דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מותגי הרכב הצומחים בישראל בשנת 2018

Getting your Trinity Audio player ready...

שנת 2018 הסתיימה עם 267,490 מסירות. מדובר בנתון מרשים מבחינה מספרית, אך זוהי ירידה של 5% ביחס לכמות המסירות בשנת 2017. ההאטה שחלה בשוק השפיעה על מרבית מותגי הרכב: מתוך 44 מותגים המשווקים בישראל, 27 רשמו השנה ירידה במכירות ביחס לשנה שעברה. בחלק מהמקרים מדובר על ירידה של עשרות אחוזים. מותג אחד (פרארי) רשם כמות מסירות זהה לשנה שעברה, ואילו 16 המותגים האחרים רשמו עליה בביצועים.

במטרה למצוא את המותגים הצומחים ביותר מבין אותם 16 שמות, ניכינו את מותגי היוקרה - שיזכו להתייחסות נפרדת בהמשך הכתבה - וכן שני מותגים שזכו למספר נמוך של כמה מאות מסירות בלבד (MG וסאנגיונג). בראש הרשימה בולטת מיצובישי, עם צמיחה פנטסטית של 19.2%, יותר מכפול מהמותג שבמקום השני. 

את הצמיחה המרשימה של מיצובישי ניתן לזקוף לזכותם של שני רכבי פנאי משמעותיים. האחד הוא ה-ASX שהושק בסוף 2017 והשני הוא האקליפס קרוס שהושק בישראל בתחילת 2018. שני הדגמים האלו רשמו יחד 5,234 מסירות. יחד עם כמות דומה של אאוטלנדרים שעלו על הכביש, מדובר במותג שמסר בשנה החולפת כמעט ורק רכבי פנאי.


במקום השני נמצאת ניסאן, הרבה בזכות המיקרה שהיתה למכונית הסופר מיני הנמכרת ביותר בשנה החולפת. הקשקאי והאקסטרייל המשיכו להפגין ביצועים מוצלחים, עם יותר מ-7,000 מסירות לשניהם יחד.

סיאט נהנתה מההשקות של האיביזה החדשה והארונה בסוף 2017, ביונדאי רשמו שיאי מכירות עם האיוניק והגיעו למספרים משמעותיים גם עם הטוסון, ה-i10 והקונה, ואילו פיג'ו נהנתה משנה מוצלחת של ה-3008 וה-5008. במאזדה השינוי לא גדול, ואת רובו ניתן לזקוף ל-CX5 שהושק בישראל בקיץ של 2017. 


מותגי היוקרה הצומחים

בשוק היוקרה מצב העניינים היה טוב יותר בשנה החולפת. מתוך 16 מותגי היוקרה המשווקים בישראל, היו 8 שרשמו צמיחה. 3 המותגים הגרמניים הבכירים, מרצדס, אודי וב.מ.וו, ממשיכים להוביל מבחינת כמות המסירות בשוק היוקרה - אך שלושתם רשמו ירידות בשנה החולפת. 

 
ירידה נרשמה גם במסירות של אלפא רומיאו, מיני ומזראטי. עם זאת, היו גם כאלו שרשמו עליו מרשימות. בטבלה התייחסנו למותגים שרשמו מעל 300 מסירות בשנה החולפת, כדי לנסות ולנטרל את "חוק המספרים הקטנים". אצל אינפיניטי העליה נזקפת לזכותה של ה-Q30, שהכניסה את המותג לקטגוריה שלא היה בה בעבר. בוולוו נרשמו מספרים גבוהים של מסירות בדגמי ה-XC60 וה-XC40, ואילו לקסוס צמחה הודות למסירות גבוהות של ה-NX וה-CT הקומפקטית.


לנדרובר וג'יפ שמרו על כוחן פחות או יותר, ואילו עליות מרשימות (אם כי במספרי מכירות נמוכים) נרשמו גם אצל פורשה, DS ויגואר.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה