במסגרת חידושון קטן שעברו שתי הקומפקטיות החמות של ב.מ.וו, תקבלנה סדרה 1 וסדרה 2 את מנוע ה-3.0 ליטר החדש, שמפיק 340 כ"ס ושתיהן יקבלו את הסיומת החדשה 40 לשם. קבלו את ב.מ.וו M140i ותעשו כבוד ל-M240i החדשות.
בגדול, השינוי די קטן ומדובר במנוע שכבר משרת את הסדרות 3 ו-4 לאחר מתיחות הפנים הקטנות שנחשפו לפני מספר חודשים. כאמור, מדובר ביחידת שישה צילינדרים טורית עם נפח של 3.0 ליטר שמפיקה 340 כ"ס ב-5,500 סל"ד, 14 כ"ס יותר שמגיעים ב-300 סל"ד קודם, ומומנט מרבי של 51 קג"מ, 5.1 יותר אך מגיעים החל מ-1,500 סל"ד, 200 יותר מאשר במנוע הקודם. תיבות ההילוכים לא עברו שינויים, והן עדיין אותן ידנית שישה הילוכים או אוטומטית בכיול ספורטיבי עם שמונה.
ב.מ.וו מצהירה כי על מנת לשפר את ההספק היא לא רק פיחה מערכת ניהול מנוע חדשה שתעלה את לחץ הגדישה, אלא עברה ושיפרה חלקים נוספים במנוע, כמו למשל מערכת תזמון השסתומים המשתנה, ששודרגה ומבטיחה כעת יכולת נשימה טובה עוד יותר בסל"ד גבוה. עוד שיפור הוא אלמנט שנקרא Double-VANOS שמשפיע על תזמון גל הזיזים של הטורבו בצד היניקה והפליטה.
המנוע החדש משפר הן את הביצועים והן את תצרוכת הדלק המוצהרת. כל גרסאות הגג הקשיח יאיצו למאה קמ"ש תוך 4.8 שניות עם תיבת ההילוכים הידנית, והאוטומטית תקזז מזה עוד שתי עשיריות. צריכת הדלק המוצהרת שלהן תרד ל-12.8 ק"מ לליטר לגרסה הידנית ו-14.1 ק"מ לליטר לאוטומטית. לא, זו לא טעות, גם עם המנוע הקודם הצהירה ב.מ.וו על הגרסה האוטומטית כחסכונית יותר. סדרה 2 קבריו תאיץ למאה קמ"ש תוך 4.9 שניות וגם פה התיבה האוטומטית תקזז שתי עשיריות. צריכת הדלק שלה תעמוד על 12 ק"מ לליטר עם הגיר הידני או 13.5 עם האוטומטי.
לדגמי ב.מ.וו בישראל -
ב.מ.וו למאמר זה התפרסמו 0 תגובות