דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יונדאי איוניק 6 הגיעה לישראל לקראת תחילת שיווק

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

- התשובה הקוריאנית לטסלה מודל 3 הגיעה לישראל

- האיוניק 6 תשווק עם הנעה אחורית או כפולה וטווח מירבי של 614 ק"מ

- המחיר המשוער: 250 עד 300 אלף שקל

אחת החשמליות המסקרנות ביותר של השנה הקרובה נחתה בישראל, לקראת תחילת שיווק בשבועות הקרובים. מדובר ביונדאי איוניק 6, מכונית מנהלים בתצורת סדאן, שחולקת עם האיוניק 5 המוכרת את פלטפורמת E-GMP.  התחרות הצפויה לה היא בעיקר מכיוונה של טסלה מודל 3, אך גם מצידה של פולסטאר 2 ובעתיד גם מול BYD סיל, פולקסווגן ID.7 ואחרות.

יונדאי איוניק 6

בהשוואה לאיוניק 5 היא ארוכה ב-22 ס"מ (485.5), נמוכה ב-11 ס"מ (149.5 ס"מ) עם בסיס גלגלים קצר ב-5 ס"מ (295 ס"מ). תא המטען מאחור צנוע בכ-130 ליטר (401 ליטר) בעוד מלפנים הוא קטן ב-17 ליטר (40 ליטר). העיצוב החיצוני הוא בהשראת הפרופסי קונספט עם מקדם הגרר שלה (0.21) הוא הנמוך ביותר בקטגוריה, ומהנמוכים ביותר בתעשיה, שני רק למרצדס EQS - לה נתון מצוין של 0.20.


יונדאי תשווק את האיוניק 6 עם שתי מערכות הנעה. עם מנוע חשמלי אחורי המעביר 228 כ"ס לגלגלים הסמוכים אליו עם זינוק ל-100 קמ"ש ב-7.4 שניות וטווח נסיעה של 614 ק"מ. גרסה כפולת הנעה מוסיפה מנוע מלפנים המחובר לגלגלים הסמוכים אליו עם 325 כ"ס בסך הכל, 5.1 שניות בזינוק ל-100 קמ"ש וטווח נסיעה של 583 ק"מ. 

לשתיהן מצברים בקיבולת 77.4 קוט"ש במתח 800V המאפשרים שימוש בעמדה אולטרה מהירה בקצב של 350 קילוואט ומילוי 10% ל-80% בתוך 18 דקות, או הוספת 100 ק"מ לטווח הנסיעה בפחות מחמש דקות. מערכת הבלימה הרגנרטיבית היא המוכרת של יונדאי עם אפשרות שליטה ידנית באמצעות מנופים מאחורי ההגה או מצב אוטומטי המתאים את עוצמת הרגנרציה לתנועה שסביב באמצעות נתונים מהרדאר.

יונדאי איוניק 6

עיצוב הפנים דומה לאיוניק 5 עם שימוש ניכר בחומרים ממחוזרים וידידותיים לסביבה, צמד מסכי "12.3 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, הגה שתי צלעות ייחודי עם בורר מצבי נסיעה (לפנים-אחור-חניה) מימינו, אבל ללא אפשרות להדום למושבים הקדמיים. מערכת מצלמות במקום מראות לא עשתה דרכה לגרסאות שישווקו כאן וטוב שכך.

היצע מערכות הבטיחות הוא המוכר של יונדאי, לרבות בלימה אוטונומית (גם לתנועה חוצה ובנסיעה לאחור), שמירת נתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי) ועל פתיחת דלת כשהשטח לא פנוי. עוד יוצעו מערכת מצלמות היקפיות עם הקרנת פינות המרכב על לוח המחוונים בהפעלת איתות ואפשרות להסעת הרכב מהשלט לצורך כניסה או חניה למקומות צפופים.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה