דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי סונטה הייבריד בישראל. החל מ-159,000 שקל

Getting your Trinity Audio player ready...


אחרי מהלך שלקח לכלמוביל מעל לשלוש שנים, ובכלל התחיל עם הסונטה הקודמת, והרבה אחרי כמעט כל מתחרה אפשרית, יונדאי סונטה הייבריד סוף סוף מגיעה לישראל. עם שתי גרסאות ומחיר שמתחיל ב-159,000 שקל (כמעט 20,000 זול יותר מטויוטה קאמרי אליה עוד נחזור בהמשך), נראה שהיה שווה לחכות.

יונדאי סונטה הייבריד
יונדאי סונטה הייבריד. מחיר שהיה שווה לחכות לו / צילום: יונדאי
הסונטה הייבריד למעשה נכנסת - בערך - לנעליה של ה-i40, אותה כלמוביל מפסיקה אט אט לשווק. בעוד ה-i40 מכוונת לאירופה, הסונטה מיועדת בעיקר לשיווק בארה"ב ולכן היא הגדולה מבין השתיים, אם כי בפער לא גדול. אורכה של הסונטה 485.5 ס"מ ואורך בסיס גלגליה הוא 280.5 ס"מ (ארוך בכ-10 ס"מ בשני המקרים). נפח תא המטען שלה הוא 380 ליטר, קטן מאוד ביחס למכוניות מנהלים אחרות, אך גדול ביחס להיברידיות האחרות בקטגוריה. כאן המקום לציין שכאשר משווים את הסונטה לטויוטה קאמרי או הונדה אקורד הייבריד, מגלים שהיא גדולה יותר משתיהן בפחות או יותר כל מימד אפשרי (מלבד האורך, שם היא מעט קצרה מהאקורד), מה שבתורו הופך את תא הנוסעים של הסונטה למרווח מבין השלוש.

יונדאי סונטה הייבריד

יונדאי סונטה הייבריד עושה שימוש במערכת היברידית אותה מכנה היצרנית "דור שני". המשמעות היא בעיקר בסוג החומר ממנו מורכבות הסוללות - ליתיום פולימר, שעוזר בהפחתת הפריקה העצמית, מסוגל לעבור יותר מחזורי טעינה ומספק צפיפות אנרגיה גבוהה יותר - שזה במילים של אנשים אומר שהסוללה קטנה יותר, מספיקה ליותר זמן ושורדת יותר שנים. כלמוביל כל כך בטוחה בעצמה, ובסוללות של הסונטה הייבריד, שהיא מעניקה 7 שנות אחריות (או 150,000 ק"מ) על כל המערכת ההיברידית. השימוש בסוללה הקטנה יותר, ומיקומה ברצפת תא המטען, מאפשר את האופציה של קיפול המושבים (יחידה אחת בגרסת הבסיס, 40/60 בגרסה הבכירה), דבר נדיר למדי במכוניות היברידיות, בהן הסוללות מותקנות לרוב בגב המושב האחורי. המחיר שמשלמים כאן הוא החלפת הגלגל הרזרבי בערכת תיקון.

לצד מערך הסוללות החדשני, משתמשת הסונטה במנוע GDI - בנזין הזרקה ישירה - המשודך לתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית עם שישה הילוכים, זאת בניגוד לתיבות הרציפות המקובלות. עפ"י כלמוביל, הבחירה נעשתה למרות צריכת הדלק הפחות טובה של תיבות אלה, על מנת להעניק חווית נהיגה "אמיתית" יותר. שני המנועים יחדיו מפיקים כאן 193 כ"ס ו-34 קג"מ, ומיתרגמים ל-9.3 שניות מאפס למאה קמ"ש, מהירות מרבית של 192 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 17.5 ק"מ לליטר.

יונדאי סונטה הייבריד
יונדאי סונטה הייבריד. ביצועים מרשימים והבטחה לצריכת דלק מצויינת

הסונטה הייבריד תשווק בשתי רמות גימור, פרימיום בסיסית (נשמע מוזר, אנחנו יודעים) ולימיטד בכירה. רשימת האבזור של גרסת פרימיום כוללת את כל הדברים הסטנדרטיים אולם לא הרבה מעבר לכך. יש כאן את מערכת המולטימדיה הביתית של כלמוביל, Connected Car, עם מסך מגע ו-Waze לניווט, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת יום מבוססת לד ופנסי לד מלאים מאחור, חישוקי 16 אינץ' קלים, בקרת שיוט, פתיחה חכמה לתא המטען וחיישני חניה עם מצלמת רברס. ה"שוס" כאן הוא במחיר - כאמור, 159,000 שקל שנמוכים משמעותית מאותה טויוטה קאמרי (178,000 שקל), ומשמעותית עוד יותר מהונדה אקורד (199,990 שקל).

יונדאי סונטה הייבריד
יונדאי סונטה הייבריד. גרסת הפרימיום לא מאוד מאובזרת אבל זולה (בתמונה גרסת לימיטד)

תמורת קפיצה של 20,000 ש"ח במחיר מוצעת גרסת לימיטד שמוסיפה לא מעט אבזור. היא כוללת מושבי עור מחוממים, כאשר אלה הקדמיים מקבלים גם אוורור וכיוונון חשמלי עם זכרונות, גם ההגה מצופה עור ומחומם. בנוסף, יש פתחי אוורור למושב האחורי, בלם יד חשמלי עם פונקציית Auto hold, חישוקי 17 אינץ', פנסי בי-קסנון עם מעבר אוטומטי בין אורות גבוהים לנמוכים, דיפונים דמויי עץ, מראה פנימית מתכהה אוטומטית, חלון שמש פנורמי נפתח ועוד.

יונדאי סונטה הייבריד
יונדאי סונטה הייבריד. תא הנוסעים הגדול בין המתחרות (ההיברידיות)

לבסוף, מתגאה כלמוביל במיוחד באבזור הבטיחות האקטיבי שמקבלת הסונטה בישראל, אם כי רק בגרסת לימיטד. המערך מלא כמעט לחלוטין וכולל התרעה על סטיה מנתיב (ללא תיקון אקטיבי), התרעה על אי שמירת מרחק, בקרת שיוט אדפטיבית עם פונקציית זחילה בפקקים וניטור השטחים המתים במראות הצד.


לדגמי יונדאי בישראל - יונדאי

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה