע 5.0 ליטר V10 ששירת את ב.מ.וו M5 וזכה שנתיים ברציפות בשנים 2007-2008. המנוע של פרארי, שזכה לראשונה בתואר בשנת 2016, החל את דרכו שלוש שנים קודם לכן, כך שמדובר במנוע ותיק למדי.

דגמים: פרארי  488 (GTB, ספיידר ו-Pista).

מקום שני: 3.0 ליטר 6 צילינדרים, פורשה (פורשה 911 קררה, קררה 4, קררה S, קררה 4S, קררה GTS, קררה 4 GTS).

מקום שלישי: 6.5 ליטר V12, פרארי (פרארי 812 Superfast).

פרארי

1.0 ליטר ומטה: 999 סמ"ק, פולקסווגן

השנה זכה בקטגוריה זו מנוע ה-999 סמ"ק של פולקסווגן ושבר את רצף הזכיות של פורד לאחר שליטה של 6 שנים (2012-2017) עם מנוע בנפח זהה.

דגמים: סקודה אוקטביה, פולקסווגן פולו, סיאט איביזה, סיאט ארונה, סקודה קארוק, סקודה פאביה, אודי A1, אודי A3, אודי Q2 ועוד

מקום שני: 999 סמ"ק, פורד (פיאסטה, פוקוס)

מקום שלישי: 657 סמ"ק, ב.מ.וו (מאריך הטווח של ב.מ.וו i3).

1.0-1.4 ליטר: 1.2 ליטר, 3 צילינדרים טורבו, פיג'ו-סיטרואן

זו השנה הרביעית ברציפות שמנוע 1.2 טורבו של קונצרן פיג'ו-סיטרואן זוכה בתואר. המנוע משרת את מגוון דגמי הקבוצה, החל מה-208 הקטנה ועד ה-5008 ולאחרונה הוא החל לשמש גם את אופל קרוסלנד ואופל גרנדלנד המשווקות בישראל בהספקים של 110 ו-130 כ"ס (בהתאמה). לפני כן שלט בפסגה במשך 9 שנים (2006-2014) מנוע 1.4 ליטר של פולקסווגן שהגיע הפעם למקום השני.

דגמים: פיג'ו 208, 308, 2008, 3008, 5008, סיטרואן C3, C4, C4 פיקאסו וגרנד פיקאסו, סי-אליזה, DS3, ואופל קרוסלנד X וגרנדלנד X.

מקום שני: 1.4 ליטר TFSI ACT, פולקסווגן (פולקסווגן טיגואן, אודי Q2, סיאט לאון, סקודה סופרב וקודיאק).

מקום שלישי: 1.4 ליטר TFSI פולקסווגן (פולקסווגן גולף, חיפושית, טיגואן ופאסאט, אודי A1, A4, Q2 ו-Q3, סיאט אטקה, לאון, טולדו ואלהמברה, סקודה קודיאק וסופרב).

1.4-1.8 ליטר: 1.5 ליטר, 3 צילינדרים, היברידי, ב.מ.וו

יחידת ההנעה ההיברידית (בנזין-חשמלית) שמשרתת את ב.מ.וו i8 קטפה גם השנה את התואר זו השנה הרביעית ברציפות. כדרך אגב מנוע הבנזין עצמו (שזכה במקום השני), משרת גם את מיני וב.מ.וו סדרה 2 אקטיב טורר. לפניו החזיק בתואר במשך 8 שנים (2007-2014) מנוע "פרינס" של ב.מ.וו ששירת מגוון רחב של דגמי מיני וב.מ.וו ומשמש גם היום (בגרסה משודרגת) חלק מדגמי פיג'ו-סיטרואן.

דגמים: ב.מ.וו i8.

מקום שני: 1.5 ליטר, 3 צילינדרים טורבו, ב.מ.וו (ב.מ.וו סדרה 1, סדרה 2 ואקטיב טורר, סדרה 3 ו-X1, מיני, מיני קופר, קלאבמן וקאנטרימן).

מקום שלישי: 1.5 ליטר TFSI EVO, פולקסווגן (פולקסווגן גולף, ארטאון וטי-רוק, אודי A3, סיאט איביזה וארונה, סקודה אוקטביה וקארוק).

במוו

1.8-2.0 ליטר: 2.0 ליטר טורבו, פורשה

זו השנה השנייה ברציפות שהמנוע של פורשה זוכה בקטגוריה זו. המנוע משמש את מחליפת הקאיין והבוקסטר שזכתה לשם חדש – 718 (718 קאיימן לגרסה הסגורה ו-718 בוקסטר לגרסה הפתוחה) ועת המעבר לכינוי החדש גם "איבדו" 2 צילינדרים, כך שמדובר במנוע 4 צילינדרים. מאז שנות ה-60 לא הוצע מנוע שכזה בפורשה.

דגמים: פורשה 718 קאיימן ובוקסטר.

מקום שני: 2.0 ליטר טורבו AMG, מרצדס (מרצדס A, CLA, GLA).

מקום שלישי: 2.0 ליטר טורבו, הונדה (הונדה סיוויק Type-R ואקורד).

פורשה

2.0-2.5 ליטר: 2.5 ליטר, 5 צילינדרים טורבו, אודי

מנוע ותיק זה מחזיק בתואר כבר 9 שנים תמימות, עוד משנת 2010. אומנם לא מדובר במנוע חדש, אך הוא בהחלט יודע לספק את העוצמה הנכונה יחד עם הצליל הנכון. באודי RS3 החדשה הוא מפיק לא פחות מ-400 כ"ס מרשימים.

דגמים: אודי RS3, אודי TT RS ואודי RS Q3.

מקום שני: 2.5 ליטר, פורשה (718 בוקסטר S, קאיימן S, בוסטר GTS וקאיימן GTS).

מקום שלישי: 2.3 ליטר, פורד (פורד פוקוס RS).

אודי

2.5-3.0 ליטר: 3.0 ליטר, 6 צילינדרים טורבו, פורשה

פורשה קוטפת תואר נוסף גם בקטגוריה זו, בשנה השלישית ברציפות. מאז שנת 1999, אז החלה התחרות, המקום הראשון עובר בעיקר בין פורשה לב.מ.וו שצברה עוד 13 שנות זכייה לעומת 4 של פורשה ואפילו שנתיים בהן זכתה מאזדה (2003-2004) עם מנוע בנפח צנוע של 1.3 ליטר בלבד, אך בתצורת וונקל (לאור נפח פליטה הדומה למנוע 2.6 ליטר).

דגמים: פורשה 911 קררה, קררה 4, קררה S, קררה 4S, קררה GTS וקררה 4 GTS.

מקום שני: 3.0 ליטר M, ב.מ.וו (ב.מ.וו M3 ו-M4).

מקום שלישי: 2.9 ליטר V6 טווין-טורבו, פיאט-קרייזלר (אלפא רומיאו ג'וליה QV וסטלביו QV).

פורשה

3.0-4.0 ליטר ומנוע הביצועים של השנה: 3.9 ליטר בי-טורבו V8, פרארי

המסורת ממשיכה כבר 3 שנים ברציפות. מנוע ה-3.9 ליטר של פרארי זוכה בתואר בשתי הקטגוריות (קטגוריית הנפח וקטגוריית הביצועים) משנת 2016.

דגמים: פרארי 488 (GTB, ספיידר ו-Pista).

מקום שני: 4.0 ליטר בי-טורבו V8 AMG, מרצדס (מרצדס-AMG GT, GT S, GT C, GT R, S, C, E, G, GLC ומאייבך S, אסטון מרטין ונטאג' ו-DB11)

מקום שלישי: 4.0 ליטר בוקסר, פורשה (פורשה 911 GT3 ו-911 R).

4.0 ליטר ומעלה והמנוע החדש של השנה: 6.5 ליטר V12, פרארי

פרארי ממשיכה לקטוף תארים השנה, וגם בקטגוריה זו יש לה תואר נוסף זו השנה השלישית ברציפות. אומנם מדובר בגרסה מוגדלת של מנוע ה-V12 ששירת את ה-F12 Berlinetta בעל נפח של 6.3 ליטר, אך תוספת הסמ"קים הגדילה את ההספק לכדי 789 כ"ס והמומנט עומד על 73.2 קג"מ. זהו המנוע האטמוספרי החזק בעולם. בגרסתו ההיברידית ב"לה-פרארי" ההספק המשולב עומד על 960 כ"ס.

דגמים: פרארי 812 Superfast.

מקום שני: 5.2 ליטר V10, אודי (אודי R8 ולמבורגיני הוראקן).

מקום שלישי: 4.4 ליטר טווין-טורבו V8, ב.מ.וו (ב.מ.וו M5).

פרארי 812 superfast

המנוע החשמלי של השנה: טסלה

משנת 2017 החלו להכריז על זוכה גם בקטגוריית המנוע החשמלי, ויצרנית הרכבים החשמליים האמריקאית עשתה זאת שוב גם השנה.

דגמים: טסלה מודל S, מודל X ומודל 3.

מקום שני: ב.מ.וו (ב.מ.וו i3 ו-i3S).

מקום שלישי: ג'נרל-מוטורס (שברולט בולט, אופל אמפרה).

המנוע ה"ירוק" של השנה: טסלה

המנוע החסכוני של השנה הוצמד שוב לטסלה, זו השנה החמישית ברציפות. הפעם האחרונה שמנוע בעירה פנימית זכה בתואר היה בשנת 2013, אז הייתה זו פיאט שזכתה עם מנוע 875 סמ"ק ששירת את פיאט פנדה, 500L ולנצ'יה אפסילון.

דגמים: טסלה מודל S, מודל X ומודל 3.

מקום שני: 1.5 ליטר, 3 צילינדרים היברידי, ב.מ.וו (ב.מ.וו i8)

מקום שלישי: מנוע חשמלי, ב.מ.וו (ב.מ.וו i3 ו-i3S).

טסלה

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה