דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

המהפכה מתקרבת: המכוניות החשמליות שבדרך לישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

לאט לאט, בצעדים מדודים, מהפכת הרכב החשמלי קורמת עור וגידים. בשלב זה משווקות בישראל מכוניות חשמליות בודדות בלבד: רנו זואי, יונדאי איוניק וניסאן ליף בתחום העממי, וב.מ.וו i3, יגואר i-Pace  ואודי e-tron בתחום היוקרתי. בשנה הבאה צפוי ההיצע לגדול באופן משמעותי, עם השקתם של למעלה מ-10 דגמים חשמליים חדשים. עליית המס הצפויה על מכוניות היברידיות צפויה להמשיך ולעודד את יבואני הרכב להגדיל את היצע הדגמים החשמליים המשווקים בישראל.

פיג'ו

הדור החדש של ה-208 יציע לא רק עיצוב מודרני ותא נוסעים טכנולוגי, אלא גם גרסה חשמלית מלאה תחת השם e-208. המנוע יציע הספק של 136 כ"ס ומומנט של 26.5 קג"מ, וסוללת 50 קוט"ש תספק טווח נסיעה של 340 קילומטרים. בפיג'ו מבטיחים אחריות של 8 שנים או 160,000 ק"מ לסוללה, אשר תופעל במצב שבו יכולת הטעינה תרד אל מתחת ל-70%. יחד עם ה-208, שתגיע במחצית הראשונה של 2020, נפגוש כאן גם את הדור החדש של 2008 שיוצע עם יחידת הנעה חשמלית זהה.

אופל 

כמה חודשים לאחר החשיפה של פיג'ו 208, הציגה אופל את הדור החדש של הקורסה - שגם הוא מתבסס על פלטפורמת ה-CMP של קבוצת PSA. יחידת ההנעה של הקורסה החשמלית תהיה זהה לזו של הפיג'ו, אך טווח הנסיעה באופל יהיה קצר יותר ב-10 קילומטרים. גם אותה נפגוש בישראל במחצית הראשונה של 2020.



פיאט 

מותג הרכב האיטלקי לא ישווק בישראל את הגרסה החשמלית של פיאט 500 הקטנה, אלא יתחיל דווקא בדוקאטו המסחרית. הטריגר לחשמול המסחרית הגדולה מגיע מתקנות זיהום האוויר המחמירות ומכך שערים רבות באירופה מתכננות לאסור כניסה של רכבים מונעי דיזל. כושר ההעמסה של הדוקאטו החשמלית קטן בכ-240 ק"ג מזה של גרסת הדיזל המקבילה, וגם המנוע חלש יחסית עם הספק של 122 כ"ס בלבד. המהירות המרבית תוגבל ל-100 קמ"ש בלבד.

רנו

היצרנית הצרפתיה, שכבר משווקת בישראל את רנו זואי החשמלית, תרחיב את היצע החשמליות שלה במהלך הרבעון השני של 2020 עם ההשקה של רנו קנגו ZE. אליה עשויה להצטרף גם הגרסה החשמלית של ניסאן NV200 - שתיהן, אגב, משווקות בעולם בגרסאות חשמליות כבר שנים רבות. גם הזואי הקטנה תגיע בדגם חדש בסביבות חודש מרץ בשנה הבאה, עם עיצוב עדכני לתא הנוסעים שבמרכזו מסך מולטימדיה אנכי בגודל 9.3 אינץ', מערכות בטיחות אקטיביות וטווח נסיעה של 390 קילומטרים.

 


קיה

אל הנירו המוכרת, שתגיע בקרוב לאחר מתיחת פנים, תצטרף בשנה הבאה גם גרסה חשמלית מלאה. מלבד שינויים קלים בלוח המחוונים ובעיצוב ידית ההילוכים, תציע הנירו החשמלית גם שיפור ניכר בביצועים: ההספק מזנק בגרסה הזו ל-204 כ"ס והתאוצה ל-100 קמ"ש מסתיימת בתוך 7.8 שניות בלבד. בתחילת הדרך הצהירה קיה על טווח נסיעה של 312 ק"מ עם סוללת 39 קוט"ש או 485 ק"מ עם סוללת 64 קוט"ש, אך לאחר זמן מה הודיעה היצרנית על טעות במדידות - והטווח התכווץ ל-289 או 455 ק"מ בהתאמה.

MG 

יצרנית הרכב הסינית תשיק בישראל עוד השנה את הגרסה החשמלית של רכב הפנאי ZS. הוא יגיע ארצה כשהוא מצויד במנוע חשמלי עם הספק של 143 כ"ס ומומנט של 36 קג"מ, חזק משמעותית מדגם הבנזין המוכר. טווח הנסיעה עומד על 262 קילומטרים ולראשונה יוצע הדגם עם מערכות בטיחות אקטיביות.

 

מכוניות יוקרה

מרצדס 

מותג היוקרה הגרמני הותיק יצטרף לאודי וליגואר וישיק בסביבות חודש מרץ רכב פנאי חשמלי ראשון - מרצדס EQC. העיצוב החיצוני שונה מהקו המקובל של דגמי מרצדס ויהיו שיאמרו שהוא שנוי במחלוקת, אך תא הנוסעים יוקרתי ומרשים והמימדים גדולים. צמד מנועים חשמליים מייצרים הספק של 408 כ"ס, נתון דומה לזה של האודי והיגואר המתחרים, והתאוצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.1 שניות בלבד. טווח הנסיעה המוצהר עומד על 417 קילומטרים ובמרצדס מבטיחים בעתיד לאפשר גם טעינה אלחוטית לסוללות הרכב. 

חטיבת המסחריות של מרצדס תשיק לקראת סוף השנה הבאה את הגרסאות החשמליות של הספרינטר, הויטו וה-V קלאס המפואר (EQV).


פורשה 

מכונית הספורט-סדאן החשמלית והמדוברת של פורשה צפויה להיחשף רשמית בסוף השנה הנוכחית, ולהגיע לישראל זמן לא רב לאחר מכן - הישר לזרועותיהם של עשרות ישראלים שכבר הזמינו את הדגם. בפורשה מבטיחים תאוצה ל-100 קמ"ש בתוך 3.5 שניות בלבד ומתגאים בזמן הקפה של פחות מ-8 דקות על מסלול הנורבורגרינג בגרמניה. 

ב.מ.וו

באיחור מסוים אחרי מרצדס ואודי, גם ב.מ.וו תציג בשנה הבאה רכב פנאי חשמלי - ב.מ.וו iX3. בניגוד למתחרותיה, ב.מ.וו לא תעשה זאת באמצעות דגם נפרד אלא תשתמש בבסיס המוכר של ה-X3. טווח הנסיעה יגיע ל-400 קילומטרים, אך מלבד זאת לא פורסמו נתונים רשמיים נוספים.


DS

מותג היוקרה של קבוצת פיג'ו-סיטרואן החל לאחרונה למכור בישראל את רכב הפנאי הקטן DS3 קרוסבק - ובמהלך השנה הקרובה תצטרף אליו גרסה חשמלית בשם E-Tense. יחידת ההנעה צפויה להיות זהה לזו שקיימת בפיג'ו 208 ואופל קורסה.

אודי

את הבשורה החשמלית של אודי פגשנו כבר לפני מספר חודשים, עם ההשקה של רכב הפנאי e-tron. בתחילת 2020 תצטרף אליו גרסה מוזלת עם הספק מופחת של 313 כ"ס וטווח נסיעה שהתקצר ביותר מ-100 ק"מ וכעת עומד על 300 ק"מ בלבד. בהמשך השנה יצטרף אליהם רכב פנאי חשמלי נוסף, הפעם בתצורת קופה, שעדיין לא נחשף בעולם - אך כבר הוצג כקונספט בשם Q4 e-tron, עם הספק של כ-300 כ"ס וטווח נסיעה של 450 קילומטרים.

מיני

מכונית הרטרו האופנתית תקבל בשנה הבאה גרסה חשמלית בשם SE, שמצוידת ביחידת ההנעה של ב.מ.וו i3 - אך עם הנעה קדמית ולא אחורית. הביצועים דומים לאלו של הקופר S עם הספק של 184 כ"ס, אך התאוצה ל-100 קמ"ש איטית יותר ואורכת 7.3 שניות. טווח הנסיעה נע בין 235 ל-270 קילומטרים, מה שאומר כי המכונית מיועדת בעיקר לשימושים עירוניים.

 

למאמר זה התפרסמו 11 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה