דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דגמי קיה בתערוכת פרנקפורט

Getting your Trinity Audio player ready...



קיה ממשיכה במתקפת הדגמים והחידושים שלה בתערוכת פרנקפורט החשובה לשוק האירופאי שתערך בעוד כשבועיים. היצרנית חושפת סדרה של דגמים חדשים (ומחודשים) שנועדו לתת לקוריאנים דריסת רגל גדולה יותר בשוק האירופאי לשם מכוונת היצרנית את רוב מכירותיה בשנים האחרונות.

קיה ונגה

הבשורות החשובות ביותר של קיה נוגעות לונגה החדשה, עליה סיפרנו לכם לפני מספר ימים. הונגה היא מיניוואן חדש שנועד להתחרות בפלח המיקרווואנים (סקודה רומסטר, ניסאן נוט) וגם לקרוץ לקונים מקטגוריית הסופרמיני. לבד מזאת לא מוסרים הקוריאנים פרטים חדשים על הרכב החדש.

מתיחת פנים לקיה סיד

קיה סיד, ההצלחה הגדולה של קיה בשוק האירופאי, זוכה השנה למתיחת פנים של אמצע החיים. הדגם מתוח הפנים הגיע בתחילת החודש לישראל. עיקר השינויים כוללים עיקר קוסמטיקה (התאמת החרטום של המכונית לקו העיצוב הנוכחי של היצרן) וסביבה (הפחתת צריכת הדלק ופליטות ה-CO2 בכ-5%). כמו כן צומח המרכב ב-25 מ"מ.

קיה סורנטו

הסורנטו, רכב השטח הקשוח של קיה שזכה להצלחה נאה בישראל, זוכה לדור חדש ש יערוך את בכורתו העולמית בתערוכה הגרמנית. בקיה מבטיחים מודרניזציה מוחלטת של הסורנטו - תא נוסעים מוקפד, מרווח ומאובזר יותר, נוחות נסיעה משופרת והחשוב מכל - מעבר לשלדה אחודה במקום שלדת סולם, אשר תפגום בביצועים בשטח אך תגדיל את הנוחות ביום יום.

יחידת ההנעה החשובה ביותר של קיה סורנטו החדשה בשוק האירופאי צפויה להיות, כמובן, לוגמת סולר. מדובר ביחידה בנפח 2.2 ליטר בעלת הספק מירבי מרשים של 197 כ"ס, שתוצע עם תיבות הילוכים אוטומטיות או ידניות בעלות 6 יחסי העברה. התיבה האוטומטית, אגב, היא פיתוח חדש לגמרי של הקוריאנים.

דגמי EcoDynamics

בהתאם לאופנה העןלמית, בקיה מציגים סדרת דגמים - אותה הם מכנים "תת מותג" - בעלי אופי ירוק יותר. הדגמים שיוצגו בתערוכה יציגו טכנולוגיות לחסכון בדלק ובזיהום אותה היצרנית מתכוונת לשלב בתוך מכוניותיה בעתיד הקרוב. בשלב זה, מספרים הקוריאנים, דגמי ה-EcoDynamics יציעו את העזרים המקובלים: מערכת עצור וסע (ISG), צמיגים בעלי התנגדות נמוכה, מחוון המייעץ לנהג מתי להחליף הילוך ושדרוגים למערכת ניהול האלטנטור, והכל במטרה לחסוך בדלק ובפליטות כמה שאפשר.

בעתיד מתכוונים בקיה להציג טכנולוגיות מתקדמות יותר, כמו שיפורים אווירודינמיים מיוחדים עבור ה"דגמים הירוקים", תיבות הילוכים משודרגות ומערכות הנעה אלטרנטיביות - היברידיות או תא דלק (מימן), כמו גם האפשרות לשימוש בדלקים אחרים - כפי הנראה מדובר בהתאמת המכונית לשימוש באתנול כפי שמקובל אצל מספר יצרניות בעולם.

קיה פורטה LPI, קיה סיד וסורנטו היבירידיות

עוד בטרם חוותה קיה פורטה החדשה את טבילת האש הראשונה שלה באירופה, מתכוונים הקוריאנים להציג דגם היברידי למכונית, שבשלב זה לא ישווק באופן סדרתי ויגיע רק לניסוי מוגבל של כמה עשרות מכוניות. עם זאת, הדגם ההיברידי המדובר כבר משווק בשוק הביתי בקוריאה, שמשמש פעמים רבות מעין מעבדת ניסויים לדגמים חדשים של יצרניות מקומיות.

באופן לא שגרתי, קיה פורטה LPI תצוייד במנוע בנפח 1.6 ליטרים שהוסב להנעה באמצעות גז פחמימני מעובה (גפ"מ). המנוע מפיק 114 כ"ס ומשודך ליחידת הנעה חשמלית הנעזרת במצבר ובמערכת בלימה רגנטיבית המטעינה אותו במצבי בלימה, ומסייעת לצריכת הדלק. בקיה מספרים כי זאת האחרונה עומדת על כמעט 18 ק"מ לליטר, וכי פליטת ה-CO2 עומדת על 99 גרם לק"מ בלבד. בעקבות שדרוגים אווירודינמיים שונים, מקדם הגרר של המכונית החדשה ירד לעומת הדגם הסדרתי, ועומד על 0.26 Cd נמוכים במיוחד.

לבד מקיה פורטה LPI, תציג היצרנית הקוריאנית דגמי קונספט היבירידיים לקיה סיד החדשה, שתצוייד במנוע זהה אך תונע באמצעות בנזין. קיה סורנטו גם תזכה לדגם קונספט היברידי בעל מערכת הנעה מתוחכמת יותר. מנוע הדיזל בנפח 1.6 ליטריםשל המכונית יניע את הגלגלים הקדמיים בלבד ויפיק 163 כ"ס באמצעות צמד מגדשי טורבו. למנוע תסייע יחידת ההנעה החשמלית של המכונית ותיבת הילוכים כפולת רובוטית כפולת מצמדים. התוצאה הסופית היא פליטת CO2 העומדת על 119 גרם לק"מ בלבד.

בניגוד לפורטה LPI, הדגמים הללו מיועדים להשאר בעיקר כקונספט לעת עתה, ולא יגיעו לייצור סדרתי או מוגבל בזמן הקרוב. הקוריאנים טוענים כי המכוניות החדשות יעברו נסיעות של אלפי קילומטרים ברחבי אירופה על מנת לבדוק את יעילותן וכדאיות יצורן, ובהחלט יתכן שבתערוכת פרנקפורט הבאה נשמע עליהן שוב.

בשורות לישראל?

קיה סורנטו וונגה החדשות צפויות להגיע לישראל חודשים ספורים אחר תחילת השיווק באירופה, שיחל בתורו בתום תערוכת פרנקפורט. בשלב זה לא ידועים פרטים נוספים באשר למפרט והמחיר של המכוניות. באשר לקיה סיד החדשה, זו כבר הגיעה ארצה ומשווקת אצל היבואנית, ריי מוטורס. כפי הנראה השוק הישראלי לא יזכה למערכת ה"עצור וסע" שתוצע ברוב דגמי קיה החדשים, מכיוון שזו תשודך ככל הנראה רק לתיבות הילוכים ידניות שכידוע אינן פופולריות בישראל.

אתר iCar יהיה בתערוכת פרנקפורט הקרובה, יסקר אותה עבורכם ויביא לכם תמונות ופרטים מלאים ובלעדיים על המכוניות החדשות מבית קיה, כאשר אלה יחשפו.

 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה