דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לוהטת: פורד פוקוס ST בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


פורד פוקוס ST נוחתת בישראל, ועבורנו מדובר בבשורה מאוד משמחת. לאחרונה הזדמן לנו לבחון את גרסת האקו-בוסט החזקה של הפוקוס, ממנה נהננו מאוד בזכות התנהגות הכביש המצוינת והמנוע החזק. עכשיו מגיעה לארץ פורד פוקוס ST , ומבטיחה להציע את אותו הטוב רק במנות גדושות, או ליתר דיוק מוגדשות. ה-ST מונעת על ידי מנוע טורבו בנפח שני ליטרים שמספק 250 כוחות סוס ב-5,500 סל"ד. היות ומדובר במנוע מוגדש המומנט מכובד, 36.7 קג"מ, ומגיע כבר ב- 1,750 סל"ד. הביצועים טובים מאוד ועומדים על 6.5 שניות מאפס למאה ו-248 קמ"ש במהירות המרבית.


פורד פוקוס ST. היי-טק אבל לא בדיוק התקציב לאנשי היי-טק / צילומים: יצרן

אבל הפוקוס ST היא לא רק מנוע. יש לה גם התנהגות כביש מצוינת. כבר כתבנו רבות על החוויה השלמה שמעניקה הגרסה החמימה של הפוקוס (לה יש "רק" 180 כ"ס) והפעם בפורד מבטיחים חוויה טובה בהרבה. ההגה בעל יחס משתנה כך שנדרשים מעט סיבובים מנעילה לנעילה במהירות נמוכה בכדי למנוע צורך בהורדת ידיים מההגה. במהירויות גבוהות היחס הופך להיות ארוך יותר ומונע עצבנות ותנודות מיותרות של הרכב על הכביש המהיר. בנוסף מותקן מנגנון למניעת לוחמת מומנט מה שמאפשר למנוע להוריד את הכוח לגלגלים הקדמיים מבלי לפגוע באחיזה ובשליטה.

בימים בהם יצרני רכב היסטריים לא מאפשרים לנהגים לנטרל את בקרת היציבות, בפורד מזכירים כי אצלם ניתן לנתק את הבקרה ולזכות (כך לדבריהם) בחוויית נהיגה טהורה יותר. עבור מי שחס על הרכב, על חייו, או לפחות על רוכבי האופניים בכבישים המפותלים, יש מספר אפשרויות להגדרת מידת המעורבות של הבקרה - החל מרמה בה המערכת "תשב לכם על הוריד" ועד להגדרה מתירנית למדי שתבוא לעזרתכם רק כשיהיה ברור שלא מדובר במופע דאווין אלא באובדן אחיזה מוחלט.


אוחזת בכביש ובנהג. מושבי ה"רקארו" הספורטיבית יעשו עלייה לישראל

מערכת המתלים זכתה לשידרוג משמעותי כדי לעמוד בעומסים הכבדים שצפויים ל-ST. גם המערכות הטכנולוגיות השונות אמורות לסייע, ככל שניתן, להשאיר את הפוקוס בנתיבה. לפוקוס העצבנית יש ספויילר אחורי אשר אמור להצמיד את הרכב לכביש במהירויות גבוהות, ויחד עם חישוקי מגנזיום יחודיים בקוטר 18" גם המראה צפוי להיות קרבי מאוד.

בתוך הרכב הנהגים יזכו למושבי ספורט של "רקארו", מדי לחץ גדישה, הגה עור עם כיתובי ST , דוושות אלומיניום, בקרת שיוט, בקרת אקלים, מערכת שמע מבית סוני ומערכת לסיוע בשמירה על צריכת הדלק ופליטת המזהמים - מערכת שאנחנו בספק אם מישהו מהנהגים יטרח להתייחס אליה.


250 כוחות סוס. בגרסת ה-1.6 ליסינג תוכלו למצוא בדיוק חצי

המחיר של החוויה עומד על 220,000 שקלים, מה שמציב את ה-ST ראש בראש מול רנו מגאן ספורט "קאפ", גולף GTI, סיאט לאון ואופל אסטרה OPC שאמורה לנחות בקרוב. אנחנו כמעט לא מצליחים לזכור מתי בפעם האחרונה הייתה קטגוריית מכוניות הספורט כל כך מלאה ומרתקת כמו שיש כיום, ולרשימת ההאצ'בקיות הלוהטות ניתן להוסיף גם את טויוטה GT86 וסובארו BRZ, מיני רודסטר, יונדאי ולוסטר טורבו ומכוניות ספורט נוספות שהצטרפו לשוק המקומי. חורף חם!

לדגמי פורד בישראל - פורד

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה