דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מנוע השנה 2016: פרארי וכל היתר

Getting your Trinity Audio player ready...


מאז שנת 1999, מדרגים עיתונאי רכב מרחבי העולם את המנועים של יצרניות הרכב השונות בתחרות "מנוע השנה". במרוצת השנים זכו בתחרות מנועים מכל הסוגים והגדלים, החל ממנועים חסכוניים של מכוניות קטנות ועד למנועים אימתניים של מכוניות ספורט. התחרות מחולקת לשני חלקים עיקריים: בחלק האחד מדורגים המנועים לפי קטגוריות של נפח, ובחלק השני נדרשים העיתונאים לבחור את "מנוע השנה" מתוך כל המנועים הקיימים. בנוסף קיימות קטגוריות של "המנוע הירוק", "מנוע הביצועים" ו"המנוע החדש של השנה".

להלן תוצאות התחרות לשנת 2016:

מנוע השנה 2016: 3.9 ליטר טווין-טורבו, פרארי
לא מדובר במנוע חדש לגמרי - הוא כבר משווק מאז 2013 במזראטי קוואטרופורטה ובפרארי קליפורניה, עם הספקים צנועים של 530 ו-560 כ"ס, אך כעת הוא קוטף את התואר בגרסה החדשה והבאמת חזקה שלו, זו שמייצרת 670 כ"ס (ב-8,000 סל"ד), יחד עם מומנט אדיר של 77.5 קג"מ ב-3,000 סל"ד. באופן מעניין, זו הזכיה הראשונה של פרארי בתואר הבכיר מאז נוסדה התחרות בשנת 1999. המנוע הזה זכה ב-3 קטגוריות נוספות השנה, הישג נדיר בתחרות.
דגמים: פרארי 488.
מקום שני: 1.5 ליטר טורבו-היברידי של ב.מ.וו i8 (הזוכה לשנת 2015).
מקום שלישי והלאה: 3.0 ליטר טורבו, פורשה 911 קאררה; 1.2 ליטר טורבו, פיג'ו-סיטרואן; 1.0 ליטר טורבו, פורד; 2.0 ליטר טורבו, AMG מרצדס; 6.3 ליטר, פרארי; 2.5 ליטר טורבו, אודי.



עד 1,000 סמ"ק: 1,000 סמ"ק טורבו, פורד
מדובר במנוע בעל 3 צילינדרים בהספקים של 100-125 כ"ס, שבאירופה משרת מגוון רחב של דגמים. לישראל המנוע הזה עדיין לא הגיע, למרות שקיווינו לפגוש אותו בפוקוס המעודכנת. זו זכיה חמישית ברצף של המנוע הזה בקטגוריה הקטנה.
דגמים: פורד פיאסטה, פוקוס, מונדיאו, קונקט ועוד.
מקום שני: 1.0 טורבו, פולקסווגן (פולו, גולף, סיאט איביזה, אודי A1).
מקום שלישי והלאה: 650 סמ"ק, ב.מ.וו (i3); 1,000 סמ"ק טורבו, אופל (אדם, קורסה); 875 סמ"ק, פיאט (500, אלפא מיטו); 900 סמ"ק, רנו-ניסאן (קליאו, קפצ'ור, דאצ'יה סנדרו, סמארט).
1,000 - 1,400 סמ"ק: 1.2 ליטר טורבו, פיג'ו-סיטרואן
זו זכיה שניה ברצף של המנוע המוצלח הזה, שהשנה החל להימכר בישראל במגוון רחב של דגמים: בפיג'ו 308 וסיטרואן C4 עם הספקים של 130 כ"ס, בפיג'ו 208, סיטרואן קקטוס ו-DS3 עם עם 110 כ"ס, ובגרסאות בסיסיות יותר (וידניות) הוא משווק בגרסה אטמוספרית עם 82 כ"ס. המנוע הזה מספק מומנט גבוה בסל"ד נמוך, ופועל באופן נמרץ למדי.
דגמים: פיג'ו 208, 2008, 308, סיטרואן, C4, קקטוס, DS3.
מקום שני: 1.2 ליטר טורבו, ב.מ.וו (מיני ONE).
מקום שלישי והלאה: 1.4 ליטר היברידי, פולקסווגן (גולף GTE, אודי A3 e-Tron); 1.4 ליטר טורבו, פיאט-קרייזלר (פיאט 500X, אלפא ג'ולייטה, ג'יפ רנגייד, דודג' דארט); 1.4 ליטר טורבו, פולקסווגן (גולף, פאסאט, סקודה אוקטביה, סופרב, סיאט לאון ועוד).



1,400 - 1,800 סמ"ק: 1.5 ליטר טורבו-היברידי, ב.מ.וו
מנוע השנה של 2015, ה-1.5 ליטר ההיברידי של ב.מ.וו i8, שומר על התואר בקטגוריה הזו, שהולכת ונהיית צפופה עם הדרישה של הסינים למנועי 1.5 ליטר. האם נראה את המנוע האדיר הזה של ב.מ.וו בדגמים נוספים, והאם ה-i8 תגיע השנה סוף סוף לישראל?
דגמים: ב.מ.וו i8
מקום שני: 1.5 ליטר טורבו, ב.מ.וו (סדרה 1, סדרה 3, ב.מ.וו X1, מיני קופר).
מקום שלישי והלאה: 1.8 ליטר טורבו, פולקסווגן (פאסאט, סקודה אוקטביה, סיאט איביזה קופרה, אודי A3 ועוד); 1.8 ליטר היברידי, טויוטה (אוריס, פריוס, לקסוס CT); 1.6 ליטר טורבו, פיג'ו-סיטרואן וב.מ.וו (פיג'ו 3008, פיג'ו 508, סיטרואן C4 פיקאסו, מיני קאנטרימן S); 1.6 ליטר טורבו, מרצדס (A קלאס, CLA, GLA, C קלאס).



1,800 - 2,000 סמ"ק: 2.0 ליטר טורבו, מרצדס AMG
זכיה שלישית ברצף. מדובר במנוע שמשרת את גרסאות ה-45AMG של מרצדס A לדגמיה השונים. השנה הוא עבר שיפור נוסף, וההספק שלו עלה מ-360 כוחות סוס ל-381. נותר רק להצטער על כך שמרצדס לא מציעה אותו בדגמים נוספים
דגמים: מרצדס A45, מרצדס CLA A45, מרצדס GLA A45 (כולן AMG).
מקום שני: אודי, 2.0 ליטר טורבו (S1, TT, S3, פולקסווגן גולף GTI, סקודה אוקטביה RS ועוד).
מקום שלישי והלאה: וולוו, 2.0 ליטר טורבו-היברידי (XC90, S90); 2.0 ליטר טורבו, פורשה (718 בוקסטר); וולוו, 2.0 ליטר טורבו-בנזין T5 (מרבית הדגמים); ב.מ.וו, 2.0 ליטר טורבו-דיזל (מרבית הדגמים).



2,000 - 2,500 סמ"ק: 2.5 ליטר טורבו, אודי 
מנוע ה-5 צילינדרים הותיק של אודי זוכה בתואר זו השנה השישית ברציפות ,מאז 2010. כיום המנוע הזה משווק באודי Q3 RS ובאודי RS3, שם הוא מייצר לא פחות מ-367 כ"ס, וגם מנגן סאונד אלוהי.
דגמים: אודי Q3 RS, אודי RS3
מקום שני: 2.5 ליטר טורבו, פורשה (718 בוקסטר S)
מקום שלישי והלאה: 2.3 ליטר טורבו, פורד (פוקוס RS); 2.2 ליטר דיזל, מאזדה (3, CX5); 2.1 ליטר דיזל-היברידי, מרצדס (C, E ועוד); 2.3 ליטר טורבו, פורד (מוסטנג, לינקולן MKC).



2,500 - 3,000 סמ"ק: 3.0 ליטר טורבו, פורשה
אחרי 3 שנות שליטה של ב.מ.וו בקטגוריה הזו, הגיעה העת לחילופי משמרות. המנוע של ה-911 מייצר 370 או 420 כ"ס מ-6 צילינדרים מוגדשים, ואם יש כבר מנוע חדש ל-911 האגדית - אז כנראה שהוא באמת ראוי לתואר הזה.
דגמים: פורשה 911.
מקום שני: 3.0 ליטר טורבו, ב.מ.וו M.
מקום שלישי והלאה: 3.0 ליטר טורבו, ב.מ.וו (מרבית הדגמים); 3.0 ליטר טורבו-דיזל (מרבית הדגמים); 3.0 ליטר עם מגדש על, יגואר-לנדרובר (F-טייפ, F-פייס, XE, לנדרובר דיסקברי, ריינג' רובר); 3.0 ליטר דיזל, פולקסווגן (טוארג, אודי A4, A6, Q7, פורשה מקאן, פנמרה, קאיין).



3,000 - 4,000 סמ"ק + המנוע החדש + מנוע הביצועים: 3.9 ליטר טורבו, פרארי
מנוע השנה 2016 זוכה כמובן גם בקטגוריית הנפח שלו, גם בתואר הביצועים וגם בתואר "המנוע החדש", שם הוא התמודד מול אריות חזקים לא פחות. נחכה לפגוש אותו בדגמים נוספים בשנה הקרובה, אם כי אנחנו בהחלט מוכנים להסתפק במבחן ארוך טווח ל-488.
דגמים: פרארי 488.
מקום שני: 4 ליטר טורבו, מרצדס AMG (AMG-GT, C63).
מקום שלישי והלאה: פורשה, 4 ליטר (911 GT3 RS); פורשה, 3.8 ליטר (911 GTS); מקלארן, 3.8 טורבו (675LT); פורשה, 3.8 ליטר (911 טורבו).

4,000 סמ"ק ומעלה: 6.3 ליטר, פרארי
עוד מנוע של יצרנית האקזוטיקה מאיטליה מככב כאן, והפעם זהו המנוע שזכה במקום השני בשנה שעברה. המנוע הזה מייצר 780 כ"ס בגרסה ה"רגילה" ו-960 כ"ס בגרסה היברידית ב"לה פרארי". לא רע, נכון?
דגמים: פרארי F12 ברלינטה.
מקום שני: 5.2 ליטר, אודי (R8, למבורגיני הורקאן).
מקום שלישי והלאה: מרצדס AMG, 5.5 ליטר (E63, CLS AMG ועוד); ב.מ.וו, 4.4 ליטר טורבו (M5, M6); למבורגיני, 6.5 ליטר (אוונטדור, ווננו); שברולט, 6.2 ליטר עם מגדש על (קורבט סטינגריי Z06, קמארו ZL1, קדילאק CTS-V).



המנוע הירוק של השנה: החשמלי של טסלה
גם השנה, בפעם השלישית ברצף, בתואר הידידותי לסביבה זכה המנוע החשמלי של טסלה מודל S, שמייצר הספקים של 380 עד 700 כ"ס - באמצעות סוללות בלבד. התאוצה ל-100 קמ"ש זריזה למדי, שכן המנוע מספק את כל כוחו מ"סל"ד אפס.
דגמים: טסלה מודל S, מודל X.
מקום שני: 1.5 ליטר היברידי, ב.מ.וו i8
מקום שלישי והלאה: וולוו, 2.0 ליטר בנזין-היברידי (XC90, S90); ב.מ.וו, חשמלי (i3), פורד 1.0 ליטר אקובוסט, פורשה 3.0 ליטר בנזין-היברידי פלאג-אין.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה