דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

גדול במיוחד: ב.מ.וו X7 נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...
מאת רן סגל

ב.מ.וו מסמנת את האיקס השביעי על החגורה, ומרחיבה את ליין רכבי הפנאי שלה עם דגם חדש וגדול במיוחד שיקרא בשם ב.מ.וו X7. רכב הפנאי הענק יתחרה במרצדס GLS ובקאדילק אסקלייד שהגיע לאחרונה לישראל בייבוא סדיר, ואולי גם בדגמים יקרים כמו ריינג' רובר. ב.מ.וו X7 ייוצר בדרום-קרולינה, ארה"ב לצד ב.מ.וו X3, X4, X5 ו-X6. בהתאם לסימול הדגמים של ב.מ.וו, האם זה אומר שגם הוא יקבל גרסת קופה שתענה לשם X8? ימים יגידו.

ב.מ.וו X7

מידות ועיצוב

אורכו של ה-X7 עומד על 516.4 ס"מ, רוחבו עומד על 199.9 ס"מ, גובהו עומד על 180.6 ס"מ, בסיס הגלגלים עומד על 310.4 ס"מ ומשקלו עומד על 2435 ק"ג לגרסת xDrive40i. לשם השוואה, מרצדס GLS קצר ב-3.4 ס"מ, צר ב-6.5 ס"מ, גבוה ב-4.4 ס"מ, בסיס הגלגלים שלו קצר ב-2.9 ס"מ ומשקלו גבוה ב-19.2 ק"ג.

מרווח הגחון של ה-X7 עומד על 22.1 ס"מ מרשימים ונפח תא המטען כאשר השורה השלישית מקופלת עומד על 1376 ליטר מרשימים לא פחות, ועד 2559 ליטרים כאשר השורה השניה מקופלת. ב.מ.וו לא מפרסמת נתונים על נפח תא המטען כאשר כל המושבים בשימוש, אך לפחות מהתמונות נראה כי נשאר מקום למזוודה או שתיים. דלת תא המטען נפתחת בצורה מפוצלת ויכולה לשמש כשולחן פיקניק, למשל.

ב.מ.וו X7 מתהדר בגריל הכליות הגדול ביותר שיצרה ב.מ.וו ומציג את "שפת העיצוב" הנוכחית של ב.מ.וו (שדי מזכירה גם דגמים קודמים). השינויים הבולטים ביחס ל-X5, למשל, הם גופי תאורה צרים יותר וקונוסלה מרכזית המוטה כלפי הנהג. ל-X7 ישנם 7 מקומות ישיבה ובב.מ.וו מציינים כי אפילו המושבים בשורה השלישית יהיו נוחים למבוגרים. השורה השנייה נעה על מסילה לטווח של כ-14.5 ס"מ ובנוסף מוצעת אפשרות ל-6 מושבים, כאשר השורה השנייה זוכה לשני כיסאות "קפטן" מרווחים במיוחד.

בעת השקתו ה-X7 יציע 6 צבעים: לבן "אלפים" (לא מטאלי), לבן "מינרלי", שחור "קרבון", שחור "ספיר", אפור "קוטב" וברונזה "ורמונט". באפריל 2019 יצטרפו 3 צבעים נוספים: שחור "סילון", אפור כהה "גרפיט" וכחול "פייטוני".

ב.מ.וו X7

מנועים וביצועים

עם הצגתו של ה-X7 הוא יוצע עם שני מנועי בנזין ושני מנועי דיזל. גרסת xDrive40i עושה שימוש במנוע 6 צילינדרים בטור ובנפח של 3.0 ליטר המספק 340 כ"ס ב-5,500 סל"ד ומומנט מירבי העומד על 45.8 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד נמוכים. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.1 שניות לכדי מהירות מירבית העומדת על 245 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 11.1-11.4 ק"מ לליטר (תלוי במידת הצמיגים).

הגרסה החזקה עונה לשם xDrive50i והיא מיועדת רק לארה"ב בשלב זה. גרסה זו מצוידת במנוע V8 בנפח 4.4 ליטר המספק 462 כ"ס ב-5,200 סל"ד ומומנט מירבי העומד על 66.2 קג"מ הזמינים מ-1,500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.4 שניות לכדי מהירות מירבית העומדת על 250 קמ"ש. צריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 8.7 ק"מ לליטר.

גרסת הדיזל xDrive30d בעלת מנוע 6 צילינדרים בטור ובנפח 3.0 ליטר המספק 265 כ"ס ב-4,000 סל"ד ומומנט מירבי העומד על 63.2 קג"מ ב-2,000 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 7 שניות והמהירות המירבית עומדת על 227 קמ"ש. צריכת הדלק במסלול משולב עומדת על 15.3-14.7 ק"מ לליטר.

גרסת הדיזל החזקה M50d עושה שימוש במנוע דומה לגרסת הדיזל xDrive30d אך ההספק עומד על 400 כ"ס ב-4,400 סל"ד והמומנט המירבי עומד על 77.4 קג"מ ב-2,000 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש התקצרה ב-1.6 שניות ועומדת על 5.4 שניות בלבד. המהירות המירבית עומדת על 250 קמ"ש וצריכת הדלק במסלול משולב עומדת על 14.2-13.5 ק"מ לליטר.

כל הגרסאות משודכות לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים המסונכרת עם בקרת השיוט האדפטיבית ומסוגלת להוריד הילוכים לטובת סיוע בבלימה באופן יזום, ולא כתגובה לבלימה. מערכת מתלי האוויר מנמיכה את הרכב ב-2 ס"מ במהירות העולה על 136 קמ"ש או מגביהה אותו במצב "שטח" ב-4 ס"מ. בנוסף תציע ב.מ.וו חבילת "התנהגות דינאמית" שתציע מערכת נוחות אקטיבית הפועל בשיתוף מתלי האוויר ומסייעת בצמצום זווית הגלגול והיציבות בכניסה וביציאה מפניות, הגה בעל מהירות תגובה משתנה, בלמי M Sport ובגרסת xDrive50i גם דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה.

ב.מ.וו X7

אבזור ובטיחות

רשימת האבזור בב.מ.וו X7 עשירה וארוכה. נציין את לוח המחוונים הדיגיטאלי ומסך המולטימדיה בגודל 12.3 אינץ' כל אחד, תאורת לד מסתגלת, מערכת שמע עם 10 רמקולים בהספק 205 וואט, משטח הטענה אלחוטי, WiFi ועוד. ברכב ישנם 3 גגות שמש חשמליים נפרדים כאשר השורה השלישית מקבלת פאנל שליטה נפרד.

עוד בעולמות החשמול, גריל הכליות כולל פתחים אקטיביים לטובת שיפור זרימת האוויר, משענות הגב בשורה השניה והשלישית מתכווננות חשמלית ואף נשלטות מעמדת הנהג לטובת סיוע לכניסה למושב האחורי או הגדלת נפח תא המטען. השורה השניה כולה גם כן מתכווננת חשמלית. דלת תא מטען נפתחת ונסגרת חשמלית כמובן.

בנוסף לכך רשימת התוספות האופציונאליות ארוכה לא פחות וכוללת למשל הנעה מרחוק, בקרת אקלים עם 5 איזורים כולל חימום למושבים בשורה השנייה וחימום להגה ולמשענות היד הקדמיות, מחזיקי כוסות מחוממים, סגירת ואקום לדלתות, וילונות צד חשמליים, מערכת שמע מבית "הרמן קרדון" או מערכת משודרגת מבית Bowers & Wilkins בעלת 20 רמקולים והספק של 1,500 וואט, 20 ג'יגה-בייט זיכרון ו-6 שקעי USB, שליטה על מערכת המולטימדיה באמצעות מחוות יד, מסכים בגודל 10.2 אינץ' מאחור, תאורת לייזר לפנסים הקדמיים ואפילו גג פנוראמי עם תאורת לד היוצרת 15,000 תבניות תאורה שונות.

ב.מ.וו X7

בתחום הבטיחות האבזור הסטנדרטי עשיר וכולל התרעת התנגשות ובלימת חירום אוטונומית (כולל זיהוי רוכבי אופניים), התרעת רכב בשטח מת, התרעת סטייה מנתיב, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, התרעת תנועה חוצה מאחור ומצלמת רוורס. גרסת ה- xDrive50i מוסיפה על כך גם מערך מצלמות היקפיות עם תצוגת תלת-מימד, תצוגה עילית, התרעת סטייה מנתיב עם היגוי אקטיבי, בקרת התנגשות צידית, חניה אוטומטית ובקרת זחילה בפקקים. אלו מוצעים כאופציה בגרסת xDrive40i.

בנוסף מוצעת חבילת בטיחות מורחבת הכולל מערכת המזהה את מצבו של הנהג ובמידת הצורך מסייעת בבלימת הרכב עד לעצירה מוחלטת בצידי הדרך, הדלקת אורות אזהרה וחיוג למוקד החירום.

ב.מ.וו X7

המתחרה העיקרית בישראל, מרצדס GLS, מכרה 14 יחידות בשלושת הרבעונים הראשונים של השנה - כך שהפוטנציאל למכירות ממילא לא גדול במיוחד. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו לישראל, נמסר כי ב.מ.וו X7 יגיע לישראל בסביבות חודש אפריל 2019.

לדגמי ב.מ.וו. בישראל – ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה