דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקראת החגים: עוד 26,000 רכבים חדשים נוספו לפקקים

Getting your Trinity Audio player ready...

כמידי חודש בחודשו בשנת 2021, מסירות הרכב החדש ממשיכות לשבור שיאים. 26,547 רכבים חדשים עלו על כבישי ישראל בחודש אוגוסט, לא כולל מוניות, משאיות, אוטובוסים, כלי רכב ביבוא מקביל וכלי רכב דו-גלגליים. מדובר בעליה של 32% בהשוואה לאוגוסט 2020, שלכשעצמו היה חודש מוצלח למדי בתוך שנה מאתגרת.

מאז תחילת השנה הנוכחית עלו על כבישי ישראל 236,525 רכבים חדשים, גידול של 46% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד - ולמעשה יותר מכמות הרכבים שנמכרה בישראל בשנת 2020 כולה. העובדה המדהימה היא שכל זה קורה בשנה שבה משבר השבבים העולמי מאט משמעותית את קצב הייצור של תעשיית הרכב, ויוצר זמני המתנה ארוכים במיוחד אצל לקוחות ברחבי העולם.

מובילת השוק הכמעט נצחית, יונדאי, רושמת גידול דומה לזה של השוק כולו ולמעשה שומרת על נתח השוק שלה - כמו גם קיה שבמקום השלישי. יחד תופסות השתיים (שהן למעשה יצרנית אחת) בנתח שוק דמיוני של כ-28%. טויוטה שבמקום השני רושמת גידול בולט יותר, וכך גם אצל מאזדה, ניסאן ופיג'ו.

מהעבר השני של המתרס, ישנם מותגים שצמחו בשיעורים נמוכים משמעותית ולמעשה איבדו נתח שוק - בהם סקודה, סוזוקי, שברולט, רנו וסיטרואן. מיצובישי אף רשמה קיטון מסוים בהשוואה לשנה שעברה, אך בכל זאת מתייצבת במקום השביעי והמכובד.

בהמשך הטבלה ניתן למצוא עוד כמה יצרנים שעשו קפיצת דרך מרשימה - בהם MG עם גידול של 116%, פורד שצמחה ב-132%, וגם אופל ואלפא רומיאו רשמו זינוק בולט. בין המאוכזבים ניתן למנות את דאצ'יה ששמרה על מספרים דומים מהשנה שעברה בעוד השוק כולו צמח משמעותית, וכן את יגואר ואינפיניטי שחוו ירידות משמעותיות.


היפניות עדיין מובילות, האירופאיות בנסיגה

מתוך סך הרכבים החדשים שעלו על כבישי ישראל בשנה האחרונה, כמעט 35% הם ממותגים יפניים כמו טויוטה, מאזדה, מיצובישי, סוזוקי ואחרים. המותגים הדרום קוריאניים (יונדאי, קיה, ג'נסיס וסאנגיונג), צמחו השנה במעט, בעוד האירופאיות נחלשו אך עדיין מחזיקות במקום השני - בין היתר בשל מבחר המותגים העצום. המותגים הסיניים צמחו בכחצי אחוז, ואילו הבשורה המשמעותית היא מארה"ב - בעיקר בזכות 4,468 טסלות, שרובן המוחלט מיוצרות בכלל בסין.

הטבלה מתייחסת לארץ המקור של יצרניות הרכב ולא לארץ הייצור בפועל - שפעמים רבות היא שונה לחלוטין מארץ המקור. כך למשל טויוטה היפנית משווקת בישראל רכבים שיוצרו בצרפת, אנגליה, טורקיה, ארה"ב ועוד, וגם אצל אחרות המצב דומה.

אגב, בהשוואה למצב בשוק לפני 5 שנים, היפניות דווקא נחלשו וכך גם האירופאיות, בעוד המותגים הקוריאנים, הסיניים והאמריקאים נמצאים בעליה מתמדת.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה