דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X5: הדור החדש נחשף

Getting your Trinity Audio player ready...


ב.מ.וו X5 הוא אבי סדרת ה-X של ב.מ.וו שהושק לפני כמעט 20 שנה. כעת, לאחר למעלה מ-2.2 מיליון יחידות, חושף יצרן היוקרה הגרמני דור חדש ורביעי במספר לרכב הפנאי הגדול שלו (לפחות עד שיושק ה-X7). גם הדור החדש של ה-X5 ייוצר במפעל ב.מ.וו שבדרום קרולינה, ארה"ב, והמכירות בעולם יתחילו בנובמבר השנה.

ב.מ.וו X5: הדור החדש נחשף


מידות ועיצוב

ב.מ.וו X5 החדש מציג צמיחה די משמעותית לעומת הדור הקודם. אורכו עומד כעת על 492.2 ס"מ (ארוך ב-3.6 ס"מ), רוחבו עומד על 200.4 ס"מ (רחב ב-6.6 ס"מ), הגובה עומד על 174.5 ס"מ (גבוה ב-1.9 ס"מ) ובסיס גלגלים מציג גם הוא צמיחה ועומד על 297.5 ס"מ (ארוך ב-4.2 ס"מ). תא המטען בנפח של 645 ליטר וכאשר מקפלים את המושב האחורי (המתפצל בחלוקה של 40:20:40) מתקבל נפח של 1860 ליטר. כדרך אגב, דלת תא המטען ב-X5 החדש נפתחת בצורה מפוצלת לטובת שימושיות גבוהה.
ב.מ.וו מציינים כי למרות הצמיחה במימדים ה-X5 החדש עדיין משמר את הפרופורציות האלגנטיות והמראה המחוספס של הדור הקודם. בתי הגלגלים בצורת חצי משושה, מכסה המנוע בעיצוב חדש, ויחד עם סרח עודף קדמי קצר יותר וקו אחיד של הגג מתקבל מראה דינאמי אך כזה שלא מוותר על המראה הקשוח.

עיצוב הפנים עבר גם הוא שדרוג עם לוח מחוונים חדש ודיגיטאלי, קונסולה מרכזית מעוצבת, בורר הילוכים בעיצוב חדש וכך גם פקדים שונים ברכב.

ב.מ.וו X5: הדור החדש נחשף


מנועים וביצועים

ב.מ.וו X5 יוצע עם שני מנועי דיזל ושני מנועי בנזין, כאשר כל הגרסאות ישודכו לתיבה אוטומטית בעלת 8 הילוכים.

המנוע הראשון הוא גרסת xDrive50i, שלא תוצע באירופה, בעלת מנוע בנזין V8 בנפח 4.4 ליטר המספק 462  כ"ס ומומנט של 66.3 קג"מ הזמין מ-1500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 4.7 שניות בלבד וצריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על 8.6 ק"מ לליטר.

גרסת M performance הנקראית M50d תונע באמצעות מנוע דיזל 6 צילינדרים בטור העושה שימוש בארבעה(!) מגדשי טורבו (שניים בלחץ גבוה ושנים בלחץ נמוך). המנוע בנפח 3.0 ליטר ומספק 400 כ"ס ומומנט של 77.5 קג"מ הזמין מ-2000 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.2 שניות וצריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על כ-14 ק"מ לליטר.

גרסאות xDrive40i ו- xDrive30d גם כן יהנו ממנוע 6 צילינדרים בטור. גרסת הבנזין בנפח 3.0 ליטר מספקת 340 כ"ס ומומנט של 45.9 קג"מ הזמינים מ-1500 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.5 שניות וצריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת של 11.5 ק"מ לליטר.

גרסת הדיזל xDrive30d בנפח 3.0 ליטר מספקת 265 כ"ס ומומנט של 63.2 קג"מ הזמין מ-2000 סל"ד. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 6.5 שניות וצריכת הדלק המוצהרת במסלול משולב עומדת על כ-15.6 ק"מ לליטר.

ב.מ.וו X5: הדור החדש נחשף


אבזור ובטיחות

ב.מ.וו X5 מקבל 2 אפשרויות גימור חדשות, xLine ו-M Sport. אלו יציעו אפשרויות גימור שונות לגריל, מסגרת החלונות, מסילות הגג ובתי הגלגלים ליצירת מראה שטח או מראה ספורטיבי. כמו כן אלו ישפיעו גם על עיצוב הפנים, כדוגמת ריפודי המושבים וגימורים שונים ברחבי תא הנוסעים. ב-X5 החדש תוצע כאופציה גם שורת מושבים שלישית מתכווננת חשמלית (קדימה, אחורה וקיפול) גם מתא המטען.

דגמי ה-X5 יגיעו כסטנדרט עם תאורת לד, ותוצע כאופציה גם תאורת לייזר-לד מתקדמת המסוגלת להאיר כ-500 מטרים וזאת מבלי לסנוור את הרכבים המגיעים ממול על-ידי הסטת אלומת האור באופן אוטומטי ואף כיבוי נורות לד ספציפיות. עוד נוכל למצוא ב-X5 החדש מסך מולטימדיה ולוח מחוונים דיגיטאלי, שניהם בגודל 12.3 אינץ'. אביזר מעניין נוסף הוא "מפתח דיגיטאלי" המאפשר לפתוח את הרכב על-ידי הצמדת המכשיר הסלולרי החכם לרכב והנעתו תתאפשר כאשר המכשיר יונח בעמדת הטעינה האלחוטית או במעמד הייעודי. ב.מ.וו מוסיפים כי לקוחות בעלי צרכים עסקיים יוכלו להתקין את חבילת מיקרוסופט "אופיס" 365 וכך יוכלו לפתוח קבצים שונים, לשלוח דוא"ל, לנהל יומן ושיחות "סקייפ". כמו כן, על מנת לשמור על בטיחות הנהג, המערכת מאפשרת הקראת מיילים ופקודות קוליות.

ב.מ.וו X5: הדור החדש נחשף

בנוסף האבזור עשיר ורשימת האופציות ארוכה וכוללת מתלי אוויר בעלי יכולת איזון אוטומטית ויכולת הרמה והורדה של הרכב ב-4 ס"מ ממצב הביניים, בקרת אקלים מופצלת ל-4 איזורים, גג פנוראמי (הגדול ב-30% לעומת הגג הפנוראמי בדור הקודם) בו משולבות נורות לד המסוגלות להאיר 15,000 דוגמאות גרפיות שונות, מערכת שמע מבית Bowers & Wilkins בעלת 20 רמקולים והספק של 1500 וואט ומערכת בידור ליושבים מאחור בעלת מסך מגע בגודל 10.2 אינץ' וברזולוציית HD, מחזיקי כוסות מחוממים ומקוררים, כמו כן חישוקי 18 יוצעו כסטנדרט ובהתאם לרמות הגימור יוכל הרוכש לבחור בחישוקי סגסוגת שונים עד לגודל עצום של 22 אינץ'.

בתחום הבטיחות נוכל למצוא שלל מערכות בטיחות מתקדמות ואקטיביות ובהן גם יכולת זיהוי מצבו של הנהג בזמן חירום (עקב מצב רפואי למשל) ויכולת אוטונומית של הרכב להגיע לעצירה מוחלטת בשוליים (תוך הדלקת אורות חירום וחיוג למוקד חירום) ואף לעבור בבטחה בין נתיבים במהירות של 70-100 קמ"ש. כמו כן תוצע גם מערכת סיוע לנסיעה לאחור, המאפשרת למערכת האוטונומית להתערב ולנסוע לאחור עד 50 מטר – זאת לשם סיוע ביציאה מחניונים צפופים למשל.

מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו. לישראל, נמסר כי ב.מ.וו X5 החדש צפוי להגיע לישראל בתחילת שנת 2019.

לדגמי ב.מ.וו בישראל – ב.מ.וו

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה