דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל עוברת ללובינסקי

Getting your Trinity Audio player ready...

2009: אופל מיובאת לישראל על ידי UMI.

2019: אופל מיובאת לישראל על ידי לובינסקי.

בתוך עשור בלבד יצגו 3 יבואנים את מותג הרכב אופל - ובין שני היבואנים שהוזכרו היתה גם קבוצת שלמה (מחזיקת הבעלות בחברת הליסינג שלמה סיקסט), שיבאה את אופל החל מסוף שנת 2010. 


השינוי הנוכחי קורה לאחר שלפני כשנתיים נרכשה אופל על ידי קבוצת PSA, יצרנית פיג'ו-סיטרואן. ג'נרל מוטורס, שזמן קצר קודם לכן החליטה להוציא מאירופה את דגמי שברולט, מכרה את הזרוע האירופית שנותרה לה - ואילו הצרפתים קנו אחיזה בשוק הרכב הגרמני.

המעבר של אופל מקבוצת שלמה ללובינסקי לא הפתיע, זאת מכיוון שכבר לפני מספר חודשים הצהיר נשיא קבוצת PSA, קרלוס טבארס, על הצורך בצמצום עלויות התפעול ומקסום הסינרגיה הארגונית בין מותגי הקבוצה.

בנוסף, בשנים האחרונות חווה אופל קשיים משמעותיים בשוק הישראלי: ב-2018 נמכרו בישראל רק 3,060 מכוניות של אופל, ירידה של קרוב ל-30% ביחס לנתוני 2017 - שגם הם היוו ירידה של 16% לעומת 2016. שני דגמי הפנאי החדשים של אופל שהושקו לפני כשנה, הקרוסלנד והגרנדלנד, נמכרו יחד ב-246 יחידות בסך הכל - כאשר באותו הזמן 26 רכבי פנאי אחרים נמכרו ב-1,000 יחידות או יותר.

העסקה ממתינה בימים אלו לאישור הממונה על ההגבלים העסקיים. במידה ותאושר, ב-1 במרץ תחנוך לובינסקי את אולם התצוגה החדש של אופל במתחם החברה במעוין שורק. אולם התצוגה המרכזי הנוכחי של אופל, שממוקם בבניין המטה של קבוצת שלמה בצריפין, צפוי להיסגר.


אסי שמלצר, יו"ר קבוצת שלמה: "מדובר בתזמון מושלם, מאחר וקבוצת שלמה החלה ביישום אסטרטגיה חדשה לקבוצה בה היא מתמקדת בעולם השירותים ולא בעולם המוצרים. אני מאמין כי בשנים הקרובות מודל הבעלות הפרטית של רכבים ישתנה לחלוטין".

דורי מנור, יו"ר קבוצת לובינסקי: "אנחנו שמחים לאחד את כלל מותגי PSA תחת קורת גג מקצועית אחת, שתאפשר סינרגיה איכותית הן בהיבט המכירה והן בהיבט השירות. צוותי לובינסקי ידאגו להמשיך ולשפר את רמת השירות הגבוהה ומגוון המוצרים ללקוחות אופל כפי שנעשה על ידי ש.י.ר עד היום".

לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. שלמה לא רצו למכור אופל באמת 
    א, 20-01-2019

    אולי בהתחלה. מקווה שלובינסקי ישנו גישה למרות שיהיה קשה להצדיק אופל.
    קרוסלנד מוצלחת למדיי אבל משעממת ויקרה גם באירופה
    גרנדלנד לא תתחרה ב3008 מאותה סיבה.
    אסטרה סטיישן צריכה להמכר חזק/דיזל
    קורסה 2019 שתהיה פעגו 208 דור 2 יכולה להצליח
    אינסיגניה תכחד. רכב מאד יפה ומרשים שמתקשה לעמוד בביצועים וחסכון של המתחרים

    סגור תגובה

חזור למעלה