דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מגדיש את הסאה: קאן אם XDS טורבו

Getting your Trinity Audio player ready...



כל מי שנהג בטרקטורוני "מושב לצד מושב", או Side by Side (גם: SBS) בשמם המוכר, יודע שמדובר באחד מסוגי הרכב המהנים בהם ניתן לנהוג. בקאן-אם החליטו לקחת את כל העניין הזה צעד אחד קדימה. ממש כמו בכלים מקבילים, גם לגרסה ה"רגילה" של הקאן-אם XDS החדש יש מנוע 1,000 סמ"ק ו- 100+ כוחות סוס. בניגוד לכל הכלים המוכרים, גרסת ה-XDS הרגילה היא רק מתאבן לממתק האמיתי, XDS טורבו עם 20 כוחות סוס נוספים ומומנט עצבני של 13.2 קג"מ. (לכלים החזקים בקטגוריה יש בממוצע כ- 10 קג"מ).

לנסיעת המבחן הקצרה שעשינו לכלים השונים של קאן-אם נחזור עוד מעט. לפני כן, ניגע בכמה פרטים טכניים. הדגמים הראשונים שהוצעו בישראל על ידי קאן-אם היו הקומנדר, מעין SBS עם קריצה לטרקטורוני עבודה דוגמת פולאריס ריינג'ר, ודגמי המאבריק המתחרים ישירות ברייזר (RZR) המפורסם של פולאריס.



הדגם הבסיסי בהיצע דגמי המאבריק הוא ה-XRS. הוא מגיע בגרסת 2 מושבים או 4 מושבים (MAX). לשתי הגרסאות יש מנוע בנפח 976 סמ"ק, 101 כוחות סוס ויכולות גבוהות בשטח.

הדגמים החדשים שהוצגו שייכים לדגמי המאבריק XDS. הדגם הבסיסי מגיע עם מנוע זהה לזה של ה-XRS (976 סמ"ק ו-101 כ"ס). ההבדלים הגדולים בין ה-XDS לגרסה הזולה יותר נמצאים בשלדה. בסיס הגלגלים של ה-XDS ארוך ב-9.4 ס"מ, מערכת המתלים זכתה לחיזוק ומהלך מתלה משופר ויש גם 4 בולמים חדשים ומשופרים מבית FOX. ההיגוי מתוגבר חשמלית ומתקשח ככל שמהירות הנסיעה עולה במטרה לשמור את הכלי יציב גם בטיסה נמוכה בשטח.

בגרסת הטורבו מתווסף המנוע. כאמור, בנוסף ל-121 כוחות סוס (ב-7,250 סל"ד) מגדש הטורבו מאפשר גמישות מנוע גבוהה. הנתון הסופי הוא כ-13.2 קג"מ ב-6,000 סל"ד, אבל כבר ב-3,000 סל"ד לטורבו יש למעלה מ-11 קג"מ, נתון גבוה מהמומנט המירבי של כל SBS אחר.

ובנהיגה...
את היום התחלנו עם ה-XRS הפשוט. פשוט זו לא ההגדרה הנכונה, מכיוון שכמויות הכיף שמספק הכלי הבסיסי (יחסית) הזה אדירה. הזנב יוצא בשמחה לטיולים לרוחב השביל. ההגה מרגיש ארוך ובמצבים בהם הזנב "נזרק" החוצה הנהג זקוק לשתי ידיים מהירות או לתגובות עדינות עם דוושת הגז כדי לא למצוא את עצמו בניצב לשביל.

בשלב הבא אנחנו מנסים את גרסת ה-MAX עם ארבעת המושבים. לגרסה זו תוספת של 114 ק"ג למשקל וזה מורגש בהחלט. גם העובדה שזווית הגחון פחות מוצלחת (בגלל בסיס הגלגלים הארוך) תשפיע על היכולת בשטח טכני. ועדיין, ספק אם יש דרכים יותר מוצלחות לקחת את המשפחה לטיול מהיר בשטח.



ואז עולים על גרסת הטורבו. המעבר אל הגרסה הזאת משול למעבר מסוס פוני לרכיבה על שור זועם. הכוח שמגדש הטורבו מוסיף פשוט מוגזם, וספק אם נהגים שאינם אנשי נהיגת שטח מקצועיים או מתחרים בראלי הדקאר ידעו לנצל אותו. דווקא כניסת הטורבו פחות אגרסיבית מהצפוי, מה שמונע סחרור גלגלים טרמינאלי בתחילת נסיעה, אבל משם והלאה כל הטוב הזה יתבזבז במרבית המקרים על נהגים שספק אם יצליחו להוציא מהכלי אפילו 50% מהיכולת - גם אם הם נהגים מעולים. שאר המכלולים מותאמים היטב לשינויים ומערכת המתלים מאפשרת לכל הטוב הזה לרדת לרצפה ולשמור על איזושהי אחיזה.

ההגה מהיר כך שניתן להגיב היטב לכל יציאת זנב, ויש הרבה כאלו עם כל כך הרבה כוח. וכן, זה כאשר ההנעה הכפולה פעילה. ספק אם תצליחו לשמור את ה-XDS טורבו בקו ישר עם הנעה אחורית בלבד.
האם מדובר בכלי SBS מושלם? קשה לקבוע אחרי נסיעה כל כך קצרה. כמעט כל מי שירד מהכלי הייחודי הזה טען שמדובר ביותר מדי כוח, ומדובר גם באנשיSBS מנוסים. האם מדובר בכלי רכב משתלם? במחיר של 167 אלף שקל התשובה קצת פחות ברורה, במיוחד לאור היכולות הטובות של הדגמים הפשוטים יותר והזולים בהרבה.



קמפיין שיווקי ברשתות החברתיות
במקביל להשקת דגמי הקאן אם XDS, הושק המהלך השיווקי החדש של אבניר, תחרות העונה לשם "המהלך המבריק של השטח". במסגרת התחרות כל מי שיעלה לאתר הייעודי סרט או תמונה ויאסוף לייקים רבים יוכל לזכות בפרסים. הפרסים יחלו מארוחות במסעדה וימשיכו דרך מצלמות אקסטרים ומכשירים ניידים של סמסונג עד לפרס הראשון - קאן-אםXDS טורבו, כך שאם אין לכם מספיק כסף כדי לקנות אחד, אולי בכל זאת יש לכם סיכוי לשים עליו יד.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה