דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אינפיניטי Q50 תושק בקרוב

Getting your Trinity Audio player ready...


אינפיניטי Q50 היא בשורה חשובה לחברת היוקרה היפנית. היא מחליפה את האינפיניטי G37 שמשווקת בעולם מאז סוף 2006 ובישראל מאז 2009. בשנתיים האחרונות התחלפו מרבית המתחרות של האינפיניטי והיא נותרה מיושנת, יקרה ולא מספיק אטרקטיבית ביחס למתמודדות החדשות. ה-Q50 צפוייה להיות מכונית מתקדמת מבחינה טכנולוגית אפילו ביחס למתחרות.

מערכת אלקטרונית שתוצג לראשונה ברכב סדרתי תהיה מערכת ההיגוי אלקטרוני (Direct Adaptive Steering) שבה אין קשר מכאני בין הגלגלים להגה אלא פקודות ההגה מועברות על ידי כבל חשמלי (Drive by wire). המערכת תאפשר לנהג לבחור את מידת התגבור והמהירות של ההגה. בנוסף תדע המערכת להתמודד עם מהמורות בכביש ורוחות צד ותתקן את ההיגוי באופן עצמאי. מערכת נוספת שתהיה ברכב היא מערכת שמירה על נתיב שתמנע סטיות של הרכב מהנתיב באופן אקטיבי תוך תיקון ההיגוי. בזכות מערכת ההיגוי האלקטרוני מערכת מניעת הסטייה מהנתיב תהיה אקטיבית יותר ותבצע גם תיקונים קטנים שלא נעשים על ידי המערכות הקיימות.


אינפיניטי Q50. מערכת היברידית שמצליחה להביך גם את מרצדס / צילומים: יצרן

ה-G37 שהוחלפה הציעה מנוע בנזין חזק אך לא ממש חסכוני. ה-Q50 לא תוצע בהתחלה עם מנוע בנזין. הרוכשים יוכלו לבחור בין מנוע היברידי ומנוע דיזל. המנוע ההיברידי, בנפח 3.5 ליטר, זוכה לתואר המנוע ההיברידי החזק ביותר בייצור סדרתי. הוא יציע 360 כוחות סוס משולבים ממנועי הבנזין והחשמל שלו, 60 כ"ס יותר מהמרצדס S400 הייבריד. המנוע ההיברידי ישודך למערכת הנעה כפולה בלבד. התאוצה למאה תהיה היסטרית אפילו ביחס לקטגוריית מכוניות הסדאן היוקרתיות ותארך פחות מ-5 שניות. מנוע הדיזל, בנפח 2.2 ליטר, יציע 170 כ"ס ויוצע בגרסת הנעה אחורית. בעתיד תשווק גם גרסה של ה-Q50 עם מנוע טורבו-בנזין מרובע צילינדרים.

ה-Q50 צפוייה לנחות בישראל במחצית השנייה של 2013. על פי ההערכות גרסת הטורבו-בנזין תגיע לישראל בסוף השנה.

לדגמי אינפיניטי בישראל - אינפיניטי
 

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו
חזור למעלה