דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל פותחת דף חדש בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...

"נתחיל לקבל הזמנות למכוניות כבר ב-12/1", אומר אילן טל, מי שסיים לאחרונה את תפקידו כסמנכ"ל קרסו כדי להצטרף לקבוצת שלמה ולמנכ"ל את מותג אופל המתקאמבק בישראל (יחד עם אסי שמלצר, בנו של יו"ר הקבוצה). "אנחנו ערוכים לחלוטין להיות יבואנים. אפילו אולם התצוגה החדש שלנו מושלם, רק חסר בו לוגו של אופל". אמנם אולם התצוגה החדש ברחוב המסגר מעוצב היטב, אלא שיש בו יותר מדי שטח מת, בינתיים. רק שלוש מכוניות נמצאות בו: אופל קורסה הקטנה, אופל אסטרה המשפחתית החדשה ואופל אינסיגניה הגדולה. בהמשך יוצגו בסוכנות – שהיא הראשונה מבין עשר מתוכננות – דגמים נוספים כמו המיניוואנים אופל זאפירה, אופל מריבה וגרסאות הספורט אופל OPC. אפילו אופל אמפרה החשמלית צפויה לעגון בנמל בעוד כשנה.



ראשי אופל ישראל. מימין לשמאל: אילן טל, אסי ושלמה שמלצר / צילום יח"צ: רונן טופלברג

אופל, מותג משגשג באירופה ומדשדש בישראל בשנים האחרונות, משלים בימים אלו מעבר מידי היבואנית UMI לידיו של שועל הרכב הותיק שלמה שמלצר, בעל צי הרכב הגדול במדינה. "אומרים לי שאני מתרגש", אומר הבוקר שמלצר באירוע השקתה המחודשת של אופל, "אבל אני לא. כבר עברתי דבר או שניים בעולם הרכב. התחלתי עם שתי סוסיתות בשנת 74' ומאז ידעתי ימים טובים יותר וטובים פחות. הספידו אותי לא פעם: כשהתחלנו עם מהפכת הליסינג להיי-טק לפני כעשור, כשחתמנו על הסכם עבודה עם משרד הביטחון וכשייבאנו ארצה את סקודה. אמרו שהיא תסיים כמו דאצ'יה דלתא הרומנית, ותראו איפה סקודה היום".

"אופל היה מותג מצליח בישראל בין שנות ה-70' לשנות ה-90'", ממשיך שמלצר. "לאחר מכן הייתה נפילה. לא נרחיב לגבי הגורמים, אבל כנראה שזה קרה הן מסיבות מקומיות והן מסיבות של איכות המכוניות באותה התקופה. כיום כלי הרכב של אופל נהדרים, ולי בער לשוב להיות יבואן. זו לא בושה. בהתחלה חשבנו לייבא כלי רכב סיניים. נסענו עד למזרח, אבל לדבר עם סינים כיום זו עבודה קשה מאוד. התגלגלנו לבסוף אל אופל. ביקרו אותנו משלחות מגרמניה ובחרו אותנו להוביל את ההסתערות המחודשת של המותג בישראל. תוך מספר חודשים ספורים הצלחנו להקים מערך שלם של יבואן מאפס. הגרמנים לא האמינו שזה קורה".



אופל אסטרה החדשה. משלוח ראשון כבר הגיע לישראל, אך תקוע עקב השביתה בנמל... / צילומים: יצרן

"אנחנו מתכוונים למכור 5,000 מכוניות כבר בשנה הקרובה", מכריז אילן טל. "לפי ההערכות שלנו, בשנת 2011 יישבר שיא מכירות נוסף בשוק הרכב הישראלי עם כ-225,000 מסירות. ועדיין, אומרים לי שזו הולכת להיות שנה בינונית – כי היא יותר טובה מ-2010 אבל פחות טובה מ-2012..."

ומה לגבי המחירים? אופל קורסה, שנמכרה כאן גם ע"י היבואן הקודם, זכתה למתיחת פנים קלה ותשווק עם מנוע 1.4 ליטר בנזין, 100 כ"ס ותיבה אוטומטית (בעתיד תגיע גם ידנית) עבור 100 אלף שקלים.

הדור החדש של אופל אסטרה יוצע עבור החל מ-122 אלף שקל (טיפה יותר מאשר מאזדה 3) בגרסת ה-1.6 ליטר וכלה ב-135 אלף שקל תמורת אסטרה 1.4 טורבו-בנזין עם 140 כוחות סוס. תינתן אפשרות להזמין את המכונית גם במהדורת ה"ספורט טורר", שזה בעצם סטיישן, עבור 129 אלפים.



אופל אינסיגניה. מכונית השנה באירופה לשנת 2009, עכשיו גם בישראל

ספינת הדגל של המותג היא אופל אינסיגניה, מכונית מנהלים שהחליפה את הוקטרה הנשכחת וזכתה בתואר "מכונית השנה באירופה לשנת 2009". האינסיגניה תגיע בשלב ראשון עם מנוע 2.0 ליטר מוגדש טורבו, 220 סוסים מרשימים ותאוצה של 7.8 שניות מהרמזור האדום למאה קמ"ש. המחיר ייפתח ב-175 אלף שקל ויטפס לכדי 185 אלף בגרסת הסטיישן.

 

למאמר זה התפרסמו 5 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה