דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו Z4 החדשה 2010

Getting your Trinity Audio player ready...



ב.מ.וו מצטיינת בכל הקשור למכוניות עם פלפל: החברה הבווארית ידועה במנועים האטמוספריים שלה בתצורת שישה צילינדרים טוריים, שזכייתם בפרס מנוע השנה אינה מפתיעה רבים. ב.מ.וו ידועה גם כן בהתעקשות שלה על שילוב הנעה אחורית בדגמיה (אפילו בב.מ.וו סדרה 1 הקטנה), וכמובן – בסדרת M האלמותית.

ב.מ.וו Z4 ממשיכה את המסורת. מכונית הספורט הקטנה, שהחלה את דרכה כרודסטר והפכה בשנת 2005 גם לקופה, היתה מחליפה הולמת ל-Z3 המקורית. עם זאת, העיצוב החדש דאז של המעצב אנדרס וורמינג, היווה בעיה: הוא פילג את האוהדים המושבעים של ב.מ.וו לכאלה שאהבו את העיצוב, ולכאלה שלא. להשאר אדישים, בכל מקרה, בלתי אפשרי. בכל מקרה, התוצאה הסופית היתה שב.מ.וו Z4 מכרה פחות יחידות מב.מ.וו Z3 אותה החליפה.

ב.מ.וו Z4 החדשה 2010
ב.מ.וו Z4 החדשה. חרטום חדש / צילומים: יצרן

כעת, חושפת ב.מ.וו את הדור החדש של ב.מ.וו Z4, עם הבטחות לשיפור ביכולת הדינמית, בתא הנוסעים ובעיקר במראה החיצוני. גם בדור החדש תזכה ה-Z4 לשתי גרסאות שונות: גרסת קופה עם גג קשיח, וגרסת קבריולה עם גג נפתח – כאשר שתיהן נבדלות בעיצובן זו מזו. זו האחרונה תציע גג מבד בגרסאות הבסיסיות (בשלב מאוחר יותר), בעוד שהגרסאות היקרות יותר יזכו לגג נפתח קשיח, בדומה לזה של מרצדס SLK. בכך נוטשת ב.מ.וו את הקהל חובב הרודסטרים בעלות גג הבד הפשוט והקל, לטובת שימושיות (ומכירות) מוגברת.

מבחוץ, מקבלת ב.מ.וו Z4 החדשה שדרוג רציני: קו העיצוב מותאם כעת לזה של ב.מ.וו סדרה 7 החדשה וב.מ.וו סדרה 3 (שעברה מתיחת פנים לאחרונה) – וזה אומר שדרוג של העיצוב המקורי של כריס באנגל, שזכה לביקורת נוקבת מצד חובבי המותג. עיקר השינוי ניכר מאחור: איזור האחוריים של Z4 החדשה מקבל מראה דומה מאוד לזה של ב.מ.וו סדרה 6 - עם פנסים וקימורים תואמים, גם באיזור הגלגלים האחוריים שהתנפח משמעותית. צללית המכונית נשארת זהה – חובבי ה-Z4 הנוכחית ישמחו לדעת שצללית מכונית הספורט וסרח העודף באיזור הקדמי נשארו. קדמת המכונית זוכה לשדרוג בדמות אימוץ שבכה דומה לזו המצויה בסדרה 7 החדשה.

ב.מ.וו Z4 החדשה 2010
ב.מ.וו Z4 החדשה. הצללית מוכרת

על פי מסורת ב.מ.וו, יש לב.מ.וו Z4 מה לחדש מתחת למכסה המנוע. בב.מ.וו בוחרים למצב את Z4 גבוה יותר: גרסת הבסיס בנפח 2.0 ליטרים לא תמשיך את דרכה ביורשת של הרודסטר הלא-כל-כך קטנה. אך אל דאגה: רוכשי ב.מ.וו Z4 יזכו לבחור בין שלוש גרסאות שונות, כאשר גרסת הבסיס תכונה sDrive23i, ותצוייד (באופן מבלבל) במנוע שישה צילינדרים טורי בנפח 2.5 ליטרים המפיק 204 כוחות סוס.

שתי הגרסאות הבכירות יציעו מנועים בנפחים זהים, כאשר ביניהם מבדילים זוג מגדשי טורבו: הגרסה האסמופרית של מנוע שש הצילינדרים הטורי, המכונה sDrive30i, תשגר 258 ללא רחמים לאספלט תחתיה – ותגיע ל-100 קמ"ש ב-5.8 שניות. כמו אחיותיה – המיאוץ יתבצע דרך הגלגלים האחוריים כמובן. הגרסה האימתנית, sDrive35i תעזר בצמד מגדשי טורבו כדי לשדרג את ההספק המירבי ל-306 כוחות סוס, מה שיביא את הקופה-קבריולה למהירות 100 ב-5.2 שניות בלבד. בגרסה זו, אגב, תוצע גם תיבת הילוכים כפולת מצמדים, הנעזרת ב-7 הילוכים כדי להוריד את המיאוץ לנתון מרשים עוד יותר של 5.1 שניות. בשאר הגרסאות, יוכלו הלקוחות לבחור בין תיבת הילוכים ידנית לאוטומטית, שתיהן עם שישה יחסי העברה.

למי שזה לא מספיק, צפויה להצטרף להיצע גרסת M פרועה. השמועות מספרות על כך שהגרמנים מתכוונים לציידה ביחידת 4.0 ליטרים, V8, הישר מהאחות ב.מ.וו M3 – אך לעת עתה, הכל שמועות כמובן.

גם תא הנוסעים זכה לתשומת לב, בדמות שילוב מערכת ה-iDrive המושמצת של ב.מ.וו. עם זאת, הבווארים מבטיחים שהמערכת עברה שדרוג רציני וכעת קלה לשימוש מתמיד. כאשר לא תצטרכו את שירותיה, תתקפל המערכת באלגנטיות ותקנה מראה אלגנטי לתא הנוסעים.

ב.מ.וו Z4 החדשה 2010

ב.מ.וו Z4 החדשה במבט אחורי. גם כאן הצללית מוכרת... מסדרה 6

ואיך אי אפשר בלי קצת ירוק? בב.מ.וו מיישרים קו עם המגמה העולמית של מעבר למכוניות חסכוניות יותר, ומספרים כי ב-Z4 החדשה תשולב מערכת EfficientDynamics, המשלבת בין השאר מערכת בלימה רגנטיבית ועוד שאר ירקות – למען עולם ירוק יותר.

ומתי נזכה לפגוש אותה בארץ? ב.מ.וו Z4 תוצג בתערוכת דטריוט הקרובה, והשיווק הראשוני בארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות, צפוי להתחיל מיד לאחר מכן. לארץ היא תגיע בסביבות מאי-יוני. על מחירים עדיין מוקדם לדבר, אך אפשר כבר עכשיו לקבוע כי ב.מ.וו Z4 תהיה יקרה מקודמתה, בשל גרסאות המנועים הבסיסיות שלא יהיו חלק מההיצע, הגדילה בממדים והמגמה של ב.מ.וו למצב את ה-Z4 גבוה יותר בהיצע.

לדגמי ב.מ.וו בישראל - ב.מ.וו

 

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה