דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מחוץ לאור הזרקור בתערוכת פריז

Getting your Trinity Audio player ready...

כולנו מכירים את "מלך הכיתה": ילד או ילדה דומיננטיים המושכים ומרכזים את רוב תשומת הלב בסביבה שלהם. מה לעשות – לא כולם יכולים להיות מלכי הכיתה, ותמיד נפגוש בצד מלכי הכיתה ילדים מופנמים ושקטים. זהו בדיוק המצב בתערוכות הרכב הגדולות: המבחר גדול, ותמיד יהיו מספר דוכנים שיהוו את מסמר התערוכה, בעוד שאחרים ישארו מחוץ לאור הזרקורים. לפעמים מדובר בתערוכה בשוק זר ליצרנית, לפעמים בשיווק ופרסום לא מוצלח לקראת התערוכה, ולפעמים פשוט דוכן לא מושקע.

דודג' EV החדשה 2009 דודג' EV. תשכחו ממנועי V8 בשרניים / צילומים: יצרן

במקרה של קרייזלר האמריקנית מדובר בסיבה הראשונה. ענקית הרכב האמריקנית, שנמצאת במצוקה כלכלית קשה בימים אלה, הציגה לקראת תערוכת פריז 2008 את החזון שלה לעתיד ירוק יותר: שלושה דגמים הייברידיים (לפרטים נוספים: מילון מונחים - רכב ירוק) חדשים, עבור כל אחד מהמותגים שלה – כאשר כל אחד יקבל את הכינוי EV , כלומר Electric Vehicle. הראשון והמשמעותי ביותר היא גרסה הייברידית עבור המיניוואן המוכר שלה, הלא הוא קרייזלר גרנד וויאג'ר (המכונה גם טאון אנד קאונטרי) שיצוייד במנוע חשמלי בעל הספק של 255 כ"ס ומהירות מירבית של יותר מ-160 קמ"ש, והבטחה לטווח של 640 ק"מ על מיכל בנזין אחד או 64 ק"מ (בדומה לשברולט וולט) בעזרת תנועה באמצעות המנוע החשמלי בלבד. עבור מותג ג'יפ האיקוני, חושפת קרייזלר גרסה הייברידית גם לג'יפ רנגלר, עם מנוע בעל 268 כ"ס וטווחי נסיעה זהים לקרייזלר גרנד וויאג'ר.

הרכב האחרון, עבור מותג דודג', הוא הדודג' EV: רכב ספורט המבוסס במלואו על לוטוס אירופה, ובאופן אירוני עבור דודג' הידועה במכוניות השרירים האימתניות שלה - מצוייד במנוע חשמל בלבד – המפיק 268 כ"ס ובעל טווח כולל של 240 עד 320 ק"מ בין טעינה לטעינה. הביצועים מרשימים ועומדים על האצה מ-0 ל-100 בפחות מ-5 שניות, עם מהירות מקסימלית של למעלה מ-190 קמ"ש. בכל מקרה, היצרנית האמריקאית מכריזה כי אחד מהרכבים יוצג כבר ב-2010, עם הבטחה להביא גם את שאר הדגמים – שנמצאים כרגע במצב של אב טיפוס – ליצור. לא ידוע איזה דגם יהיה ראשון, אבל ניתן להמר שמדובר בגרנד וויאג'ר, הלהיט של קרייזלר בארה"ב. לבד מדגמים הייברידיים, חושפת היצרנית האמריקנית בתערוכת פריז קונספט בשם "בק קאונטרי", של מותג ג'יפ, המבוסס על ג'יפ פטריוט הקטן מתוצרתה. הקונספט כולל מרכב מקוצר ו-2 דלתות, והבטחה לתא נוסעים צעיר ושימושי, עם מגוון פתרונות מעניינים לנסיעה בשטח.

גם היצרנית הקוריאנית הקטנה, סאנגיונג (המוכרת ברכבי השטח שלה שנחלו הצלחה נאה בישראל), הגיעה לתערוכה עם רכב חשוב מאוד – אך לא זכתה לתשומת לב מרובה. מדובר בקונספט לקרוסאובר קטן בשם 200C, הנועד להתחרות בפלח הקרוסאוברים הקטנים, עם פולקסווגן טיגואן, טויוטה ראב4, הונדה CR-V ויונדאי טוסון. סאנגיונג מסבירים כי מדוברים באבן דרך בהיסטוריה של היצרנית, שהתמקדה עד היום ברכבי שטח עם שלדת סולם (סאנגיונג אקטיון, קיירון ורקסטון). לטענת סאנגיונג, ה-200C מבטא את קו העיצוב החדש של היצרנית, המזכיר במקצת את פולקסווגן טיגואן. הקונספט מצויד במנוע 2.0 ליטרים דיזל העומד בתקן יורו 5, מצוייד בתיבת הילוכים מודרנית בת שישה הילוכים, וצפוי להגיע לייצור בסביבות 2010.

סאנגיונג C200 החדשה 2009

סאנגיונג C200 החדשה. עולים לכביש

לא רק קונספטים של יצרניות זרות נשכחו בתערוכה: נראה כי בדוכן רנו הצרפתית, התרחש אפקט הפוך דווקא. היצרנית שהציגה את הדוכן הפופולרי ביותר בתערוכה, עם גרסאות מרובות לרנו מגאן החדשה, הציגה גם קונספט מעניין העונה לשםרנו אונדליוס, ומשקף את חזונה של רנו בכל הנוגע לקרוסאוברים גדולים ל-7 נוסעים. ברנו מדברים על השראה מעולם התעופה על מנת לייעל את האירודינמיות של הרכב עד כמה שניתן. התוצאה היא עיצוב עתידני ובלתי סביר, המציע תא מטען נפרד מהמרכב ושתי דלתות – ענקיות – בלבד. וכיאה לטרנד איכות הסביבה, האונדליוס מצוייד במנוע 2.0 דיזל של רנו, המפיק 205 כ"ס, ומערכת הנעה הייברידית. מערכת הנעה זו מצויידת בתיבת הילוכים רובוטית בת שבעה יחסי העברה, ונתון פליטת ה-CO2 הסופי: 120 גרם מרשימים ביותר לקילומטר.. וגם הביצועים נאים: רנו מוסרים כי לאונדליוס יקח רק 7.8 שניות להגיע ל-100 קמ"ש מעמידה מוחלטת. ומה עם יצור? למרות שמובן שהאונדליוס לא יגיע ליצור, הצגתו רומזת על רנו אספס הבא. האספס הנוכחי הוצג ב-2003, ורנו צפויים להציג יורש למוביל הנוסעים המגודל בסביבות 2010. האם האספס הבא יהיה רכב קרוסאובר אופנתי? נשאר לנו רק לחכות ולראות.

רנו אונדליוס החדשה 2009

רנו אונדליוס קונספט. גדולה, ירוקה ומהירה

גם סאאב, חברת היוקרה האירופאית (מבית ג'נרל מוטורס) הפופולרית, הנודעת ברכבי הקבריולה שלה, היתה בתערוכה, והציגה קונספט בשם 9-3X אייר, המפותח במקביל לסאאב 9-3X ביו הייבריד. לטענת סאאב, מדובר בניסיון עיצובי שימחיש כיצד יראו מכוניות סאאב פתוחות בעתיד. חמשת המושבים ה"אמיתיים", לטענת סאאב, מבדילים את ה-9-3X אייר משאר רכבי הקבריולה, וגם יחידת ההנעה: מנוע 1.4 ליטרים המסוגל לנסוע על אתנול (E85), מוגדש בטורבו ומשודך למערכת הנעה הייברידית. מנוע זה מציע הספק מרשים של 200 כ"ס, ופליטת פחמן דו חמצני מרשימה עוד יותר, העומדת על כ-105 גרם לקילומטר.

לתערוכת פריז הגיעו גם יצרנים ידועים פחות, כגון סדנת פינינפרינה – הידועה דווקא בזכות העיצובים (נאים) למכוניות ולא במכוניות עצמן. הסדנה שהביאה לנו יצירות מופת של אלפא רומיאו (אך גם את האביאו), הציגה בתערוכת פריז רכב סדרתי חשמלי חדש, העונה לשם B0 (בי-אפס). ה-B0 תונע באמצעות סוללה חשמלית בלבד הפותחה ע"י חברת בולרה, ותציע טווח נסיעה מרשים של 250 ק"מ בין טעינה לטעינה, וביצועים נאים מאוד: 6.5 שניות מאפס למאה ומהירות מוגבלת חשמלית ל-130 קמ"ש. פינינפרינה מבטיחים כי הסוללות יהיו עמידות במיוחד, ויהיה צורך להחליפן מדי 200,000 ק"מ בלבד. בנוסף תצויד ה-B0 במערכת פאנלים סולריים יחודיים שיוכלו לטעון את הסוללות מאנרגיית השמש. פינינפרינה מבטיחים מחיר נוח ותחילת יצור – סדרתי – בסוף 2009.

פינינפרינה B0 החדשה 2009 פינינפרינה B0. גם יפה וגם אופה

לדגמי קרייזלר בישראל - קרייזלר

לדגמי ג'יפ בישראל - ג'יפ

לדגמי דודג' בישראל - דודג'

לדגמי רנו בישראל - רנו

לדגמי סאנגיונג בישראל - סאנגיונג

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה