דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות של 2012: מיני וסופר-מיני

Getting your Trinity Audio player ready...




פיג'ו 208

עוד לא הספקנו להיפרד מפיג'ו 206, שחזרה לישראל לסיבוב נוסף בשלהי ימיה של ה-207, ופיג'ו כבר מציגה סופר מיני חדשה: 208. המכונית המבטיחה תהיה קצרה וקלה מקודמתה, שספגה ביקורות רבות על תהליך ה"התברגנות" שעברה. כמו הפיג'ו 207, גם פיג'ו 208 תגיע לישראל עם מנועי 1.6 מבית ב.מ.וו (120 כ"ס) אשר ישודכו לגרסה מעודכנת של התיבה האוטומטית הותיקה AL4. ההשקה באירופה מתוכננת לרבעון הראשון של 2012, וההשקה המקומית צפויה להתרחש בסוף השנה. בהמשך עשויות להגיע גם גרסאות ספורטיביות מעניינות.

 
צילומים: יצרן


פיאט פנדה

השנה האחרונה היתה ללא ספק השנה של מכוניות המיני. המכוניות הקטנטנות, שמחיריהן צנחו עד ל-60,000 שקל, הפכו לאלטרנטיבה משתלמת עבור מי שזקוק לרכב עירוני. פיאט פנדה היוצאת היתה מיושנת מדי ולא הצליחה להתחרות בהצלחה בקבוצה. מחליפתה, שתגיע ארצה במהלך השנה הקרובה, אמנם לא מציגה שיפור משמעותי במימדים - אך היא תציע שיפור ניכר בכל הקשור לעיצוב, אבזור ואיכות חומרים. בפיאט מקווים שזה יספיק בכדי להחדיר את הרכב הזה לתוך הקבוצה העמוסה. הפנדה החדשה תגיע ארצה עם מנועי ה-0.9 טורבו (85 כ"ס) וה-1.2 (69 כ"ס) שמשווקים זה מכבר בפיאט 500 ובלנצ'יה אפסילון. בנוסף מתכננים בפיאט לייבא ארצה גם את מנוע ה-0.9 האטמוספרי (65 כ"ס). פיאט פנדה החדשה תוצע עם תיבות ידניות או רובוטיות.



פולקסווגן אפ!

פולקסווגן לא הציגה מתחרה רלוונטית לשוק המיני מאז החיפושית הישנה, אך לאור מחירי הדלק המאמירים נזכרו בחברה הגרמנית במתכון הפשוט והחליטו לתת מענה לצורך הגובר ברכב עירוני חסכוני וצעיר. האפ! הקטנטנה (מעט יותר משלושה מטרים וחצי לאורך) מצליחה להציע בסיס גלגלים גדול מהמקובל בקטגוריה (242 ס"מ) וכתוצאה מכך מרווח פנים משופר. כמקובל בקטגוריה, האפ! תוצע עם מנוע 1.0 משולש צילינדרים בשני הספקים: 60 או 75 כ"ס. נכון לעכשיו גרסת המרכב היחידה שזמינה תגיע עם שלוש דלתות - אבל בעולם כבר הוצגה גרסת חמש דלתות שתפורה על השוק הישראלי. כנראה שנזכה לראות גם אותה במחוזותינו מעט יותר מאוחר.




טויוטה אייגו

טויוטה אייגו היא האחות התאומה של פיג'ו 107 המוכרת אצלנו וסיטרואן C1 שהגיעה, גורשה על דיד משרד התחבורה ותחזור שוב בקרוב. הטויוטה ואחיותיה כבר לא ממש חדשות, הן הושקו עוד ב-2005 אבל רק עכשיו היפנית עולה ארצה. אם מעניין אותכם לדעת פרטים לגבי מרחב, תא מטען או כל פרט אחר תוכלו להביט בצרפתייה ולדעת איך תראה הטויוטה. כמו באחיותיה לפלטפורמה הטויוטה תזכה למנוע בנפח 1.0 ליטר עם כ-70 כוחות סוס ותיבת הילוכים רובוטית או ידנית. בהמשך השנה צפוי לנחות גם מנוע חזק יותר בנפח 1.2 ליטר. גם תיבות ההילוכים וגם המנועים, לחששנים שבניכם, יפנים למהדרין. האייגו תגיע ארצה במחצית הראשונה של 2012.

 


סקודה סיטיגו וסיאט מיי

סקודה סיטיגו וסיאט מיי הן האחיות לפלטפורמה של פולסווגן אפ!. למי שפספס את האייטם כאן למעלה נספר ששלושת המכוניות מיועדות להתחרות בשוק המיני ההולך וגדל באירופה. לאור הפרסומים על גרסת 5 דלתות לאפ! נראה שגם התאומות ינחתו בארץ בגרסה מרובת הדלתות. בדומה לקטגוריות אחרות בהן מתחרות ראש בראש שלוש אחיות מבית פולקסווגן / סיאט / סקודה גם במקרה הזה סביר להניח שהצ'כית והספרדיה יתומחרו באופן אטרקטיבי יותר. הצמד ינחת בישראל ברבעות השני או השלישי של השנה.

 

 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה