דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לקסוס ES בישראל: מ-289,000 שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


לאחר שנים ארוכות בהן שיווקה לקסוס את ה-GS בקטגוריית הסאלון, מגיעה לישראל מחליפתה - לקסוס ES. למעשה מדובר בדור שביעי ל-ES, אצל יצרנית שקיימת בסך הכל 30 שנה. במהלך השנים נמכרה לקסוס ES בלמעלה מ-2 מיליון יחידות, מה שהפך אותה לדגם השני הנמכר ביותר של לקסוס אי פעם. עיקר המכירות עד כה היו בארה"ב, וכעת יצרנית היוקרה היפנית מייעדת את ה-ES גם לאירופה.

לקסוס ES

לקסוס ES תתחרה מול דגמים כמו אודי A6, מרצדס E קלאס, ב.מ.וו סדרה 5, וולוו S90, יגואר XF ועוד. לעומת מתחרותיה, הלקסוס היא הארוכה בקטגוריה עם 497.5 ס"מ - אך בסיס הגלגלים שלה הוא הקצר ביותר עם 287 ס"מ בלבד. רוחבה של ה-ES עומד על 186.5 ס"מ, נתון ממוצע לקטגוריה. נפח תא המטען עומד על 454 ליטרים, מעט פחות ביחס למרבית המתחרות. בכל מקרה, ביחס ל-GS היוצאת - ה-ES מציגה גידול בכל המדדים.

לקסוס ES תוצע עם יחידת הנעה אחת בלבד, בגרסה הנקראת ES300h. מדובר ביחידת הנעה היברידית הכוללת מנוע בנזין בנפח 2.5 ליטרים ומנוע חשמלי. יחידת הנעה דומה נמצאת גם בטויוטה קאמרי וראב 4.

ההספק המשולב עומד על 218 כ"ס והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 8.9 שניות - כך שהלקסוס תהיה חלשה משמעותית ממתחרותיה, שחלקן מוצעות גם עם מנועים בהספקים של למעלה מ-300 כ"ס. צריכת הדלק המשולבת, על פי נתוני היצרן שנמדדו בתקן WLTP החדש, עומדת על 22.7 ק"מ לליטר - מה שמכניס את ה-ES לקבוצת הזיהום השניה בלבד. ההנעה היא קדמית ותיבת ההילוכים רציפה.

לקסוס ES תוצע בשתי רמות גימור בשלב זה, כאשר בהמשך יתכן ותצטרף גם גרסה בסיסית יותר. גרסת הכניסה כרגע נקרת "פרימיום" וכוללת בין היתר מושבי עור חשמליים עם זכרונות, חימום ואוורור, מושבים והגה שזזים כדי לאפשר כניסה ויציאה קלה מהרכב, הגה עם כוונון חשמלי, חיישני חניה היקפיים, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות מאחור, כניסה והנעה ללא מפתח, מצלמת רוורס, מראות פנים וצד נגד סנוור, חלון שמש בגג וחישוקי "18.

לקסוס ES

בתחום הבטיחות מציעה לקסוס ES מערכת בלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי הולכי רגל ורוכבי אופניים, תיקון סטיה מנתיב עם מעקב אחרי רכב  מוביל, אורות גבוהים אוטומטיים, זיהוי תמרורים עם אפשרות לסנכרון המהירות בתמרור עם בקרת השיוט, ניטור רכב בשטח מת במראות, התרעת תנועה חוצה מאחור עם בלימה אוטונומית ברוורס ו-10 כריות אוויר.

גרסת "היי-פרימיום" כוללת בנוסף גם תאורת לד אדפטיבית מלפנים, פנסי איתות דינאמיים, מסך בגודל "12.3 (לעומת "8 בגרסת הבסיס), משטח טעינה אלחוטית ומצלמה פנוראמית.

לקסוס ES - מחירים:

לקסוס ES פרימיום תעלה 289,000 שקל

לקסוס ES היי-פרימיום תעלה 314,000 שקל

לקסוס ES

דרור גורלניק, מנכ"ל לקסוס, ציין כי השאיפה היא למכור כ-250 יחידות בשנה מדגמי ה-ES. את שנת 2018 תסיים לקסוס עם כ-1,500 מכוניות שעלו על הכביש (מתוכן 80% היברידיות), והציפיה היא למסור כמות של 1,800 יחידות בשנה הבאה - מספר שיתאפשר לאחר השקת רכב הפנאי הקטן לקסוס UX בחודשים הקרובים.

אגב, המחיר של לקסוס ES משקף ירידה של 60,000 שקלים לעומת הגרסה המקבילה של לקסוס GS. מלבד המשמעות של ערך המכוניות של לקוחות שקנו את ה-GS בשנים האחרונות, התמחור החדש מציב את ה-ES במרחק קטן מה-IS שנמכרת במחירים של 230-295 אלף שקלים- ופותח פער עצום לעומת ה-LS, שמחירה מתחיל בכ-800 אלף שקלים.

לדגמי לקסוס בישראל - לקסוס

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. בדיוק בא בזמן  
    אני מתעניין כבר הרבה זמן ברכישת הקאמרי, 16-12-2018

    שלום נועם
    אני מתעניין כבר הרבה זמן ברכישת הקאמרי.
    האם יש סיבה להוסיף כמאה אלף ש"ח בשביל להחזיק את השלט הנוצץ של לקסוס. או שזה פחות או יותר אותו רכב, רק בלי הסמל הנחשק.

    אשמח לתגובתך המהירה

    סגור תגובה

  • 2. לא Camry אלא Avalon 
    איציק, 17-12-2018

    לקסוס ES היא בעצם טויוטה Avalon יוקרתית יותר.
    כפי שנאמר בכתבה אומנם לES בסיס גלגלים קטן יותר מהמתחרות אבל היא כנראה תהיה הכי מרווחת כי היא היחידה עם הנעה קדמית.
    סתם לידע כללי, ברכבים עם הנעה אחורית חלק מבסיס הגלגלים הולך לאיבוד עקב בניית מרכב שונה מרכב עם הנעה קדמית, בעיקר בגלל מרכז כובד שונה שצריך להעניק לציר האחורי במקום לקדמי.
    לדוגמא ב.מ.וו סדרה 1:
    מכונית עם הנעה אחורית שאמורה להיות משפחתית אבל מאחור צפופה להחריד, עם מרווח כמו סוזוקי אלטו בקושי..

    סגור תגובה

חזור למעלה