דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המכוניות הנמכרות ביותר ב-2017

Getting your Trinity Audio player ready...

אחרי שנת 2016 נרשמה כשנת שיא של כל הזמנים בשוק הרכב הישראלי. וכמוה גם לא מעט שנים קודם לכן, שנת 2017 דווקא מבטאת ירידה קלה בנתוני המכירות. 281,563 מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל בשנה החולפת, ירידה של פחות משני אחוזים - נתון שאינו מבטא להערכתנו שינוי מהותי בהרגלי הצריכה של הישראלים. למרות הצפיפות בכבישים, למרות ההיצע הרחב במגרשי המשומשות ובזכות האשראי הנדיב - הישראלים קונים עוד ועוד מכוניות חדשות. 

בשנת 2017, לראשונה, נמכרו בישראל יותר ג'יפונים ממשפחתיות. אחד מכל 3 כלי רכב חדשים שעלו על הכביש היה רכב פנאי, ואם נעיף מבט על רשימת הדגמים החדשים שצפויים להגיע ב-2018 - נראה שהטרנד הזה רק הולך ותופס תאוצה.

ליד כל קטגוריה בטבלאות שלפניכם ציינו את נתח השוק שהיא תופסת, ובסוגריים - את השינוי בנתח השוק ביחס לשנה שעברה. אפשר עוד להעמיק ולחקור לא מעט בנתונים - הם מונחים כאן לפניכם.

ומי הן 10 המכוניות הכי נמכרות בישראל? בשביל זה תצטרכו לחכות לסוף הכתבה...

שימו לב: השינוי המצוין בטבלאות הוא ביחס לדירוגי 2016. הסימן ^ מציין כניסה חדשה לעשיריה המובילה.

 
מכוניות בפקק

דירוג המותגים

קונצרן יונדאי-קיה הקוריאני ממשיך לשלוט בשוק הרכב הישראלי ללא עוררין, עם נתח שוק מדהים של יותר מ-25%. נתון חסר תקדים ברמה העולמית.

גם סוזוקי נהנתה מהתחזקות משמעותית השנה, והיא זוכה בישראל לנתח שוק שלא קיים עבורה כמעט באף מקום בעולם. קרסו, יבואנית רנו, ניסאן ודאצ'יה, יכולה לסיים את 2017 עם חיוך גדול על הפנים. גם לצ'מפיון מוטורס זו היתה שנה מוצלחת, על אף ההיחלשות של פולקסווגן. 

ומה עוד קרה השנה? שינויי היבואנים של ג'יפ ויגואר לא התבטאו בשינויי מיקום בטבלה, (אם כי ג'יפ בהחלט שיפרה את מכירותיה); היוקרתיות השתפרו כמעט כולן; מיצובישי ירדה בשל התחרות לאאוטלנדר ובשל סיום אספקות האטראז' לצה"ל; מותגים כמו פורשה ומזראטי נמצאים בתנופה מתמשכת, ושימו לב לצלילה המתמשכת של פורד - מותג שלפני 5 שנים היה ממובילי השוק.

 
יונדאי איוניק

 

מכוניות מיני
נתח שוק: 9.6% (ב-2016: 9.6%)

הדור החדש של הפיקנטו, שהגיע השנה לישראל, לא הצליח לשחזר את שיאי המכירות משנת 2016 - אולי גם בשל הוזלת המחירים של יונדאי i10, שסייעה לצמצום הפער בין שתי הקוריאניות. אופל אדם כמעט הכפילה את כוחה, רנו טווינגו עדיין מחכה לפריצה שלה ומעניין לראות כי גם מותגים חזקים כמו טויוטה, סקודה או רנו לא מצליחים להתבלט בסגמנט הזה.

יצאו מהעשיריה: סקודה סיטיגו, פיאט פנדה.

מכוניות מיני

מכוניות מיני

סופר מיני

נתח שוק: 14.8% (ב-2016: 14.3%) 

היאריס מובילה את הקטגוריה הזו, וצמודה אליה האיביזה - נתון מרשים במיוחד לאור העובדה שמרבית המכירות היו מהדור היוצא שלה. המיקרה ממשיכה לככב בציי הרכב למרות העובדה שדור חדש כבר נמכר בחו"ל. ובכלל, דגמי "השוק הפרטי" בולטים בסגמנט - כשלצד היאריס והאיביזה נרשמו מספרי מכירות יפים גם לסוזוקי בלנו, הונדה ג'אז וסקודה פאביה. סיטרואן C3 אמנם לא בעשיריה, אך גם היא חוותה השקה מוצלחת עם למעלה מ-1,100 מסירות.

יצאו מהעשיריה: פיג'ו 208.

סופר מיני 

מכוניות סופר מיני 

משפחתיות קטנות

נתח שוק: 5.0% (ב-2016: 6.7%)

שני סיפורים מעניינים מלווים את הקטגוריה הזו. הראשון הוא ההיחלשות של הקטגוריה כולה, כבר שנה שלישית ברציפות. השני הוא הירידה של מיצובישי אטראז' מכ-5,000 ל-800 מסירות, בשל סיום החוזה עם צה"ל. ניסאן אלמרה נעלמה מהשוק אחרי זמן קצר. פיאט טיפו רשמה השנה זינוק בולט וכמעט שילשה את מכירותיה.

יצאו מהרשימה: ניסאן אלמרה.

משפחתיות קטנות



משפחתיות

נתח שוק: 23.6% (ב-2016: 24.7%)

הסגמנט ממשיך לאבד גובה לטובת רכבי הפנאי, אבל הירידה התמתנה השנה. טויוטה קורולה ממשיכה להוביל את הקטגוריה, האוקטביה חוותה מתיחת פנים מוצלחת ולולא מגבלות המלאי של יונדאי איוניק - ייתכן והיא היתה מדורגת גבוה יותר. רנו אמנם לא בעשיריה, אך אם מאחדים את הפלואנס היוצאת עם הגרנד קופה החדשה - מתקבל נתון מכירות גבוה למדי. טויוטה אוריס מפתיעה עם המקום החמישי.

יצאו מהרשימה: רנו פלואנס, יונדאי i35.

 
משפחתיות

 
משפחתיות 

רכבי פנאי קטנים

נתח שוק: 8.3% (ב-2016: 8.2%).

הקטגוריה על שם סוזוקי, עם 3 דגמים ברביעיה הראשונה וכמעט חצי מסך המכירות בסגמנט. הקרוסאובר, שעד לפני שנה היה צמוד במספרי המכירות לויטרה, רשם השנה זינוק בזכות מנוע הטורבו החדש. האיגניס חוותה השקה מוצלחת, ורשמה מספרים גבוהים בתוך הרבה פחות משנה. סובארו XV השיגה את המקום השני למרות החלפת הדגם בסוף השנה, וניסאן ג'וק איבד כמעט מחצית מכוחו. בשנה הבאה יהיה מעניין במיוחד בקטגוריה הזו עם החדירה של סיאט ארונה, יונדאי קונה, קיה סטוניק ומיצובישי ASX.

יצאו מהרשימה: רנו קפצ'ור, סקודה יטי.

 
ג'יפונים קטנים

ג'יפונים קטנים 

רכבי פנאי קומפקטיים

נתח שוק: 21% (ב-2016: 17.8%).

הסגמנט שממשיך לגדול, ובקרוב כנראה יעבור את המכוניות המשפחתיות ויהפוך לגדול ביותר בישראל. מה היה לנו השנה? הספורטז' והטוסון עדיין מובילים, האאוטלנדר נחלש ונותר אחריהם, אך יותר ויותר דגמים מתחלקים בעוגה הדשנה. אם בשנה שעברה רק 8 דגמים בקטגוריה עברו את רף ה-1,000 מסירות, השנה ישנם 14 דגמים כאלו. אנחנו מעריכים שבשנה הבאה צ'מפיון מוטורס תתחזק בתחום הזה עם הגדלת המלאים של סיאט אטקה וסקודה קודיאק, ההתבססות של הטיגואן וההשקה המסקרנת של סקודה קארוק.

יצאו מהרשימה: סובארו פורסטר, רנו קדג'אר, פורד קוגה.

 
ג'יפונים קומפקטיים

פנאי קומפקטיים 

רכבי פנאי גדולים

נתח שוק: 1.8% (ב-2016: 2.0%).

אין כמעט שינויים בקטגוריה הזו. מרתק לראות את המספרים של הלנדקרוזר, כשזוכרים שמדובר בכלי רכב במחיר של יותר מ-300,000 שקלים. ציפינו לפער גדול יותר בין קיה סורנטו ליונדאי סנטה פה, ומחמאות מגיעות גם לפורד. סאנגיונג רקסטון, שנה שניה ברציפות, מתייצב על 100 מסירות בדיוק.

יצאו מהרשימה: אין.

 רכבי פנאי גדולים

 פנאי גדולים

מכוניות מנהלים

נתח שוק: 4.1% (ב-2016: 4.5%).

רשימת ההמתנה לסקודה סופרב השתחררה סוף סוף בשנה החולפת, ונתוני המכירות בהתאם. לפני שנה בדיוק, הבטיח מנכ"ל יוניון מוטורס רן דנאי כי האוונסיס תציג שיפור משמעותי. "אנחנו לא יכולים להשלים עם המיקום הנוכחי שלה", אמר אז - וקיים בגדול. היוקרתיות התחזקו משמעותית בשנה החולפת, ומי היה מאמין שמרצדס C קלאס תמכור כמו מאזדה 6?

יצאו מהרשימה: וולוו S60, סובארו B4.

 מכוניות מנהלים

 
מנהלים

מיניוואנים

נתח שוק: 1.8% (ב-2016: 2.0%).

כמו בשנה שעברה, גם ב-2017 מיצובישי אאוטלנדר אחד מכר יותר מכל המיניוואנים גם יחד. מובילות הקטגוריה מכרו במספרים כמעט זהים לאלו של השנה שעברה. קיה קארנס התחזק מעט בזכות גרסת הדיזל המוזלת, אך עדיין מדובר במספרים נמוכים. קרייזלר תשיק ב-2018 את הפאסיפיקה, שאמורה לתת מענה לבלעדיות של קיה קרניבל בגזרת הוואנים הגדולים.

יצאו מהרשימה: רנו גרנד סניק.

מיניוואנים 


מיניוואן
 

סאלון-פאר

נתח שוק: 0.5% (ב-2016: 0.5%).

מרצדס E קלאס מצליחה להותיר רושם לא רק על הכביש, אלא גם בטבלאות סיכום השנה. אלו נתונים חריגים בכל קנה מידה, וזה עוד לפני שסופרים את הדגמים שהגיעו ביבוא האישי. אודי נחלשה השנה עם כל דגמי הסאלון שלה, אך צפויה להתחזק בשנה הבאה עם ההשקות של ה-A7 וה-A8. בוולוו כנראה ציפו ליותר מה-S90.

יצאו מהרשימה: מרצדס CLS, יגואר XF, וולוו S80.

 סאלון

סאלון


רכבי פנאי יוקרתיים

נתח שוק: 2.6% (ב-2015: 2.1%).

הקטגוריה שלא מפסיקה לצמוח. אודי היא ללא ספק המובילה הבולטת כאן, ולא רק בזכות ה-Q2  הזול יחסית. בסך הכל מכרה אודי יותר מ-2,300 רכבי פנאי יוקרתיים (כולל ה-Q7 היקר). ב.מ.וו חוותה ירידה משמעותית, שאמורה להיעצר בקרוב עם ההשקה של ה-X3 החדשה. קדילאק XT5 הצעידה את המותג האמריקאי אל השנה הטובה בתולדותיו, עם צמיחה של כמעט 100%; מרצדס נהנית אף היא מהמגמה, ואילו וולוו XC60 עוד ירשום מספרים בולטים יותר עם הדגם החדש בשנה הבאה.

יצאו מהרשימה: אודי Q7, מרצדס GLA.

פנאי יוקרתיים 
 
אודי Q5

טנדרונים 

נתח שוק: 2.9% (ב-2016: 2.7%).

אומרים ששיפור במכירות של מכוניות מסחריות מראה על מצב כלכלי טוב במשק, אבל אולי קטגוריית היוקרה שצמחה היא דווקא הסממן הבולט לכך. סיטרואן ברלינגו ממשיך לשלוט בקטגוריה באופן ברור, בעוד רנו קנגו התקדם והתקרב אליו משמעותית. פולקסווגן קאדי נמכר כמעט ללא שינוי, פיאט דובלו מעט נחלש ואילו היתר מסתפקים בפירורים.

יצאו מהרשימה: אין.

 טנדרונים

 
טנדרונים

טנדרים

נתח שוק: 1.4% (ב-2016: 1.4%).

איסוזו דימקס איבד השנה כ-400 מסירות, טויוטה היילקס הרוויח 400 מסירות - והשניים הולכים ומתקרבים זה לזה. היתר רחוקים משם באופן משמעותי, כאשר המיצובישי איבד קצת מכוחו - כנראה לטובת האח התאום מפיאט.

יצאו מהרשימה: אין.

 
טנדרים

 
היילקס

הכי נמכרות בישראל

כבר שנה שלישית שהפיקנטו והספורטז' עושות ביניהן תורנויות על המקום הראשון בישראל. יונדאי, לעומת זאת, נשענת על מבחר רב יותר של דגמים ומכניסה 3 מתוצרתה לעשיריה הפותחת. אחרי שנה מחוץ לעשיריה המובילה, סוזוקי קרוסאובר התרעננה וחזרה למרכז העניינים. יונדאי איוניק היא ללא ספק השם החם של 2017.

יצאו מהרשימה: סיאט איביזה, יונדאי i25.

 
המכוניות הנמכרות בישראל
 
קיה פיקנטו

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. מה עם קטגוריית רכבי הספורט ? (לת)
    אבי, 09-01-2018

  • 2. כנראה שיש יתרון גדול מאוד בספורטאז' 
    , 10-01-2018

    שנה אחר שנה הוא נמצא בראש, הוא באמת כזה שווה??
    אשמח לתשובות

    סגור תגובה

  • 3. תשובה ל 2 
    מנחם, 11-01-2018

    לדגם הנמכר ביותר של ספורטאז' , אורבן, לא ניתן להרכיב וו גרירה. היצרן לא אישר עבורו "כושר גרירה". גיליתי בדקה ה-90 בטרם הזמנתי. חומר למחשבה.

    סגור תגובה

  • 4. למה הישראלים כל כך פראיירים???? 
    ניר , 11-01-2018

    אני לא מצליח להבין אם יונדאי וקיה כל כך לא איכותיים לא אמינים ובזבזניים אז למה להמשיך לקנות את הזבל הזה ואני מדבר מניסיון. רנו למשל מאוד אמין מאוד חסכוני ואתם יכולים לגחח אבל זו עובדה וגם למי שלא יודע יש קשר מאוד הדוק בין רנו למרצדס. גם רנו כל כך משקיעים באבזור ובמחיר למשל גרנד קופה בגרסת אינטנס ממש לא רחוקה מרמת "זן" מבחינת מחיר והיא עולה 135 אלף שקלים והיא מרווחת נוחה מאוד חסכונית ואמינה לאומת יונדאי אלנטרה אוטו דבר בג'יפונים עם רנו וניסאן מול קיה ויונדאי תפסיקו להיות טפשים! הבדל של 5000 שקל בין קוריאני לאיכותי נסגר מהר מאוד מביקור במוסך עם הקוריאני והצריכת דלק המוגזמת וגם העיצוב של רנו יותר יפה.

    סגור תגובה

  • 5. לתשובה 3 
    , 11-01-2018

    תודה על התשובה,
    אכו הגירסא הבסיסית היא לא חזקה אך בכל המבחנים שראיתי עושה רושם שהביצועים מספקים,
    בטח למי שגר בגוש דן, כמוני לא?
    אגב, חשוב לדעת שהמשקל של הספוטאז' גבוה ב - 35 קילו מאשר של יונדאי I35, חומר למחשבה :)

    סגור תגובה

חזור למעלה