דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

חציון ראשון 2017: המותגים שצמחו ואלו שצנחו

Getting your Trinity Audio player ready...


מאז חודש ינואר האחרון, ששבר את שיאי כל הזמנים בשוק הרכב הישראלי, אנו חווים בעיקר האטה. בכל אחד מהחודשים החולפים נרשמה ירידה קלה במסירות הרכב ביחס לחודש המקביל בשנה שעברה, אם כי בזכות ינואר המשוגע 2017 היא עדיין שנת עליה. 168,197 מכוניות חדשות עלו על הכביש ב-6 החודשים האחרונים, עליה של כ-1.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. אגב, בכל אחת מהשנים 2000-2006 נמסרו פחות מכוניות מאשר בחצי שנה בלבד ב-2017.

הפעם בחרנו לנתח את ביצועי המותגים השונים, ביחס לחצי השנה הראשונה של 2016. בטבלאות שלפניכם מופיעים 10 המותגים הצומחים ו-10 המותגים היורדים של 6 החודשים האחרונים. שימו לב: התייחסנו למותגים שמסרו לפחות 1,000 מכוניות בחצי השנה האחרונה, כדי לנטרל את "חוק המספרים הקטנים" שהיה מציג שינוי משמעותי באחוזים אצל מי שמכר מעט.

10 המותגים שעלו



דאצ'יה וסוזוקי מציגות קפיצה מרשימה ביחס לשנה שעברה. בסוזוקי אפשר לייחס את זה לדגמים חדשים שהושקו לאחרונה, ובהם הבלנו, הקרוסאובר טורבו והאיגניס (שכבר הספיקה למסור 523 יחידות). בדאצ'יה, לעומת זאת, הדגמים החדשים - הלוגאן והדאסטר האוטומטי - אחראים לחלק קטן מהגידול.

דאצ'יה דאסטר

צמיחה משמעותית נרשמה גם ברנו-ניסאן, כך שמדובר בשנה יוצאת מן הכלל עבור היבואנית קרסו. מותגי היוקרה הגרמניים צמחו אף הם באופן בולט.

10 המותגים שירדו



אצל המותגים שרשמו ירידה, ניתן לזהות חלוקה אחידה יותר. לא פחות מ-5 מותגים איבדו בין 20% ל-25% מהמכירות, בין אם בשל דגמים שעומדים לקראת החלפה (סובארו XV), סיום מכרזי ליסינג גדולים (מיצובישי) או מסיבות אחרות.

סובארו XV
20 הדגמים הנמכרים

בטבלת הדגמים הנמכרים ביותר, אין שינויים מרחיקי לכת. בעשיריה המובילה אין כמעט שינויים, והחידושים המעניינים בטבלה באים מכיוונם של דגמים חדשים (יונדאי איוניק, טויוטה C-HR, סוזוקי בלנו). ניתן לזהות גם עליות מעט מפתיעות אצל רנו קליאו וסקודה ראפיד, כאשר הצמיחה של סוזוקי קרוסאובר מובנת מאליה - בשל מתיחת הפנים ומנוע הטורבו החדש.

עוד נתון שבחרנו להתייחס אליו הפעם הוא הגרסה הנמכרת ביותר של הדגם. בחלק מהדגמים מדובר בגרסת ליסינג קלאסית - קיה פיקנטו, טויוטה קורולה, סקודה אוקטביה ואחרות - אך במקרים אחרים מצאנו הפתעות. כך, למשל, יונדאי טוסון נמכר ביותר דווקא בגרסת ה-2.0 ליטרים היקרה יחסית, בעוד אחיו התאום קיה ספורטז' עושה חיל בגרסת ה-1.6 הבסיסית. טויוטה C-HR נמכר גם הוא בעיקר בגרסה היקרה ביותר שלו, ומאזדה 3 השלימה סופית את המעבר למנוע 2,000 סמ"ק.



סוזוקי קרוסאובר

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה