דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכירת רכב באינטרנט: תמונת מצב

Getting your Trinity Audio player ready...

בסגר הראשון שהביאה עלינו מגיפת הקורונה, בחודשים מרץ-אפריל, שוק הרכב הישראלי הושבת כמעט לחלוטין ומכירות הרכב ירדו לרמה אפסית. בסגר השני, זה של חגי תשרי שאנו עדיין נמצאים בעיצומו, התמונה כבר שונה לגמרי: למעלה מ-18,000 כלי רכב נמסרו בחודש ספטמבר, עליה של כ-4% לעומת ספטמבר בשנה שעברה - וזאת כאשר שליש מהחודש עבר תחת סגר כמעט מוחלט.

הקהל הישראלי, שעצר כמעט לחלוטין את הצריכה בסגר הראשון, מתנהל אחרת בסיטואציה הנוכחית. במקביל, רבים מיבואני הרכב מצאו תחליף לאולמות התצוגה הסגורים בדמותם של אתרי מכירה מקוונים. 5 יבואני רכב גדולים מאפשרים כיום רכישה מלאה של רכב מבלי לצאת מהבית, כולל בחירת הצבע והאביזרים הנלווים, קבלת מימון ולעיתים גם אספקה של הרכב עד לחניה הביתית.

מה מחכה לכם בכל אחד מאתרי האינטרנט האלו, והאם יש באמת ישראלים שקונים רכב בעשרות ומאות אלפי שקלים מבלי לפגוש אותו קודם באולם התצוגה?

כלמוביל

אחת היבואניות הראשונות שהשיקו אתר מכירות אונליין, עושה זאת "עד הסוף". באתרי המכירות של כלמוביל תוכלו לקנות כל אחד מדגמי יונדאי ומיצובישי, לבחור כמובן רמת גימור וצבע, לרכוש אביזרים (למשל - מצלמת דרך ב-795 שקלים או מרימי שמשות ב-915 שקלים), תוכלו לצפות במועדי האספקה המשוערים ואחרי שתזינו שם ומספר טלפון, תוכלו גם לצפות בהנחה שמגיעה לכם. בין היתר מצאנו הנחות של 3,000 שקלים על יונדאי קונה היברידית ו-12,0000 שקלים על מיצובישי אאוטלנדר, לא כולל הנחה נוספת של 5,450 שקלים על אביזרים שונים. 

אתר מכר כלמוביל

כאשר השיקה כלמוביל את אתר המכירות שלה, לפני כשנה וחצי, היא הצהירה כי ההנחות באתר זהות לאלו שניתנות באולם התצוגה, כך שאין צורך לבקר באולם לצרכי "מיקוח". הרוכשים מתבקשים לשלם מקדמה של 2,000 שקלים באמצעות האתר, ואת היתר ניתן לשלם בהעברה בנקאית או לבקש הצעת מימון. 

את דגמי מרצדס לא ניתן לרכוש אונליין, ולמעשה אף אחד מיבואני הרכב לא מאפשר רכישה של מכוניות יוקרה באתרי האינטרנט.

בכלמוביל מציינים כי בתקופת הסגר חל גידול של כ-180% בהיקף מכירות האתר בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הדגמים הפופולאריים שנרכשו באמצעות האתר הם יונדאי קונה, איוניק, i10, i20, ומיצובישי אאוטלנדר. לטענת היבואנית, המכירות באינטרנט מהוות  כ-10% מהמכירות הפיזיות של החברה.

מיצובישי אאוטלנדר PHEV

לובינסקי

יבואנית פיג'ו, סיטרואן, אופל ו-MG מוכרת את כלל הדגמים באמצעות אתרי האינטרנט, לא כולל רכבים מסחריים ולא כולל מותג היוקרה DS. הלקוחות מתבקשים לבחור דגם, גרסה וצבע בהתאם למלאי, ובמסגרת ימי המכירות ניתן לבחור גם הטבת מימון, הנחה, טרייד אין או שילוב ביניהם. גם כאן נדרש תשלום מקדמה באמצעות האתר, כאשר את השלמת הרכישה ניתן לבצע גם בדרכים אחרות.

ביבואנית לובינסקי מציינים כי ב-4 החודשים האחרונים, בין 25 ל-40 אחוזים מהלקוחות הפרטיים ביצעו את הרכישה באינטרנט, ואילו במותג MG (שמשווק כרגע רק את MG ZS) שיעור הרכישות באינטרנט מגיע ל-80% ממכירות המותג. הנתון הגובה נובע בין היתר מהעובדה ש-MG לא מפעילה אולמות תצוגה פיזיים ברחבי הארץ, מלבד האולם המרכזי של היבואנית במעוין שורק.

לובינסקי

קרסו

יבואנית רנו, ניסאן ודאצ'יה היא אחת הותיקות בתחום המכירה המקוונת, כאשר החלה למכור רכבים באינטרנט כבר עם השקת המותג דאצ'יה בשנת 2015 - לא בהצלחה מרובה. עוד קודם לכן, ביצעה קרסו את השקת הדור הראשון של ניסאן ג'וק במכירה מוקדמת של כמה מאות יחידות באמצעות האינטרנט.

בשלב זה זמינים כמעט כל הדגמים לרכישה מקוונת, אך לא בכל הגרסאות האפשריות וללא מותג היוקרה אינפיניטי. ניתן גם לקבל הנחות קטנות על חלק מהדגמים, אך שיעור ההנחות נראה ככזה שישלח חלק מהלקוחות למיקוח נוסף באולם. לאחר פתיחת ההזמנה ניתן לשלם מקדמה באמצעות האתר ולהעלות מסמכים להשלמת הרכישה.

מאז תחילת הסגר הראשון, מכרה קרסו כמה עשרות רכבים בלבד באמצעות אתר האינטרנט.

לפטופ

צ'מפיון מוטורס

אצל יבואנית פולקסווגן, סקודה וסיאט השיקו אתרי מכירה מקוונים לפני כ-4 חודשים בסך הכל, אך כבר לפני שנתיים השיקה סיאט גרסאות לאיביזה ולארונה שנמכרות באופן בלעדי באמצעות האינטרנט. 

מותג היוקרה אודי לא נמכר באונליין, ובמותגים האחרים רק חלק מהדגמים נמכרים באונליין: אצל סיאט אפשר לרכוש באינטרנט את האיביזה והארונה בחלק מרמות הגימור, בסקודה תוכלו לקנות קאמיק, קארוק או סקאלה, גם כאן לא בכל הגרסאות והצבעים, ואילו בפולקסווגן מוצעת כרגע רק גרסת ה-1.5 ליטרים של הטיגואן. שיעורי ההנחות עומדים על 3,000 ואפילו 7,000 שקלים בחלק מהדגמים.

בצ'מפיון מוטורס בחרו שלא למסור מידע אודות היקף המכירות באינטרנט עד כה.

 
אתר מכר צ'מפיון מוטורס

טלקאר

אצל קיה מתבצעת מכירה אינטרנטית באופן חלקי. הגולשים יכולים לבחור באמצעות אתר האינטרנט את הדגם הרצוי, הצבע והאבזור (ללא בדיקת זמינות במלאי). לאחר מכן נדרש הגולש להשאיר פרטים על מנת לחשוף את גובה ההנחה - למשל 1,000 שקלים בסלטוס או בפיקנטו, ו-3,000 שקלים במקרה של קיה אקסיד. 

לא ניתן לבצע תשלום או הזמנה בפועל באמצעות האתר: בסיום תהליך הבחירה ניתן לבקש מנציג מכירות שיצור איתנו קשר טלפוני לטובת המשך ביצוע הרכישה. 

כמעט כל דגמי קיה זמינים לבחירה באמצעות האתר, אך במותג סאנגיונג אין עדיין אתר מכר יעודי.

קיה פיקנטו / צילום: רונן טופלברג

דלק מוטורס

יבואנית מאזדה השיקה לאחרונה אתר למכירה מקוונת, בשלב זה למותג מאזדה בלבד - ולא לפורד או לב.מ.וו. האתר נוח מאוד לשימוש ומציג צילומים באיכות מצוינת. לאחר בחירת הדגם מקבלים "הטבות אונליין", שכוללות למשל הטבות אבזור, מערכות מיגון, טיפולים בחינם או הנחות קטנות בחלק מהדגמים. לאחר אישור ההזמנה על ידי נציג ניתן לשלם מקדמה בגובה 2,000 שקלים, לסיים את ההזמנה באינטרנרט ולקבל את הרכב במשלוח עד הבית.

קבוצת יוניון

יבואנית טויוטה היתה מהראשונות שמכרה רכבים באינטרנט, כאשר מכרה 300 יחידות ראשונות של טויוטה C-HR במכירה מוקדמת עוד לפני שנחתו רכבים באולמות התצוגה. כיום מציעה יוניון מוטורס רק את היאריס החדשה במכירה מקוונת, כאשר גם הפעם מדובר במעין מכירה מוקדמת לדגם. 

את יתר הדגמים, גם אלו של לקסוס, ניתן לאפיין באתר ולבחור עבורם צבע ואבזור, אך לא ניתן לפתוח הזמנה או לצפות במחירים לאחר הנחה. ב-GAC אין מכירות באתר האינטרנט.

יתר יבואניות הרכב לא מאפשרות בשלב זה הזמנת רכבים באינטרנט.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה