דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכונית השנה של iCar לשנת 2017

Getting your Trinity Audio player ready...


אחרי השיאים של שנת 2016, היו שחששו ששנת 2017 תהיה קשה יותר בשוק הרכב הישראלי. החששות האלו התבדו, כאשר התברר שגם בשנה הנוכחית יעלו קרוב ל-300,000 כלי רכב חדשים על הכבישים בארץ הקודש. ומה היה בשנה האחרונה? נמשכה ההגמוניה הקוריאנית של יונדאי וקיה; הג'יפונים המשיכו למשוך עוד ועוד לקוחות מקטגוריות אחרות; מערכות הבטיחות הפכו לנפוצות יותר ויותר, וגם ההנעה ההיברידית הפכה כמעט למיינסטרים.

כמו בשנים קודמות, כדי להכריע בבחירת "מכונית השנה" החלטנו שלא להסתפק בידע שנצבר אצלנו - והחלטנו להזמין את כל עיתונאי הרכב בישראל להשתתף בבחירת "מכונית השנה".

41 עיתונאי רכב מנוסים נענו לאתגר, והשתתפו במשאל ענק לבחירת "מכונית השנה" (רשימת המשתתפים - בתחתית הכתבה). כתבי הרכב של דה-מרקר, ערוץ הספורט, ידיעות אחרונות, Ynet, וואלה! News, ערוץ 10, חדשות 2, ממגזיני הווה ועבר ומאינספור אתרי אינטרנט בתחום הרכב ענו על השאלון המקיף שהצגנו בפניהם, ובחרו את המכוניות המצטיינות לשנת 2017.

הבחירה נעשתה בשני מישורים. בכל אחת מ-12 הקטגוריות השונות שהוגדרו, בחרו העיתונאים את מכונית השנה מתוך כלל המכוניות המשווקות בישראל באותה קטגוריה. הבחירה השניה, של תואר "מכונית השנה 2017", נעשתה רק מתוך הרכבים החדשים שהגיעו לישראל במהלך שנת 2017.

ההכרזה על הזוכות בתחרות מכונית השנה נערכה בטקס חגיגי שהתקיים במסגרת ועידת הרכב של מידע כנסים, בנוכחות בכירי ענף הרכב, אנשי משרד התחבורה, יבואנים, קציני רכב ואנשי iCar. את הטקס הנחה דני קושמרו.



מכוניות מיני:
קיה פיקנטו

הבחירה הזו לא הפתיעה אותנו. הפיקנטו היא להיט מכירות שזוכה למחמאות גם במבחני הדרכים, וכשמגיע לישראל דור חדש של מכונית כל כך חשובה - זה די צפוי שהוא יקטוף את התואר. ומה יש בה, במכונית הזו, שהופך אותה לכל כך מוצלחת? זה האבזור, עם מערכת מולטימדיה מקורית, מצלמת רוורס ובקרת אקלים; זו גם נוחות הנסיעה ותחושת האיכות, שמוכרת מקטגוריות גבוהות יותר; ובדור החדש זו בעיקר הבטיחות, שמרשימה עם בלימה אוטונומית במקרי חירום, 7 כריות אוויר וגם מערכת מובילאיי להשלמת החבילה.

מקום שני: רנו טווינגו
מקום שלישי: שברולט ספארק

להשוואת המכוניות המנצחות בקטגוריה >>>


קיה פיקנטו



סופר מיני:
סיטרואן C3

לא מעט דגמים חדשים הגיעו לקטגוריה הזו בשנה החולפת: סיאט איביזה, סוזוקי סוויפט, קיה ריו, רנו זואי, וגם מתיחת פנים לטויוטה יאריס. אבל את התואר קטפה סיטרואן C3 החדשה, בזכות שילוב של יכולות שאי אפשר להתעלם ממנו: עיצוב שובה לב עם מגוון רחב של שילובי צבעים, מרווח פנימי מצוין, נוחות נסיעה ברמה גבוהה, ביצועים נהדרים, מערכות בטיחות מתקדמות, אבזור עשיר ותג מחיר אטרקטיבי. אם הקקטוס היתה המכונית שהתוותה את הקו החדש של סיטרואן, הרי שה-C3 היא הראשונה לממש אותו.

מקום שני: סיאט איביזה
מקום שלישי: סוזוקי סוויפט

להשוואת המכוניות המנצחות בקטגוריה >>>


סיטרואן C3



משפחתיות קטנות:
פיאט טיפו

זו קטגוריה אפורה, שלא מרבה לחדש ובטח שלא מייצרת דגמים אטרקטיביים במיוחד. מרבית המכוניות בפלח השוק הזה מיועדות לציי רכב, מציעות את היכולת להסיע משפחה בתנאים סבירים ולא הרבה מעבר לכך. מדי פעם צצה מכונית מסקרנת יותר - סקודה ראפיד היא בהחלט כזו, והשנה היא היוותה תחרות מעניינת עם מנועי 1,000 סמ"ק ומערכות בטיחות חדשות - אך השנה פיאט טיפו בלטה במיוחד, הודות למפרט עשיר, מימדים נדיבים ובעיקר גרסאות האצ'בק וסטיישן שפונות גם לקהל הפרטי.

מקום שני: סקודה ראפיד
מקום שלישי: דאצ'יה לוגאן

להשוואת המכוניות המנצחות בקטגוריה >>>


פיאט טיפו



מכוניות משפחתיות:
יונדאי איוניק

הבחירה המתבקשת, ללא צל של ספק. האיוניק לא עשתה שום דבר שעוד לא ראינו לפני כן - אבל היא הראשונה שהצליחה לשלב מגוון רחב של יכולות, וגם להצליח במכירות בצורה שרק יונדאי מסוגלת. היכולות ההיברידיות שלה, עם צריכת דלק אמיתית של 20 ק"מ לליטר, הביאו ערך אמיתי לרוכשי הרכב. מערכות הבטיחות המתקדמות הן מהמובילות בקטגוריה, האבזור עשיר במיוחד, המרווח הפנימי נדיב ואפילו המחיר קרוב מאוד לזה של משפחתית "רגילה". בשנה הבאה נפגוש כאן גם גרסה חשמלית לגמרי של האיוניק, אבל אנחנו מעריכים שהגרסה ההיברידית תמשיך להיות להיט גם בחודשים הקרובים.

מקום שני: סקודה אוקטביה
מקום שלישי: רנו גרנד קופה

להשוואת המכוניות המנצחות בקטגוריה >>>


יונדאי איוניק



רכבי פנאי קטנים:
סיטרואן קקטוס

מכונית השנה של 2015 זוכה בקטגוריה שלה גם ב-2016 וב-2017, כאשר השנה יש עוד סיבה טובה לזכיה - הצטרפותה של גרסה אוטומטית להיצע, במחירים נמוכים משמעותית מאלו של מרבית המתחרות בקטגוריה. נהג שלא מפחד מרכב צרפתי ימצא כאן רכב מעוצב להפליא, נוח, חזק וחסכוני - שלא נראה כמו שום דבר אחר על הכביש. וזה עוד לפני שדיברנו על המחירים המצוינים.

מקום שני:  סוזוקי איגניס
מקום שלישי: מאזדה CX3

להשוואת המכוניות המנצחות בקטגוריה >>>


סיטרואן קקטוס



רכבי פנאי קומפקטיים:
פיג'ו 3008

מי שקטף את תואר "מכונית השנה" של אירופה, משחזר את ההישג גם בישראל. הג'יפון של פיג'ו הצליח להביא לקטגוריה הזו דברים שטרם נראו על הכביש: עיצוב חיצוני, ובעיקר פנימי, שיכול לבייש גם מכוניות יוקרה במחיר כפול; מנוע דיזל חסכוני כבר בגרסת הבסיס; ויש גם חבילת אבזור מרשימה, ורק חבל שמערכות הבטיחות לא כלולות בגרסת הבסיס. אז נכון, הוא אולי לא מצליח לדגדג את המכירות של הספורטז' והטוסון, אבל לטעמם של עיתונאי הרכב יש כאן מכונית שפשוט אסור להתעלם ממנה.

מקום שני: סקודה קודיאק
מקום שלישי: מאזדה CX5

להשוואת המכוניות המנצחות בקטגוריה >>>


פיג'ו 3008



מיניוואנים:
קיה קרניבל

הדור החדש של הקרניבל, ודאי שלאחר תום תקופתו של קרייזלר גרנד וויאג'ר וערב הגעתו לישראל של קרייזלר פסיפיקה, הוא אופציה כמעט יחידה למי שמעוניין במכונית שיכולה באמת להסיע 7-8 נוסעים בנוחות ובמרווח. אז נכון; הוא יקר, לא חסכוני ולכן גם לא נמכר במספרים גבוהים, אבל כמיניוואן למשפחה הגדולה אנחנו לא מסוגלים לחשוב על הרבה כלים עדיפים.

מקום שני: סיטרואן C4 גרנד פיקאסו
מקום שלישי: דאצ'יה לודג'י

להשוואת המכוניות המנצחות בקטגוריה >>>


קיה קרניבל



מכוניות מנהלים:
אלפא רומיאו ג'וליה

אחרי שהג'יפונים חיסלו כמעט לחלוטין את קטגוריית מכוניות המנהלים, נותרו בזירה בעיקר רכבי המנהלים שהציעו ערך מוסף כלשהו - אם זו סקודה סופרב המרווחת או יונדאי סונטה וההנעה ההיברידית. אבל מעל כולן התבלטה אלפא רומיאו ג'וליה - שמציעה לא רק רמה גבוהה של איכות, נוחות ותחושת יוקרה, אלא נוצצת גם עם כישורים מיוחדים בתחום הדינאמי. זו מכונית מנהלים שמדברת אל הנהג בשפה שרק מכוניות ספורט דוברות, ויותר מזה - היא גם מחזירה לאלפא את תהילת העבר, ומזכירה לרבים מאיתנו את ימיה המפוארים של יצרנית הרכב האיטלקית.

מקום שני: סקודה סופרב
מקום שלישי: יונדאי סונטה

להשוואת המכוניות המנצחות בקטגוריה >>>


אלפא רומיאו ג'וליה



רכבי פנאי גדולים / שטח / יוקרה:
וולוו XC60

אחרי שבשנתיים האחרונות הזוכה בקטגוריה הזו היה וולוו XC90, השנה קוטף את התואר אחיו הקטן והצעיר. לנו ברור לגמרי למה הוא זכה: הוא מצליח להביא לקטגוריית היוקרה יתרונות כמעט בכל סעיף, אפילו בתמורה למחיר - וזה כבר באמת עניין יוצא דופן. מלבד עיצוב מרהיב מבפנים ומבחוץ, מרווח בשפע, אבזור עשיר ומערכות בטיחות מתקדמות, וולוו XC60 מציג גרסה היברידית שהיא פשוט שוברת שוק. הספק אדיר של 407 כ"ס, טווח נסיעה של עשרות קילומטרים על חשמל בלבד ומחיר ששם אותה במרכז הקטגוריה - עם מפרט של הקצה העליון.

מקום שני: ריינג' רובר וולאר
מקום שלישי: וולוו XC90

להשוואת המכוניות המנצחות בקטגוריה >>>


וולוו XC60



טנדרים ומסחריות:
טויוטה היילקס

בשנה השלישית ברציפות, טויוטה היילקס מוכיח שטנדר הוא לא רק כלי עבודה יעיל. מיתוסים ואגדות שלמות נבנו סביב ההיילקס הותיק, ותפרו לו הילה של אמינות ועמידות יוצאות דופן. הדור הנוכחי של הטנדר היפני מציע, כרגיל, יכולות שטח גבוהות - אך לצידן גם אבזור עשיר, מערכת מולטימדיה תקנית ואפילו עיצוב נאה, יחסית. המחירים הגבוהים לא מצליחים להרתיע את הלקוחות.

מקום שני: פורד F350
מקום שלישי: סיטרואן ג'מפי

להשוואת המכוניות המנצחות בקטגוריה >>>


טויוטה היילקס



מכוניות יוקרה ופאר:
מרצדס S קלאס

אחרי שבשנה שעברה זכתה ה-E קלאס בתואר, השנה חוזר הכתר לאחות הבכורה. זו הגיעה השנה לישראל לאחר שעברה מקצה שיפורים, והתקרבה עוד יותר אל החזון האוטונומי. אין דבר כמעט שלא תוכלו למצוא במכונית הזו, החל מכורסאות עור מרגיעות עם עיסוי, דרך מערכות שמע מופלאות, מתלי אוויר נעימים ומנועים סופר חזקים - אך גם יעילים. למרות שיש לה לא מעט מתחרות מוצלחות, תחת הביטוי "מכונית פאר" באנציקלופדיה תמצאו כנראה תמונה של מרצדס S קלאס.

מקום שני: וולוו S90
מקום שלישי: פורשה פנמרה

להשוואת המכוניות המנצחות בקטגוריה >>>


מרצדס S קלאס



מכוניות קופה, קבריולה וספורט:
ב.מ.וו M2

ג'רמי קלארקסון, מגיש הטלויזיה הבריטי הנצחי של טופ-גיר (וכיום מנחה "גראנד טור"), הגדיר את ב.מ.וו M2 כ-M הטובה ביותר אי פעם. אנחנו חושבים שרק הציטוט הזה מספיק כדי להכתיר אותה למכונית השנה, אבל אם נידרש לנימוקים, נעשה זאת בשמחה: ב.מ.וו ללא ספק יודעת כיצד לייצר מכונות נהיגה מושחזות ומענגות, אבל גם היא לא מצליחה לנצח את חוקי הפיזיקה. בסופו של יום, כמה שהרכב קטן וקל יותר, כך גוברת היכולת לייצר איתו פאן - וזה בדיוק מה שעושה ה-M2. ברמה הגבוהה ביותר האפשרית, ולכן היא זוכה בתואר הזה כבר שנה שניה ברציפות.

מקום שני: אלפא רומיאו ג'וליה תלתן ירוק
מקום שלישי: פרארי 488

ב.מ.וו M2




מכונית השנה 2017:
פיג'ו 3008

בשנתיים האחרונות התחילו הג'יפונים להתבסס כסגמנט המרכזי בשוק הרכב. קיה ספורטז', יונדאי טוסון ומיצובישי אאוטלנדר עשו את עיקר העבודה, וסיפקו לעם ישראל רכבי פנאי גבוהים ואופנתיים במחיר הקרוב לזה של משפחתית רגילה. בשנת 2017 השינוי היה פחות בכמות המכירות ויותר בהיצע הדגמים ובאיכותם. קבוצת פולקסווגן נכנסה בסערה לקטגוריה הזו עם סיאט אטקה, פולקסווגן טיגואן וסקודה קודיאק; טויוטה השיקה את ה-C-HR המעוצב; מאזדה החלה למכור את ה-CX3 וה-CX5 החדשה; ניסאן קשקאי עבר מתיחת פנים ששמה דגש על האיכות, ושברולט אקווינוקס החדש מתגאה בעוד כמה דברים מלבד המנוע החזק.

אבל נדמה שמעל כולם, היה דגם אחד ששם את האיכות בראש סדר העדיפויות. פיג'ו 3008 הצליח להפוך את רכב הפנאי העממי למוצר שהוא לא נחות מבחינת האיכות ביחס למשפחתית רגילה - כפי שלפעמים מרגישים חלק ממתחריו - אלא דווקא להיפך: זהו רכב שמעניק תחושה של נסיעה במכונית מעולמות היוקרה, לא פחות. הוא נוח, מאובזר, מרווח, מתנהג היטב ובעיקר נראה ומרגיש כמו מוצר פרימיום אמיתי. ואם תוסיפו לזה את מנוע הדיזל החסכוני והיעיל, תקבלו עסקה שיכולה להיות מאוד משתלמת.

יש לנו רק בקשה אחת מקברניטי פיג'ו לקראת השנה הבאה: מערכות הבטיחות המתקדמות, לדעתנו, צריכות להיות חלק בלתי נפרד מהמפרט הבסיסי של הרכב. חוץ מזה, יש לנו בעיקר מחמאות.

פיג'ו 3008


רשימת העיתונאים שהשתתפו במשאל (לפי סדר הא”ב):

1. אביעד פרץ, אתר אוטוספורט
2. אופיר דואק, ספורט 5, אתר The Car
3. אורן דורי, דה-מרקר, לשעבר אתר Yad2 ו-iCar
4. אייזיק דוידוביץ, אתר Drive Time ומגזין הרכב של עיתון הארץ
5. אייל לוי, מעריב
6. אילן פייביש, טורבו-מגזין
7. איתי שטיינברג, מגזין אוטו
8. אסף בר-שי, iCar, וואלה, פורבס, לשעבר מקור ראשון, דה-מרקר, מגזין הגה ועוד
9. אריק רוזנבלום, אתר דוגרי
10. בועז קורפל, ספורט 5, לשעבר גלובס
11. בוריס רוזנר, אתר Gear
12. דובי זכאי, The Car, מעריב ומגזין טראק
13. דני קושמרו, חדשות 2, מגזין אוטו
14. דניאל סקלי, אתר iCar, לשעבר במגזין הרכב של עיתון הארץ
15. דניאל שמיל, דה מרקר
16. דרור ברלי, ידיעות אחרונות, שטח
17. הלל פוסק, Ynet, לשעבר מגזין אוטו
18. חנן בראון, אתר Yad2, לשעבר מגזין הגה
19. ד”ר חנן גולן, מגזין טראק, לשעבר העורך הראשי בקבוצת מוטו תקשורת
20. טל אבן, iCar, מגזין הבנקאות הפרטית, Epoch Times ישראל, יועץ אישי בענף רכבי היוקרה
21. יואל שוורץ, וואלה! News, The Car, לשעבר עורך מוטוקאר ועורך אתר אוטו
22. יתיר דוידוביץ, iCar
23. כפיר כשריאן, ספורט 5, לשעבר גלובס
24. מולי גומא, iCar , לשעבר אתר Mako
25. נועם וינד, The Car, לשעבר אתר Mako ומגזין הגה
26. נועם קום, אתר אוטוקום, מנהל פורום “נוהגים הייטק”
27. נועם ריין, iCar
28. ניר בן טובים, וואלה! News
29. עזרי לוי, iCar
30. ענת דניאל-אלסיבוני, בלוג “מלכת הכביש”, לשעבר מגזין אוטו
31. ערן אביבי, מגזין אוטו, מגזין רכב+ של עיתון הארץ
32. פבל צ’רניצקי, Carsforum, לשעבר אתר iCar ואתר Gear
33. צביקה בורג, לאשה, לשעבר Ynet
34. קינן כהן, וואלה! News, לשעבר Carsforum, עורך מגזין הגה, אתר Mako
35. רון אקרמן, מגזין אוקטן גבוה
36. רוני נאק, ידיעות אחרונות, אתר "שטח", גלובס, לשעבר מגזין אוטו
37. רן אלקובי, אתר קארטיוב
38. רן סגל, iCar
39. שי שיוביץ, אתר דוגרי, לשעבר אתר KML
40. שלומי צרפתי, Carsforum
41. ששי כהן, אתר Wheel

הצילומים בכתבה: ליאת מנדל, הדר קמינסקי, פבל צ'רניצקי, אסף בר-שי, שלו שטיינבאום.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה