דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי סנטה פה: הדור הבא יהיה היברידי

Getting your Trinity Audio player ready...

יונדאי סנטה פה המוכר רק בן שנתיים, אך היצרן הקוריאני כבר חשף בתחילת החודש שעבר את הדור החדש של הסנטה פה, כאשר הוא מבוסס על פלטפורמה חדשה לגמרי. כעת פרסמה היצרנית את הפרטים המלאים על הדור החדש והמשמעויות הנגזרות מהפלטפורמה החדשה. לישראל הוא צפוי להגיע באמצע שנת 2021.

יונדאי סנטה פה

מידות

מידותיו של הסנטה פה החדש דומות לאלו של הדגם הנוכחי. אורכו עומד על 478.5 ס"מ (ארוך ב-1.5 ס"מ), רוחבו עומד על 190 ס"מ (רחב ב-1 ס"מ), גובהו עומד על 168.5 ס"מ (גבוה ב-0.5 ס"מ, ללא מוטות גג) ואילו בסיס הגלגלים נותר זהה עומד על 276.5 ס"מ.

על פי יונדאי, המעבר לפלטפורמה חדשה אפשר שיפור בהתנהגות הכביש עקב הורדת מרכז הכובד, בידוד הרעשים שופר וכך גם נוחות הנסיעה. כמו כן הדור החדש מציג שיפור באווירודינמיות וכתוצאה מכך גם שיפור בצריכת הדלק. הפלטפורמה החדשה אפשרה בגרסה ההיברידית להתקין את הסוללות מתחת למושב הנוסעים מאחור ובגרסה ההיברידית-נטענת לנצל את כל רצפת הרכב ולהתקין את הסוללה הגדולה גם מתחת למושבים הקדמיים.

יונדאי סנטה פה

יחידות הנעה

בעת השקתו יוצעו שתי יחידות הנעה. האחת עושה שימוש במנוע טורבו-דיזל בנפח 2.2 ליטרים שעבר עדכון הכולל בלוק אלומיניום (במקום ברזל) כך שמשקלו פחת ב-19.5 ק"ג. חלקים שונים במנוע שופרו, כגון גל זיזים חדש ומערכת הזרקה חדשה. ההספק עומד על 202 כ"ס (שיפור של 2 כ"ס) והמומנט על 44.8 קג"מ (הפחתה של 0.3 קג"מ). מנוע זה זמין עם הנעה קדמית או כפולה ומשודכת אליו תיבה כפולת מצמדים בעלת 8 הילוכים (לעומת אוטומטית פלנטרית בדגם הנוכחי) שסייעה לצמצם את צריכת הדלק ב-3%. ביונדאי מציינים כי לתיבה מצמדים רטובים המסוגלים לעמוד במומנט גבוה ב-58% לעומת התיבה בעלת 7 הילוכים ומצמדים יבשים.

לצד הנעת הדיזל הוותיקה מתחדש הסנטה פה בגרסה היברידית והיברידית נטענת.

יחידת ההנעה ההיברידית עושה שימוש במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים הפועל בשיתוף מנוע חשמלי בהספק של 44.2 קילוואט. ליחידת ההנעה סוללת ליתיום-יון בגודל 1.49 קווט"ש. ההספק המשולב עומד על 230 כ"ס ומומנט מירבי העומד על 35.7 קג"מ.

יונדאי סנטה פה

גרסת ה-PHEV תושק בתחילת 2021 והיא מצויידת גם כן במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.6 ליטרים, אך הפעם המנוע החשמלי חזק יותר ומספק 66.9 קילוואט והסוללה בגודל 13.8 קווט"ש. ההספק המשולב עומד על 265 כ"ס ונתון מומנט זהה של 35.7 קג"מ.

בעוד הגרסה ההיברידית תוצע עם הנעה קדמית או כפולה, הגרסה הנטענת תוצע עם הנעה כפולה בלבד ואל שתי הגרסאות תשודך תיבה אוטומטית חדשה בעלת 6 הילוכים.

יונדאי סנטה פה החדש בגרסאות כפולות ההנעה מצויד בבורר מצבים חדש, כאשר בנוסף למצבי חיסכון, ספורט ונוחות מצב שטח החדש עבר עדכון לטובת יכולת נהיגת שטח (קל) טובה יותר במצבי שלג, חול, בוץ ועפר. המערכת המשופרת מנתבת טוב את חלוקת הכוח לכל הגלגלים, כאשר מצב נוחות מעביר עד 35% מהכוח לסרן האחורי ומצב ספורט עד 50%, ואילו במצב חיסכון, המערכת עושה שימוש בהנעה קדמית בלבד.

יונדאי סנטה פה

אבזור ובטיחות

הסנטה פה החדש משפר את יכולות "המכונית המקושרת" שלו עם אפליקציית Bluelink המאפשרת איתור הרכב, פתיחה וסגירה מרחוק של הרכב וקבלת מדדים שונים כגון מצב הדלק, זאת לצד עדכונים אודות מצב התנועה, מקומות חניה, תחנות דלק ומחירים ותחזית מזג אוויר. המשתמש יוכל גם לשלוח יעדי ניווט הישר מהאפליקציה אל מערכת הניווט של הרכב.

בנוסף לכך ישנו לוח מחוונים דיגיטלי חדש בגודל 12.3 אינץ', תצוגה עילית מורחבת בגודל 8 אינץ' המציגה את מהירות הנסיעה, הוראות ניווט, צריכת דלק ומערכות בטיחות. מערכת המולטימדיה כוללת מסך בגודל 10.25 אינץ' עם קישוריות אלחוטיות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תפעול קולי, משטח טעינה אלחוטי חדש ומהיר (15 וואט) ושקעי USB ליושבים בשורה השלישית.

יונדאי סנטה פה

בתחום הבטיחות הסנטה פה החדש מצוייד במיטב המערכות שיש ליונדאי להציע. התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית כולל זיהוי מצב חירום בעת פניה בצומת, התרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, בקרת שיוט אדפטיבית מבוססת מערכת הניווט ויכולת מעקב אחר רכב נוסע, התרעת רכב בשטח מת כולל היגוי אקטיבי, התרעת התנגשות ותנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית, התרעת פתיחת דלתות בזיהוי רכב חולף ומערכת נסיעה אוטונומית קדימה ואחורה באמצעות שלט כאשר הנהג לא נמצא בתוך הרכב.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה