דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

הוארכה הטבת המס לרכבים היברידיים וחשמליים

Getting your Trinity Audio player ready...


שר האוצר, משה כחלון, חתם היום על צו המאריך בשנתיים נוספות את מס הקנייה המופחת המוטל על כלי רכב בעלי טכנולוגיית הנעה היברידית רגילה או היברידית מסוג פלאג-אין (כלומר, כלי רכב הנטענים מרשת החשמל) וכן כלי רכב בעלי מנוע חשמלי בלבד.

שיעורי המס המופחתים לטכנולוגיות הנעה מתקדמות נקבעו במסגרת רפורמת ה"מיסוי ירוק" בשנת 2009, בעוד לרכבים היברידיים שיעור מס בגובה 30% היה קיים מספר שנים קודם.

מרצדס פלאג אין

רשות המסים מצאה כי למרות שניתנת הטבת מס לרכב חשמלי טהור, כבר משנת 2009 שמוארכת מעת לעת, עדיין היקפי השימוש בכלי רכב אלו מצומצמים ביותר, הן בשל העובדה שהטכנולוגיה טרם הגיעה להבשלה מלאה בכל הנוגע למגבלות טווח הנסיעה וזמן טעינת הסוללה, והן בשל פריסה מצומצמת של נקודות הטעינה ומחיר הרכב, שיקר יחסית בגלל עלות הסוללה החשמלית.
הצו שהוארך היום בשנתיים קובע כי עד 31.12.2019, רכב היברידי בדרגות זיהום 1 או 2 ימוסה בשיעור  מס קניה 30%, רכב פלאג-אין בעל ציון ירוק שאינו עולה על 100 ימוסה בשיעור 20%, ואילו רכב חשמלי ימוסה בשיעור 10%. אילולא הארכת הצו, שיעור המס על רכב היברידי רגיל ורכב פלאג-אין היה שב לשיעור של 83% מס בסיסי בצירוף הפחתות בהתאם לדרגת הזיהום, ואילו המס על רכב חשמלי היה עולה לשיעור של 30%.

יש לציין כי הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מן המהלך עומד על  כ-550 מיליון ש"ח לשנה.

בשנה החולפת הושקו בישראל דגמי פלאג-אין רבים, בעיקר בתחום רכבי היוקרה - מה שהוביל להוזלות של מאות אלפי שקלים בדגמים שונים מתוצרת ב.מ.וו, מרצדס, וולוו ועוד. רבים בענף סברו כי לאור אובדן ההכנסות מדגמים אלו תצמצם המדינה את הטבות המס לרכבי פלאג-אין הייבריד יוקרתיים, אך הצו המחודש לא מציג שינוי במדיניות המס הקיימת.

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה