דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

בדרך לשיא מסירות: מובילה חדשה לשוק הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...


245,131 מכוניות חדשות עלו על כבישי ישראל ב-9 החודשים הראשונים של 2016. לשם השוואה, בתקופה המקבילה ב-2015 נמסרו בישראל רק 203 אלף מכוניות, ואילו בשנה שעברה כולה - שהיתה שנת שיא עבר השוק הישראלי - נמסרו בסך הכל 254 אלף מכוניות חדשות. אז השיא ישבר ללא ספק, כשעוד 3 חודשים נותרו לסוף השנה הנוכחית.



בטבלה הראשונה שלפניכם מוצגים 20 מותגי הרכב המובילים בישראל. המובילות, כמו תמיד, הן יונדאי וקיה - עם נתח שוק משותף של 27.4% לקונצרן הקוריאני. נתון שאין לו אח ורע בעולם. אך בעוד קיה צמחה פחות או יותר בהיקף הצמיחה של השוק, שימו לב לזינוק המרשים שרשמה יונדאי לעומת השנה שעברה. גידול מרשים של למעלה מ-30% נרשם גם אצל סקודה, רנו, שברולט, סיטרואן, הונדה, אודי ופורד.
מותגים כמו טויוטה, מיצובישי, סוזוקי, ניסאן וסובארו רשמו גם הם צמיחה - אך נתח השוק שלהם קטן ביחס לשנה שעברה. מאזדה הפתיעה עם ירידה של 7%, בשנה בה השוק רשם צמיחה של 20%. אם גם אתם שמתם לב שמרבית השמות השחורים בטבלה הם של מותגים יפניים, זה כנראה לא במקרה: שער הין רשם השנה עליה חדה, מה שלא אפשר למותגים אלו להתחרות במחירים האטרקטיביים שהציעו הקוריאניות והאירופאיות. כך, למשל, יונדאי טוסון וקיה ספורטז' שלטו בסגמנט הג'יפונים עם מחירים שנעים סביב ה-140 אלף שקלים, בעוד מאזדה CX5, טויוטה ראב 4 וסובארו פורסטר נמכרים במחירים שנעים סביב ה-170 אלף שקלים. בסגמנט הסופר מיני אנו פוגשים את סיאט איביזה, פיג'ו 208 ודאצ'יה עם מחירים של כ-80 אלף שקלים, כשמכוניות כמו טויוטה יאריס, מאזדה 2 וסוזוקי סוויפט נמכרות במחיר של כ-100 אלף שקלים. כל עוד לא יוכלו המותגים היפניים להתחרות בגזרת המחיר, סביר להניח שנראה את המשך הצמיחה של המותגים הקוריאניים והאירופאיים.

בירוק - המותגים שצמחו בשיעור גבוה מהצמיחה של השוק כולו.
בשחור - המותגים שצמחו בשיעור נמוך מהצמיחה של השוק כולו.
באדום - המותגים שרשמו ירידה במסירות.





10 הדגמים המובילים
לא מפתיע לגלות שבשנת שיא כזו מוביל הטבלה הוא ג'יפון - קיה ספורטז' החדש שהושק השנה, ורשם נתוני מכירות לא פחות ממדהימים. הנתונים מרשימים עוד יותר כשזוכרים שהספורטז' הושק בתחילת ינואר - כך שבטבלה לא מופיעות הזמנות של סוף 2015 שסופקו בתחילת 2016.

קיה פיקנטו ממשיכה לרשום מספרי מכירות מעולים, למרות שהשנה נכנסה מתחרה אטרקטיבית בדמותה של שברולט ספארק, ובמקום השלישי ניצב יונדאי טוסון - אחיו של הספורטז' - עם למעלה מ-10,000 מסירות. הקורולה, כרגיל, היא עוגן חזק במיוחד בסגמנט המשפחתיות. במקום הרביעי מפתיע מיצובישי אאוטלנדר, שמכר בסך הכל 188 יחידות פחות מהקורולה. האאוטלנדר, שנמכר בעיקר בגרסת 7 המושבים, הוא הרכב היקר ביותר מבין 30 הדגמים הנמכרים בישראל. בהמשך הרשימה אין הפתעות מיוחדות.





מי מוביל בכל סגמנט?
מה שלא רואים בדרך כלל בטבלאות המסירות, זה את המכוניות שמתבלטות בתחומן - גם אם לא מדובר בתחום גדול במיוחד. דגמים כמו פיקנטו, ספורטז' וקורולה קופצים לעין מיד, אבל השנה הופתענו לגלות שיונדאי סונטה היא מכונית המנהלים הנמכרת בישראל - אחרי שעקפה את סקודה סופרב ומאזדה 6. בסגמנט הג'יפונים הקטנים סוזוקי ויטרה קטף לראשונה את הבכורה, ועבר את אחיו הקרוסאובר ואת סובארו XV, כאשר זה האחרון חווה סדרת התייקרויות והתדרדר לכ-600 מסירות בלבד.

ברכבי הפנאי הגדולים מפתיע טויוטה לנדקרוזר, שמכר יותר מקיה סורנטו ויונדאי סנטה פה שעולים הרבה פחות ממנו. טויוטה ורסו מוביל כבר לא מעט שנים את קטגוריית המיניוואנים, למרות גילו המתקדם, ודגמי אודי שולטים בפלח היוקרה. בסגמנט הספורטיביות מצאנו מכונית מהנה במיוחד, למרות שאיננה זולה - סיאט לאון קופרה, שעולה כמעט 80 אלף שקל יותר מאחותה הקטנה סיאט איביזה קופרה, ולמרות זאת נמכרת במספרים מרשימים.



למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה