דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

מבחני ריסוק - הצלחות מזהירות, כשלונות צורמים ופרופורציות

Getting your Trinity Audio player ready...


הסבב הנוכחי של מבחני הריסוק שמשחרר היום ארגון EuroNCAP, מעבר להיותו אחד הגדולים בזמן האחרון, גם מציג תמונה מעניינת מאוד על כמה התקדם תחום הבטיחות במכוניות תוך שנים ספורות וגם כמה הוחמרו המבחנים בהתאם.

מתוך חמישה עשר הדגמים שנבחנו, אחד עשר קיבלו ציון מרבי של חמישה כוכבים. חלקם מציגים שיפור משמעותי מהדגם המוחלף וחלקם ממשיכים מסורת של מצויינות, אבל מה שמעניין עוד יותר הוא דווקא שני רכבים שלא קיבלו את הציון הנכסף.

צפייה בתוכן מבחני ריסוק - הצלחות מזהירות, כשלונות צורמים ופרופורציות


קיה ספורטאז' / צילום: Euro NCAP
הראשון הוא ב.מ.וו Z4, שמקבל שלושה כוכבים בלבד, ציון לא טוב לכל הדעות. שהרי אם ציון של ארבעה כוכבים אפשר לפטור באמירה של "זה רק בגלל היעדר מערכת לבלימת חירום אוטומטית", כשיורדים מתחת לארבעה כוכבים כבר מדובר על פגיעות חמורות יותר בנוסעים. אבל לא הכל רע, כי "מה פתאום הם נזכרו עכשיו? ה-Z4 משווקת כבר מאז 2009, והשינוי היחיד היה מתיחת פנים עדינה ומנוע חדש ב-2013".

EuroNCAP מצהירים בכל הזדמנות כי אין להשוות את ציוניהן של מכוניות שנבחנו תחת מתכונת מבחן שונה, וכן בין מכוניות בסגמנטים שונים. יחד עם זאת, כאן אנחנו מצליחים לקבל הצצה נדירה למה היה קורה אילו זה כן היה המצב. בסטנדרטים של היום מקבלת ה-Z4 כאמור רק שלושה כוכבים, עם ציונים של 69% בהגנה על מבוגרים, 61% בהגנה על ילדים ו-46% בסעיף המערכות האלקטרוניות. רק בסעיף ההגנה על הולכי רגל היא מצליחה לזכות בציון סביר - ואף מרשים - של 91%.


קיה ספורטז', לפני / צילום: קיה

דוגמא בולטת עוד יותר היא של לנצ'יה אפסילון, שמקבלת רק שני כוכבים. כאן מדובר במכונית צעירה יותר אמנם, שמשווקת משנת 2011, אך היא מבוססת על ה-500 של פיאט, שהושקה ב-2007 שקיבלה אז (לפי שיטת הניקוד הישנה) חמישה כוכבים בהגנה על מבוגרים, שלושה בהגנה על ילדים ושניים בהגנה על הולכי רגל. האפסילון קיבלה ציונים מחפירים למדי של 46% בהגנה על מבוגרים ו-38% בסעיף מערכות הבטיחות האלקטרוניות, ו-64% סבירים בהגנה על הולכי רגל - שבאופן מפתיע טוב יותר מהציון המקורי. נקודת האור היחידה היא 79% בהגנה על ילדים. האם אפשר להגיד שמבחן ריסוק של פיאט 500 היה מניב היום תוצאות דומות? לא בטוח, אבל יש סיכוי שהן לא היו רחוקות משם.

בשאר המבחן הכל משדר עסקים כרגיל. ניסאן נבארה מקבל ארבעה כוכבים מכובדים לגמרי לטנדר, מיני קלאבמן מסתפקת בארבעה כוכבים מעט פחות מחמיאים כאשר מדובר במכונית נוסעים ושאר המכוניות מקבלות חמישה כוכבים, אבל גם כאן יש כמה ממצאים שכדאי להתעכב עליהם.


מבחן ריסוק ב.מ.וו Z4
ב.מ.וו Z4, תוך כדי

קיה ספורטז' למשל, אחיו התאום של יונדאי טוסון החדש, מקבל ציונים שונים. את הציון הסופי של חמישה כוכבים הם אמנם חולקים, אך בהגנה על מבוגרים והולכי רגל מקבל הספורטז' 90% שגבוהים בארבעה אחוזים מציונו של היונדאי. בשאר הסעיפים הספורטז' דווקא נמצא מאחור, עם 83% בהגנה על ילדים (85% ביונדאי) ו-66% בהגנה על הולכי רגל (71% ביונדאי). בציון מערכות הבטיחות האלקטרוניות השניים נמצאים בתיקו - עם 71%.

מרצדס GLC מצטיין בהגנה על מבוגרים עם 95% מרשימים מאוד ולא מאכזב גם בשאר הסעיפים עם 89% (ילדים), 82% (הולכי רגל) ו-71% (בטיחות אקטיבית). בכך הופך ה-GLC לאחד הרכבים הבטוחים ביותר בקטגוריה שלו, לפחות מאלה שנבחנו השנה.

מבחן ריסוק לנצ'יה אפסילון
לנצ'יה אפסילון, אחרי.

יגואר XF ו-XE מקבלות ציונים כמעט זהים אחת לשניה. ה-XE מסיימת את המבחנים עם גיליון של 92% (מבוגרים), 82% (ילדים), 81% (הולכי רגל) ו-82% (בטיחות אקטיבית) בעוד אחותה הגדולה עוקפת אותה ב-2% ו-1% בסעיפי ההגנה על מבוגרים והבטיחות האקטיבית בהתאמה ומקבלת ציון אפילו פחות טוב - אם כי רק באחוז בודד - בסעיף ההגנה על הולכי רגל. הוכחה נוספת לאמירותיה של EuroNCAP על כך שאין להשוות את ציוניהן של מכוניות מקטגוריות שונות.

את שאר תוצאות המבחן תוכלו לראות בטבלה:

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה