דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מכוניות עד 20,000 שקל: מה כדאי לקנות?

Getting your Trinity Audio player ready...



מכוניות קטנות


יונדאי גטס

שנה: 2009-2010
מנוע: 1,400 סמ"ק
מחירון יד 2: כ-20,400 שקל
מחיר בפועל: 20,000 – 15,000 שקל.

גרסאות: שנת דגם 2010 הייתה השנה האחרונה של הגטס בשוק. היא שווקה עם מנוע בנפח 1,400 סמ"ק בגרסאות GLF ו-GLI. בנוסף שווקה גרסה בכירה עם מנוע 1,600 סמ"ק בגרסת GLS.

מה היא יודעת לעשות?
הגטס היא מכונית קטנה ובסיסית, לא מאוד נוחה לנסיעה אך מרווחת למדי, מודרנית ויעילה. הביצועים בינוניים בגרסאות האוטומטיות, ויש גם את מנוע ה- 1,600 סמ"ק שמציע ביצועים עדיפים. צריכת הדלק לא מצטיינת, אך היא השתפרה לאחר מתיחת הפנים שהיא עברה במהלך 2006.

למה לשים לב?
נקודת החובה הבולטת של הגטס היא גרסת ה-GLF. גרסה זו מגיעה כשהיא חפה מאביזרי בטיחות. היא לא כוללת מערכת למניעת נעילת גלגלים בבלימה (ABS) ויש בה רק כרית אוויר אחת, לנהג. בתוך הרכב הפלסטיקה לא מאריכה ימים. מבחינה מכנית, לעומת זאת, מדובר במכונית פשוטה שנחשבת אמינה למדי.

בשוק מסתובבות לא מעט יונדאים שכאלו, ואם תהיו סבלניים אולי תוכלו למצוא אחת שלא שירתה שירות קשה מדי בחברת השכרה או כזאת שלא עברה יותר מדי ידיים. 

מה מומלץ לקנות?
כל אחת מהגרסאות שהיא לא ה-GLF.

יונדאי גטס

סוזוקי אלטו

שנה: 2009-10
מנוע: 1,000 סמ"ק, ידני.
מחירון יד 2: 21,800 שקל
מחיר בפועל: 23,000 – 17,000 שקל

גרסאות: לסוזוקי אלטו שהושקה בישראל ב-2009 יש מנוע אחד בנפח 1,000 סמ"ק ושתי תיבות הילוכים: אוטומטית וידנית. התקציב מאפשר את קניית הידנית בלבד.

מה היא יודעת לעשות?
סוזוקי אלטו הביאה את קטגוריית מכוניות המיני לעם ב-2009 עם מחיר מחירון שאז היה נמוך במיוחד. היא צברה לעצמה קהל קונים נאמן והצליחה למכור לא מעט גם ב-2015, שנתה האחרונה בישראל. לא מדובר במכונית מאובזרת או מרווחת במיוחד אבל היא מציעה צריכת דלק מצויינת ואמינות מאוד גבוהה.

למה לשים לב?
הבעיה העיקרית של האלטו היא ציוני מבחני הריסוק שלה. עוד ב-2009 היא זכתה בציון לא מחמיא של 3 כוכבים במבחני הריסוק. בארץ יש לה בקרת יציבות כסטנדרט ו-4 כריות אוויר. מבחינת אמינות אין שום בעיה מכאנית שחוזרת על עצמה. רוב האלטו שנמכרו הן מהדגם האוטומטי ולכן אם תתעקשו על הגרסה הזו, התקציב יספיק בעיקר לרכבים עם ק"מ גבוה יחסית.

מה מומלץ לקנות?
כל הגרסאות מוצלחות. לידנית יתרון בביצועים ובצריכת הדלק.



פיג'ו 206

שנה: 2008
מנוע: 1,600 סמ"ק אוטומט או 1,400 סמ"ק ידני.
מחירון יד 2: 18,800 לאוטומטית.
מחיר בפועל: 21,000 – 17,000 שקל.

גרסאות: בשנתון הכתוב כאן אפשר לקנות פיג'ו 206 ידנית עם מנוע 1,400 סמ"ק או את הגרסה האוטומטית עם מנוע בנפח 1,600 סמ"ק. ה-1,400 האוטומטית שווקה בשנתונים מוקדמים יותר.

מה היא יודעת לעשות?
ה-206 היא מכונית שזכתה להצלחה לא פחות גדולה מהמכונית אותה היא החליפה, פיג'ו 205. ה-206 מרווחת יחסית לתקופתה, נוחות הנסיעה שלה טובה מאוד והתנהגות הכביש שלה נהדרת. ביחס לשנתון שלה ציוני הריסוק לא רעים: היא זכתה ב-4 כוכבים בזמנו.

למה לשים לב?
תיבת ההילוכים האוטומטית, ה-AL4 הותיקה, לא תמיד זוכה לחיים ארוכים ולכן חשוב לבדוק את מצבה. בנוסף חשוב לבדוק אם יש סימנים לבעיות במשאבות הדלק והמים שנוטות להתקלקל. מעבר לזה מדובר במכונית די אמינה ויתרון נוסף הוא הפשטות המכאנית שלה.

מה כדאי לקנות ב-20,000 שקל:  אם אתם מסוגלים להתמודד עם תיבה ידנית, אנחנו ממליצים בחום על גרסה זו. היא תעלה פחות, תהיה יותר אמינה ותחסוך לכם גם מבחינת עלויות הדלק.


רכב בתשלום חודשי נמוך - עכשיו במדור ליסינג פרטי >>>



פיג'ו 206
פיאט גרנדה פונטו

שנה: 2009
מנוע: 1,250 סמ"ק ידנית או 1,400 סמ"ק רובוטית.
מחירון יד 2: כ-21,800 שקל
מחיר בפועל: 22,000 – 16,000 שקל.

גרסאות: פיאט גרנדה פונטו מגיעה עם מנוע צנוע נפח, 1,250 סמ"ק (65 כ"ס) ותיבה ידנית או עם מנוע בנפח 1,400 סמ"ק (77 כ"ס) עם תיבת הילוכים אוטומטית רובוטית. אין גרסה עם תיבה אוטומטית "אמיתית".

מה היא יודעת לעשות?
פיאט גרנדה פונטו היא מכונית מרווחת יחסית לשנתון שלה. היא מציגה תא נוסעים טוב ובעיקר נהנית מציונים גבוהים מאוד במבחני ריסוק ביחס לתקופה. הגרסאות הידניות חלשות אך צריכת הדלק שלהן די טובה. גרסת המנוע החזקה לא מציעה ביצועים יוצאי דופן אבל הם טובים משל הידנית וגם שם צריכת הדלק טובה מאוד. התיבה הרובוטית עצמה קצת איטית ומהוססת.

יש לא מעט גרנדה פונטו על הכביש, ורבות מהן היו בבעלות פרטית. מציאת רכב מיד נמוכה ובמצב טוב לא אמורה להיות בעיה קשה במיוחד.

למה לשים לב?
למרות השם שיצא לפיאט, מתברר שלפיאט גרנדה פונטו יש מוניטין מוצלח למדי כשזה נוגע לאמינות. עם זאת, צריך לסייג ולהגיד שמערכת החשמל לא תמיד מבודדת כראוי וזה עלול להוביל לקצרים ובעיות מגעים פה ושם.  

מה כדאי לקנות ב-20,000 שקל: 
אנחנו ממליצים בעיקר על הגרסה הידנית שמציעה לצד מחיר מאוד נמוך, בטיחות גבוהה וצריכת דלק טובה.



פיאט פנדה

שנה: 2009
מנוע: 1,250 סמ"ק, ידנית או רובוטית
מחירון יד 2: 20,000 שקל
מחיר בפועל: 20,000 – 15,000 שקל.

גרסאות: פיאט פנדה מגיעה עם מנוע 1,250 סמ"ק (69 כ"ס) ותיבת הילוכים ידנית או רובוטית.

מה היא יודעת לעשות?
ביחס לעובדה שמדובר במכונית קטנה, פיאט פנדה היא מכונית די מרווחת. תנוחת הישיבה גבוהה יחסית וידית ההילוכים נמצאת בדיוק במקום הנכון. המנוע בסיסי ולא יככב בשום מבחן ביצועים, אך יחד עם תיבת ההילוכים הידנית הוא עומד בקצב עירוני ולמעלה מכך ללא בעיה מיוחדת. מחוץ לעיר מדובר במכונית קצת חלשה.

התיבה הרובוטית מאוד איטית וזה פוגם בביצועים. בשני המקרים צריכת הדלק סבירה ביחס לקבוצה אך לא מבריקה. נקודת חובה נוספת נרשמת לציון הבטיחות שעומד על 3 כוכבים בלבד.

למה לשים לב?
תאמינו או לא, פיאט פנדה נחשבת למכונית מאוד אמינה. כמעט כל סקר בינלאומי שנעשה לרכב התקשה לגלות בו נקודות תורפה מבחינת אמינות. אנחנו נמליץ, למי שיכול ורוצה, ללכת עם התיבה הידנית ולהבטיח אמינות טובה אפילו יותר. 

מה כדאי לקנות ב-20,000 שקל: כבר הבנתם, פנדה ידנית תהיה אחלה בחירה.



מכוניות משפחתיות

במחיר של 20 אלף שקל קשה למצוא משפחתיות מודרניות, והשנתונים מתחילים להתרחק. המכוניות שאיתרנו כאן הן או משפחתיות קלאסיות, או מכוניות 4 דלתות קטנות יותר שיכול לשאת את עול המשפחה על כתפיהן.

קיה ריו

שנה: 2009

מנוע: 1,400 סמ"ק, אוטומטית.
מחירון יד 2: 20,400 שקל
מחיר בפועל: 20,000 – 15,000 שקל.

גרסאות: קיה ריו סדאן מגיעה עם מנוע בנזין בנפח 1,400 סמ"ק (97 כוחות סוס) ועם תיבת 4 הילוכים ותיקה.

מה היא יודעת לעשות?
לריו מוניטין אמינות טוב יחסית, כך שבבסיס מדובר בכיוון טוב להתחיל ממנו. הריו היא לא משפחתית קלאסית אלא סופר-מיני עם זנב. כתוצאה מכך, מדובר על אוטו שיכול להכיל 4 נוסעים, בעיקר אם הם אלו שיושבים מאחור לא גבוהים, אבל הרוחב מוגבל ולכן אל תצפו שהרכב יוכל להכיל יותר משני כסאות בטיחות מאחור. ציוני הבטיחות לא רעים בשנים ההן, עם 4 כוכבים. הביצועים לא רעים אבל צריכת הדלק מעט גבוהה.

למה לשים לב?
לא מעט מהריו שמסתובבות ביד שנייה שירתו שירות משמעותי בצבא הגנה לישראל. מעבר לקילומטראז' הגבוה, היו להן חיים לא קלים ונמליץ לכם להתרחק מהן.

מה כדאי לקנות ב-20,000 שקל: ריו שהשתמטה משירות צבאי (ולא שאנחנו תומכים בהשתמטות, חלילה).



מיצובישי לאנסר

שנה: 2008
מנוע: 1,600 סמ"ק, גיר רציף.
מחירון יד 2: 21,900 שקל
מחיר בפועל: 19,000 – 16,000 שקל.

גרסאות: למיצובישי לאנסר גרסה אחת רלוונטית עם תיבה אוטומטית ומנוע 1,600 סמ"ק (98 כ"ס). מדובר בלאנסר "קלאסיק".

מה היא יודעת לעשות?
שנת הדגם 2008 הייתה שנת הדגם האחרונה של הרכב בישראל לפני הגעתו של הדור החדש. הלאנסר היא מכונית משפחתית יפנית קלאסית, פשוטה מאוד ואמינה מאוד. הלאנסר לא מאוד מרווחת אבל גם באספקט הזה היא לא נופלת ממכוניות דומות. יחידת ההנעה שלה כוללת מנוע 1.6 ליטר שמספק ביצועים לא רעים ותיבה אוטומטית.

למה לשים לב?
הלאנסר נמכרת במחירים נמוכים ממחירי המחירון, בעיקר כי רוב המכוניות המוצעות ברשת גמעו מרחקים גדולים. אם התמזל מזלכם ומצאתם אחת עם קילומטראז' סביר, אל תהססו.

מה כדאי לקנות ב-20,000 שקל: לאנסר מתוחזקת עם קילומטראז' סביר.



סובארו אימפרזה

שנה: 2008
מנוע: 1,500 סמ"ק, אוטומטית.
מחירון יד 2: 21,800 שקל
מחיר בפועל: 19,000 – 16,000 שקל.

גרסאות: גרסה אחת עם מנוע 1.5 ליטר (105 כ"ס).

מה היא יודעת לעשות?
הדור האחרון של האימפרזה, לפני ה-B3, לא שונה מאלו שלפניה למעט שני הבדלים מהותיים. הראשון, חזית מרשימה ואגרסיבית. השני, מנוע בנפח 1,500 סמ"ק. בשנתונים האלו מנוע בנפח כזה היה מוקצה מחמת המיאוס, אבל באימפרזה הוא הצליח לספק כוח עדיף ביחס למנוע ה-1.6 שהוא החליף. המכונית עצמה די צפופה ודי פשוטה, אבל עם מוניטין האמינות שלה קשה להתווכח. ציוני הבטיחות שלה מפתיעים לטובה ביחס לשנתון: היא לא נבחנה במבחני EuroNCAP אבל נבחנה ע"י איגוד חברות הביטוח בארה"ב (IIHS) וזכתה לדירוג לא רע.

למה לשים לב?
בדומה ללאנסר, גם האימפרזות שמסתובבות בשוק רוויות בקילומטרים ולכן מחיריהן זולים. מכונית שלא חצתה את רף 200 האלף ק"מ תחצה בקלות את רף ה-20 אלף שקל.

מה כדאי לקנות ב-20,000 שקל: גם פה נמליץ לחכות לאחת עם מספר קילומטרים סביר על השעון.



סוזוקי ליאנה

שנה: 2007
מנוע: 1,600 סמ"ק, אוטומטית.
מחירון יד 2: 20,800 שקל
מחיר בפועל: 24,000 – 17,000 שקל

גרסאות: גרסה אחת עם מנוע 1.6 ליטר (105 כ"ס), בתצורה של ארבע או חמש דלתות.

מה היא יודעת לעשות?
הליאנה היא לא בדיוק מלכת היופי של השכבה, לדעת רבים, אבל זה לא מפריע לה להיות מכונית ששומרת ערך באופן מרשים. הסיבות לכך מגוונות: ראשית יש את מוניטין האמינות הגבוה של סוזוקי. בנוסף, הליאנה נחשבת למכונית מאוד מרווחת לארבעה נוסעים למרות שהיא לא ארוכה בכלל. גם תא המטען שלה גדול ביחס למקובל באותן שנים. המנוע והגיר הם לא משהו שתרוצו לספר לחבר'ה עליו אבל הם כנראה ישרדו הרבה אחריכם.

למה לשים לב?
לליאנה, כמו לרכבים אחרים של היצרן היפני, יצא שם של רכב מאוד אמין, וכנראה בצדק. כדאי לשים לב למצב המתלים ברכב, כנראה שזה הרכיב היחיד שבגינו יש דיווחים על אי אלו תקלות.

מה כדאי לקנות ב-20,000 שקל: כל ליאנה שתמצאו, אם תסתדרו עם איך שהיא נראית. לסדאן נפח העמסה גדול יותר, בעוד ההאצ'בק תציע גישה נוחה לחפצים בבגאז'.

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה