דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס RX החדש בישראל: מ-400,000 שקלים

Getting your Trinity Audio player ready...


יבואנית לקסוס החלה היום (ג') לשווק את הדור החדש והחמישי במספר של לקסוס RX, כולל בגרסה היברידית-נטענת חדשה. מחיר הכניסה עומד על 400,000 שקלים - זהה לגרסת הכניסה ההיברידית של הדור היוצא, בעוד הגרסאות הנטענות יחלו במחיר של 465,000 שקלים. בכל המקרים מדובר במחירים נמוכים משמעותית מאלו של המתחרות הגרמניות, אודי Q5 וב.מ.וו X3.

בהשוואה לדגם המוחלף, המראה מיישר קו עם ה-NX לרבות יחידות תאורה צרות מלפנים בעוד מאחור הן מחוברות בפס לרוחב דלת תא המטען. סביבת הנהג דומה ל-NX עם מסך מגע ענק ("14) המאפשר ויתור על משטח המגע הגרוע, אבל עם לוח מחוונים דיגיטלי צנוע ("7).

לקסוס RX

כבסיס לדור החדש, משמשת פלטפורמת GA-K המודרנית של טויוטה. לדברי לקסוס היא קשיחה יותר ומאפשרת הפחתת משקל קלה (90 ק"ג) עם מרכז כובד נמוך יותר וחלוקת משקל מאוזנת, הודות לכנפיים קדמיות ומכסה מנוע מאלומיניום בין היתר. האורך הכללי זהה (489 ס"מ), אבל בסיס הגלגלים ארוך ב-6 ס"מ (285 ס"מ) והרוחב צמח ב-2.5 ס"מ (192 ס"מ) מה שאמור לשפר את מרחב המחיה ליושבים מאחור. נפח תא המטען צנוע ב-80 ליטר (461 ליטר). מפסקי סרנים מורחבים (ב-1.5 ס"מ מלפנים, ב-4.5 ס"מ מאחור) צפויים להביא לשיפור היכולת הדינמית.

לקסוס RX

ה-RX יוצע לבחירה עם שלוש יחידות הנעה: גרסת ה-RX350h תצויד בהנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין אטמוספרי בנפח 2.5 ליטר עם מנוע חשמלי וחיבור לגלגלים הקדמיים דרך תיבה רציפה, ומנוע חשמלי נוסף המחובר ישירות לגלגלים האחוריים. ההספק המשולב עומד על 250 כ"ס, התאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 7.9 שניות וצריכת הדלק המוצהרת היא 15.6-15.8 ק"מ לליטר.

גרסה היברידית חזקה יותר תקבל את השם RX500h ותוצע עם מערכת הנעה המשלבת מנוע בנזין מוגדש עם 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר (272 כ"ס) ומנוע חשמלי (87 כ"ס), המחוברים לגלגלים הקדמיים דרך תיבת שישה הילוכים אוטומטית. מנוע חשמלי אחורי (103 כ"ס) מחובר ישירות לגלגלים הסמוכים לו ומאפשר בכך הנעה כפולה עם תפוקה משולבת של 371 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש אורך 6.2 שניות וצריכת הדלק המוצהרת עומדת על 12.3 ק"מ לליטר. לקסוס תצייד את הגרסה הזו בבולמי זעזועים אדפטיביים, בלמים קדמיים גדולים יותר (400 מ"מ, שש בוכנות) והיגוי אחורי אקטיבי (עד 4 מעלות) המסייע לצמצום רדיוס הסיבוב ב-40 ס"מ.

גרסת הפלאג-אין הייבריד תיקרא בשם RX450h+ והיא מצוידת במנוע דומה לזה של ה-RX350h, אך עם הספק מוגדל של 309 כ"ס שמאפשר לקצר את משך התאוצה ל-100 קמ"ש ל-6.5 שניות. סוללה בקיבולת 18.1 קוט"ש אמורה לספק טווח חשמלי של קצת יותר מ-65 ק"מ במהירות של עד 135 קמ"ש.

לקסוס RX

למעט ב-RX350h הבסיסי, רשימת האבזור עשירה לרבות ריפודי עור, כיוון חשמלי, חימום ואוורור למושבים הקדמיים, מצלמות חניה היקפיות, דלת תא מטען חשמלית, חלון שמש וחישוקי "21 קלים. ה-RX500h וה-RX450h+ הבכיר מוסיפים גם מערכת שמע של מארק לווינסון עם 21 רמקולים, וילונות לחלונות האחוריים ותצוגת נתונים עילית.

לקסוס RX

מערך הבטיחות האקטיבית שופר עם בלימה אוטונומית גם לתנועה חוצה, סיוע בהיגוי להתחמקות ממכשול, שמירה על נתיב כולל מעבר נתיב אוטומטי, מערכת ניטור מבט הנהג באמצעות מצלמות, התרעת שטח מת כולל על פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי וכבעבר בקרת שיוט אדפטיבית.

ה-RX הוא הדגם הנמכר ביותר של לקסוס, עם יותר מ-3.5 מיליון יחידות מאז הוצג לראשונה ב-1998. הוא גם זה שנחשב לרכב פנאי ראשון בקטגוריית היוקרה, שכן הוא הגיע לכביש כשנה לפני ב.מ.וו X5. הוא גם היה הראשון בקטגוריה להציע מערכת הנעה היברידית, עם ה-RX400h ב-2004.

לקסוס RX

לקסוס RX החדש - מחירים:

לקסוס RX350h ברמת גימור "קיושו" יעלה 399,990 שקלים
לקסוס RX350h ברמת גימור "הדורי" יעלה 439,990 שקלים
לקסוס RX450h+ ברמת גימור "הדורי" יעלה 464,990 שקלים
לקסוס RX450h+ ברמת גימור "הדורי" יעלה 499,990 שקלים
לקסוס RX500h ברמת גימור "F ספורט" יעלה 549,990 שקלים 
 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה