דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אקומושן 2018: מהפכת הרכב של ישראל

Getting your Trinity Audio player ready...



המי ומי

כבר לא מספיק מרכז פרס לשלום כדי להכיל את כל ההייפ הזה של ההייטק המוטורי הישראלי. לא נחדש לכם, קוראינו היקרים, שהמאות-על-גבי-מאות של סטארטאפים וחברות טכנולוגיה ישראליות בתחום הרכב מצליחות להיות אחד המרכזים הכי חשובים בעולם בתחום הזה, של התחבורה החכמה.

כנס אקומושן

עד כמה סצנת ההייטק המוטורי הישראלית משמעותית? כיום פעילים בישראל חלק גדול מיצרני הרכב הגדולים בעולם, כדי לפתח או כדי לאתר את הרעיונות הבאים. בין החברות הללו - ג'נרל מוטורס (GM) האמריקאית, דיימלר-מרצדס הגרמנית, קבוצת פולקסווגן (מיד בהרחבה), כולל פורשה, יונדאי-קיה הקוריאנית, ב.מ.וו, רנו-ניסאן, סאיק, וולבו והונדה, הרמן ו-LEAR (ספקי רכב ענקיים), NVIDIA (אחד המפתחים המשמעותיים בעולם הרכב החכם) והיד נטויה.
החברות הללו, ורבות אחרות, נראו באירוע וכמה מהן שלחו נציגים מהבכירים ביותר בסביבה. בין הבכירים והכוכבים שהגיעו לאקומושן (לפי סדר הא"ב), אוהד זעירא מאוויס-באדג'ט העולמית, אופיר זמיר מ-NVIDIA, אנדרה וונר מסקודה, גארת' דנסמור מניסאן, ג'ו הייר וניל שלוס מפורד, ג'ו ויטאל מדלויט, ג'ייסון סטיין מאוטומוטיב-ניוז, ג'יל קולס דה פראנק ממישלין, גילה קמחי מ-GM, ג'ים אדלר מטויוטה, ג'ף מילר מאובר, דייוויד גילמור (לא מפינק פלויד) מ-BP, דניס קלארק מהונדה, מיכה ריזלינג מואלנס, ד"ר מלגורזאטה ויקלינסקה מ-ZF, מתיאס אילינג מבוש, פביאן סימר וארנצה אלונסו פרננדז מסיאט, פטר האריס וכריסטוף האמנן מפולקסווגן, שיין גרבי מהרץ ורבים נוספים.

המקום

מרכז פרס לשלום כבר לא הספיק להכיל את כל ההייפ, אבל אנשי אקומושן הצליחו לא להתרחק יותר מדי מהים התיכון, וקיימו את האירוע השנתי של קהילת הטכנולוגיה הזו בהאנגר 11, בנמל תל אביב. ביום חם להכעיס התקיים האירוע, וכאשר ירחיבו אותו כן יישאר עמוס באנשים, בפעילות ובדוכנים של מסבירים נרגשים, שתרגלו היטב את שורות הפתיחה שלהם, כשליד הדוכן נעצר דוד עשיר שמחפש היכן להשקיע את כספו.

כנס אקומושן

הדוכנים העניקו הזדמנות למבקרים להציץ בתמצית המנהלים של ההייטקיסטים הרבים, אבל בכנס היו עוד הזדמנויות שונות ונוספות להפגיש בין מקבלי ההחלטות בתעשייה ובין החברות והרעיונות שלהם. ראשית היו השולחן העגול שבו התקיימו דיונים פומביים בנושאים שונים. שנית היה האמפיתיאטרון שבו הוקצו לסטארטאפים שניות מדודות לשכנע עשרות אנשים בבת אחת בצדקת רעיונותיהם. שלישית, היו אזורי הבירה והקפה, בפנים ובחוץ, שממש הזמינו מפגשי אחד על אחד, בין חברים ותיקים, בין ספקים ולקוחות פוטנציאליים ובין מתעניינים ואנשי התעשייה בכל קשר אחר.

בין החידושים של אקומושן 2018, לצד המקום החדש והגידול המשמעותי במבקרים, היה זירת הפרזנטציות. שטח מכובד ומגודר הוקצה בכניסה לכנס ולתערוכה ובו יכלו כמה וכמה חברות להציג את הרעיון שלהן בהיקף גדול, כלומר - להביא מכוניות בגודל מלא, להעמיד אנשים שידגימו, להציב עמדות ומחשבים ולהפגין את הטכנולוגיה שלהם לפני הקהל באופן בלתי אמצעי.

כנס אקומושן


הייטק באוויר

כך, למשל, זכה הקהל להיחשף לטכנולוגיה של UVEYE. החברה פיתחה מערכת שיכולה בקלות לככב בסרט מדע בדיוני עדכני. בשמיעת וראיית המכונית (לא בידי אדם, אלא בידי חיישני החברה), הם יכולים לזהות כל מיני אי-סדירויות, והכל בתוך שניות. דוגמא בטחונית: המכונית מתקרבת למחסום והמערכת יכולה לזהות, אפילו תוך כדי תנועה, התקן זעיר (אפילו בגודל של זכרון USB) שלא אמור להיות שם (ואמור, למשל, להתפוצץ). דוגמא מוסכניקית: סריקה של המכונית יכולה לזהות לא רק שריטות ומעיכות, אלא תקלות מכאניות דוגמת מנוע וגיר.

חברת Arbe Robotics הפגינה את מערכת החיישנים שלה - מערך רדארים שעל פי החברה מסוגל לזהות בדיוק רב עצמים בגדלים ומהירויות שונות, בתנאי ראות, תאורה ומזג אוויר שונים, בין בצמוד לרכב ובין במרחק של מאות מטרים, וזאת עם רכיבים שהם קטנים, זולים וזמינים.

אנשי Vayyar הציגו את מערכת החישה שלהם, שאינה מבוססת מצלמות, אלא טכנולוגיית רדיו. לדבריהם, הטכנולוגיה יכולה לזהות אובייקטים גם בתנאים שבהם אי אפשר להציב מצלמה, ובתנאים שבהם המצלמה אינה יכולה לספק מידע מדויק, כמו בערפל, חושך או בתוך עשן. חיישנים כאלה יכולים לשמש בתעשיות שונות ובהם בתעשיית הרכב - כולל במיפוי מה שקורה בתוך המכונית בנסיעה, וזו כמובן הסיבה לביקור שלהם באקומושן 2018.

ב-Neteera משתפים פעולה עם ספק הרכב הגדול Valeo. ביחד הם מפתחים מערכת שמזהה את מצב הנוסע, למשל בזיהוי קצב הלב והנשימות שלו, וכך להתאים לו את סביבת הנסיעה הנעימה והבטיחותית ביותר.

כנס אקומושן

ב-Galooli, שכבר פועלת ברחבי העולם, אוספים מידע רחב היקף מפעילותן של חברות שמנהלות ציי רכב רציניים. החברה אוספת מידע על העלויות השונות בטיפול, תיקון וניהול צי הרכב וגם בהתנהגות הנהגים ונתונים רלוונטיים נוספים. את כל המידע החברה מקבצת ומנתחת ובהתאם מפיקה המלצות שמיועדות לשנות התנהגויות ולקצץ בעלויות. מערכת החברה מציגה למנהלי הצי את אמצעי החיסכון וכמה כסף נחסך.

אנשי הגנת הסייבר של Enigmatos הסבירו כיצד המערכת שלהם מייצרת שכבת הגנה מסכנות דיגיטליות ורשתיות. מערכת ההגנה של החברה בוחנת את כל התקשורת ברכב, ואת המערכות שפתוחות לתקשורת הזו. כל מסר עובר לענן, נבחן, וגם אם אינו מזוהה, הוא זוכה להתייחסות מיידית, כדי למנוע התקפות והנחיות לא תקניות או חוקיות.

לאירוע אקומושן 2018 הגיעו לבקר גם רכבי ההדגמה שלAdasky  (חיישני-מצלמה לזיהוי הולכי רגל, רוכבי אופניים, חיות ומכוניות, שכולל זיהוי תרמי, לפי שינויים כמעט זניחים בטמפרטורות, ממרחק של מאות מטרים) ושל Phantom Auto (חברה שהציגה טכנולוגיית שליטה ברכב מרחוק בתערוכת CES בלאס וגאס השנה).

כנס אקומושן


דבר המנכ"לית

לפני כשנה נבחרה אורלי דהן לנהל את אקומושן, והיא מנהיגה את הקהילה הזו עם קסם אישי והרבה התרגשות בעיניים. "בשש השנים האחרונות גדלנו מ-90 סטראטאפים למעל 600," אומרת אורלי דהן ל-iCar, "עם גיוסי הון של כ-6 מיליארד דולר. אם בשנים הקודמות הצגנו את התעשייה מתוך מבט אל העתיד, הרי שהשנה אנו רואים את הטכנולוגיה הישראלית על המפה, לאחר הבשלה ממושכת, מוכנה להטמעה. לכן היה חשוב לנו להוסיף שדה ניסויים והדגמות".

דהן מוסיפה כי "אין ספק שישראל הפכה לשותפה אמיתית בתחום התחבורה החכמה ואנחנו יכולים לצפות לעולם בו בכל רכב אוטונומי יהיה רכיב ישראלי".

כנס אקומושן


אפילוג

מכונית העתיד תזהה הולכי רגל בערפל ממרחק של מאות מטרים, תפקח ואפילו תשלוט ברכב אוטונומי מרחוק, תאתר סכנות ואיומים - פיזיים ודיגיטליים, בשניות ספורות, תבחן את מצב הנוסעים ברכב תוך כדי תנועה, ואפילו תחסוך המון כסף - וכל זאת באמצעות טכנולוגיה שהולכת ומבשילה כאן, במדגרות ההייטק שבערי ישראל. ציונות מודל 2018.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה