דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

ב.מ.וו X1 נחשף בדור חדש - הפעם גם חשמלי

Getting your Trinity Audio player ready...


ב.מ.וו X1 כבר חוגג בר-מצווה ולכבוד המאורע התחדש בדור חדש ושלישי במספר. החדשות החשובות הן שלצד גרסאות הבנזין, הדיזל והפלאג-אין, מתייצבת לראשונה גרסה חשמלית לגמרי שמקבלת את השם iX1. מדלק מוטורס, יבואנית ב.מ.וו בישראל, נמסר כי ב.מ.וו X1 ו-iX1 החשמלי יגיעו לישראל ברבעון הראשון של שנת 2023.

ב.מ.וו X1 ו-iX1

עיצוב ומידות

העיצוב החיצוני של ה-X1 עבר עדכון כמעט בכל פינה. החזית כעת זקופה יותר עם מכסה מנוע כמעט ישר, גריל הכליות זקוף וזוויתי, הפגוש מוותר על כונסי האוויר בצורת ראש חץ ועובר לכאלה הנמצאים ממש בקצותיו עם זוויות המגיעות אל הסבכה תחתונה, שם נמצא מגן הגחון המדומה. יחידות התאורה נמשכות אל הכנפיים ומקנות לו מראה "כועס".

בפרופיל נפגוש כמובן חישוקים חדשים אך השינוי הבולט הוא בזווית הבולטת בחלקן התחתון של הדלתות, כאשר זווית החלון האחורי מרובעת יותר. מאחור נמצא גם כן שפע זויות מחודדות עם ספויילר מכונף ויחידות תאורה צרות יותר היוצרות זווית בולטת המפצלת את תא המטען. חלקו התחתון של הפגוש בעל מאפיינים הדומים לאלו של הקדמי, עם פתחי אוורור צידיים אך קטנים יותר.

ב.מ.וו X1

מבפנים האווירה שונה לגמרי וה-X1 מאמץ את שפת עיצוב הפנים העדכנית של ב.מ.וו אותה פגשנו לראשונה ב-iX הגדול. נמצא כאן את לוח המחוונים הדיגיטלי ומסך המולטימדיה המחוברים יחדיו ויוצרים מראה צף, אך את גלגלת השליטה דווקא לא נמצא יותר. ההגה בעיצוב חדש ופתחי המיזוג לנוסע נמצאים הפעם ממש מולו. הדלתות זוכות גם הן לעיצוב חדש עם ידיות בעיצוב קשוח יותר ותאים גדולים יותר. בין המושבים נמצא קונסולה "מרחפת" הכוללת את מתג ההנעה ובורר ההילוכים החדש.

ב.מ.וו X1

ה-X1 מציג צמיחה בכל המדדים לעומת הדור היוצא. אורכו עומד על 450 ס"מ (ארוך ב-5.3 ס"מ) רוחבו עומד על 184.5 ס"מ (רחב ב-2.4 ס"מ), גובהו עומד על 164.2 ס"מ (גבוה ב-4.4 ס"מ) ובסיס הגלגלים עומד על 269.2 ס"מ (ארוך ב-2.2 ס"מ). נפח תא המטען עומד על 540 ליטרים, ומגיע עד 1,600 ליטרים בקיפול מושבים. ב-iX1 החשמלי ובגרסאות הפלאג-אין נפח תא המטען עומד על 490 ליטרים ועד 1,495 ליטרים בקיפול מושבים.

יחידות הנעה

ב.מ.וו iX1 החשמלי יוצע עם יחידת הנעה אחת, xDrive30 ולה שני מנועים חשמליים היוצרים את ההנעה הכפולה. ההספק עומד על 313 כ"ס והמומנט הוא 50.3 קג"מ. ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות וסוללת 64.7 קוט"ש מעניקה לו טווח נסיעה של 413-438 קילומטרים.

ה-X1 המסורתי יוצע עם 2 גרסאות היברידיות-נטענות, 2 גרסאות בנזין ו-2 גרסאות דיזל, כאשר לכולן תיבה כפולת מצמדים עם 7 הילוכים.

ב.מ.וו X1

גרסת הפלאג-אין xDrive25e מצוידת במנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים עם 3 צילינדרים, מספקת 245 כ"ס ו-48.6 קג"מ ומאיצה ל-100 קמ"ש בתוך 6.8 שניות. סוללת 14.2 קוט"ש מעניקה טווח חשמלי של 78-89 ק"מ.
גרסת הפלאג-אין החזק יותר, ה-xDrive30e, מעלה את ההספק ל-326 כ"ס, ההאצה ל-100 קמ"ש אורכת 5.7 שניות ונתוני הסוללה והטווח נותרו זהים.

בתחום הבנזין נמצא את גרסת ה- sDrive18i עם מנוע 1.5 ליטרים, הנעה אחורית ו-136 כ"ס, או את ה- xDrive23i עם הנעה כפולה, מנוע 2.0 ליטרים ו-204 כ"ס. מנועי דיזל יוצעו בהספקים של 150 או 211 כ"ס.

ב.מ.וו iX1

אבזור ובטיחות

ב.מ.וו X1 ו-iX1 יציעו רשימת אבזור הכוללת לוח מחוונים דיגיטלי בגודל 10.25" ולצידו את מערכת המולטימדיה החדשה בגודל 10.7", חישוקים בגודל 17 עד 20 אינץ', מצלמת רוורס ואופציה למצלמות היקפיות, תאורת לד כסטנדרט ותאורת מטריקס-לד אופציונלית, אופציה לתצוגה עילית, עיסוי במושבים, מפתח דיגיטלי, גג פנורמי, מערכת שמע מבית "הרמן קרדון" וספסל אחורי הנע על מסילה לאורך 13 ס"מ (אופציה בגרסאות מנועי הבעירה הפנימית בלבד).

בבטיחות ישנה מערכת בלימת חירום אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו-גלגלי, המזהה גם תנועה חוצה בפניה שמאלה ובפניה ימינה מזהה גם הולכי רגל ודו-גלגלי, ובנוסף יוצעו מערכות כגון תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעת פתיחת דלת בזיהוי רכב חולף ועוד. 

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה