דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

יולי 2021: מכירות הרכב ממשיכות לשבור שיאים

Getting your Trinity Audio player ready...

למרות שיבואני הרכב מתלוננים על מחסור במלאי, ולמרות שאם תגשו היום לקנות מכונית חדשה כנראה שתצטרכו להמתין כמה חודשים, נתוני מסירות הרכבים החדשים ממשיכים לשבור שיאים.

לאחר מספר שנים בהם קצב המכירות ירד בכמה אחוזים בכל שנה, לעומת שנת השיא של 2016, ולאחר שנת 2020 שבה משבר הקורונה הוביל לצניחה של 15.5% במסירות, שנת 2021 מסתמנת כמוצלחת במיוחד לעוסקים בענף הרכב בישראל - וקצת פחות למי שסובלים מעמידה ממושכת בפקקים.

נכון לסוף חודש יולי 2021 נמכרו בישראל 209,978 רכבים חדשים, לא כולל מוניות, משאיות, אופנועים ורכבים שהגיעו ארצה ביבוא אישי. הנתונים האלו משקפים צמיחה של 47.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, ואף מייצגים גידול של 8.9% לעומת אותה התקופה בשנת השיא 2016, אז נמכרו 192,764 מכוניות "בלבד".

בטבלה שלפניכם מופיעים עשרים המותגים הנמכרים ביותר מתחילת השנה בהשוואה לחודשי ינואר-יולי 2020. בצמרת הטבלה לא חל שינוי ונפגוש שם (עפ"י הסדר) את יונדאי, טויוטה, קיה, סקודה ומאזדה. השתיים הראשונות מציגות עליה של מעל 50% לצד מאזדה המציגה צמיחה מרשימה של מעל 75%.

בחמישייה השנייה נפגוש את מיצובישי, ניסאן, סוזוקי ושברולט. הראשונה היא היחידה בין 20 המותגים המובילים שהציגה עליה חד-ספרתית, אך במרבית החודשים האחרונים נאלצה מיצובישי להסתדר ללא רב המכר אאוטלנדר, שהגיע בדור חדש רק בתחילת יולי. בדומה למאזדה, גם ניסאן מציגה צמיחה של כ-74%.

עוד במצטיינות ניתן למנות את פיג'ו (מקום 11) שממשיכה בצמיחה העקבית עם עליה של מעל 85%, וכן את ב.מ.וו (מקום 19) עם עליה של מעל 90%.

טבלת מסירות - ינואר-יולי 2021

מעבר ל-20 המותגים המובילים נזכיר את טסלה (מקום 18) עם 2,912 יחידות, שלא מסרה החודש ולו רכב אחד מאחר והיא מוסרת רכבים ישירות מהנמל, כאשר מגיע משלוח. המותג הסיני MG (מקום 21) מסר 2,001 יחידות המייצגות צמיחה של 121.6%, מותג ג'יפ (מקום 22) שמסר 1,843 יחידות וצמח ב-102.5%, פורד (מקום 23) מסרה 1,714 יחידות וצמחה ב-178.2%, אופל (מקום 26) מסרה 1,305 יחידות המהוות צמיחה של כ-196% ומותג קופרה (מקום 30) הצעיר מסר כבר 811 יחידות.

למאמר זה התפרסמו 3 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה