דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכונית האוטונומית הגיעה. טסלה קיבלה אישור לטייס האוטומטי

Getting your Trinity Audio player ready...


"האישורים הרגולטוריים התקבלו, הטייס האוטומטי מתחיל לצאת לכל המדינות! (חוץ מיפן, שעדיין נבחנת)". אלה הם 132 התווים (באנגלית) שצייץ אלון מאסק, מנכ"ל טסלה בחשבון הטוויטר שלו ועומדים בפתחו של עידן חדש, עידן המכונית האוטונומית. אבל בואו נתחיל מההתחלה.

לפני כשבועיים, הציגה טסלה גרסה חדשה לתוכנת השליטה של מכונית הסדאן החשמלית שלה, המודל S. בתוך התוכנה הזו הוכנס גם קוד שעזר לכל אמצעי הבטיחות האקטיבית של המכונית לעבוד בסנכרון ולייצר בעצם מכונית שנוהגת את עצמה. בשלב הראשון התוכנה הגיעה רק למכוניות אשר רשומות בארה"ב, שם האישור הרגולטורי קרה מבעוד מועד. אך עד עכשיו, התוכנה לא אושרה ע"י גופי החוק הרלוונטיים במדינות אחרות. עתה, משקיבלה היצרנית את האישור המיוחל, היא מבטיחה להתחיל ו"לשדר" את העדכון (דרך האוויר, ממש כמו הסמארטפון שלכם) לתוכנת השליטה של המכונית לכל שאר המדינות (חוץ מיפן, כאמור) בהן משווקת המודל S.



אם ננסה להבין את הצד הטכני של העניין, הרי ש"יצירת" מכונית אוטונומית הוא כבר לא משהו מאוד מסובך. כל ה"מעטפת" הטכנית כבר שרירה וקיימת. יש למכוניות חיישן אשר שומר על מרחק מהמכונית שלפניה, ובהיעדרה שומר על מהירות שמגדיר הנהג או שמכונית מצלמת מתמרור לצד הדרך. לשמור על הנתיב שלה היא גם יודעת, עם מצלמה (או שתיים) המזהה את פסי הסימון על הכביש. אפילו לבלום את עצמה המכונית המודרנית מסוגלת, עם רדאר (או סונאר, שזה סוג של אותו הדבר) שמנטר את המכוניות ואת הולכי הרגל מלפנים ומפעיל את הבלם בעת הצורך. אותה מכונית גם יודעת כבר לחנות לבד, לעבור נתיב לבד ואפילו לצייר דונאטס על מגרש החלקה ולנסוע מאוד מהר סביב מסלול מכשולים.

אבל המציאות האוטופית הזו כנראה עדיין נמצאת כמה שנים מאתנו ומערכת הטייס האוטומטי של טסלה היא עדיין לא אוטונומית לחלוטין. היצרנית האמריקנית מפצירה בנהגי המכוניות להשאיר את הידיים על ההגה ולשמור על עירנות שכן המערכת עדיין עלולה להתבלבל עקב סימוני נתיבים דהויים או התנהגות משונה של הנהגים הסובבים אותה. בכל הנוגע לנהגים הזויים לטסלה עדיין אין פתרון, אך היצרנית השתילה בתוכנה פיצ'ר ש"עוקב" אחרי הנהג באותם קטעים בעייתיים, רושם את מיקומו המדויק על הכביש ובכך "ממפה" את מיקומו המדויק של הנתיב בלי הצורך בסימון. המידע הזה מועבר לשאר המכוניות דרך האינטרנט והרי לכם נתיב שהמכונית יכולה לעקוב אחריו אפילו ללא סימון או על כבישים משובשים במיוחד.



אז אם אנו יוצאים מתוך נקודת הנחה שמבחינה טכנית אין קושי גדול מדי בפיתוח מכונית אוטונומית, ומבחינת הממשק מול הכביש עצמו כבר נמצא הפתרון, מה הבעיה בעצם? ולמה אנחנו לא רואים מכוניות עצמוניות נוסעות לבד, מקפיצות את הילדים לחוגים ואם אפשר גם שתביא חלב מהסופר בדרך חזרה? הבעיה העיקרית נעוצה באותה רגולציה, ולמרות שכולנו מאוד אוהבים להטיח בגופים הללו ביקורות והאשמות חדשות לבקרים, דווקא במקרה הזה השאלה מאוד מעניינת. דמיינו מצב בו המכונית שלכם נוסעת - ואתם יכולים להיות בתוכה או מחוצה לה - והיא מזהה מצב בו היא עומדת להתנגש במכונית שלפניה (שהתפרצה לצומת, סטתה בחדות או כל דבר אחר). האפשרות היחידה שלה למנוע את ההתנגשות היא לסטות הצידה ולפגוע בקשישה שמטיילת עם הכלב שלה. מה המכונית עושה? ומי אחראי לתוצאות?

צפייה בתוכן המכונית האוטונומית הגיעה. טסלה קיבלה אישור לטייס האוטומטי

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה