דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אופל: נציע בעתיד רכבי פנאי נוספים

Getting your Trinity Audio player ready...



אנשי אופל יכלו להתרווח לאחור וליהנות בתערוכת ז'נבה. השקות חשובות במיוחד לא היו להם בתערוכה, ואת הכותרות תפסה הזכיה של אופל אסטרה בתואר "מכונית השנה 2016". על התואר הנחשק ועל המשפחתית של אופל נספר לכם יותר כשהיא תגיע לישראל, אבל עד שזה יקרה תפסנו לשיחה קצרה את דיאטמר ברידרט, המהנדס הראשי של אופל מוקה, ואת תומאס בנקנר, מנהל המוצר של תחום הרכבים הקומפקטיים ורכבי הפנאי באופל.

מה היה לכם חשוב לשפר במסגרת מתיחת הפנים של המוקה?
"מבחינתנו המוקה הוא מוצר מצליח", הסביר ברידרט. "רצינו לקחת אותו צעד אחד קדימה. העיצוב של הדגם המחודש יותר סטייליסטי ויותר ספורטיבי - כדי ליצור את זה הוספנו לו פגוש קדמי עם חלקים נוספים שצבועים בצבע הרכב ולא בשחור כמו בעבר. גם תאורת הלד המלאה מלפנים היא משהו חדש שעדיין לא היה בסגמנט הזה. יש לה 9 פונקציות שונות, כולל תאורה לחניה, לפניות ואפילו כוונון אורות שמשתנה ברגע שנוהגים בבריטניה, למשל, בצד שמאל של הכביש.

בנוסף קיבלנו הרבה ביקורות מלקוחות על עומס של כפתורים בתא הנוסעים, וזו בהחלט שגיאה שלי. שינינו את זה ויצרנו עיצוב שטוח ונקי יותר, עם מערכת מולטימדיה חדשה עם פונקציה של שיקוף למכשירי אנדרואיד ואייפון".

האם תאורת הלד תשולב בכל הגרסאות?
"לא. בגרסאות ה-Cosmo זה זה יהיה סטנדרטי, אבל ב-Enjoy זו תהיה אופציה בתשלום נוסף".



למה הדגם המחודש נקרא "מוקה X"? האם זה אומר שיהיה דגם נוסף שיקרא "מוקה"?
"לא. ה-X מסמן את העובדה שמדובר ברכב פנאי עם יכולת מסוימת בשטח, וכך יקראו מעתה כל דגמי הפנאי של אופל".

האם המוקה מבוסס לחלוטין על הקורסה?
"זו פלטפורמה דומה, אך אלו רכבים שונים. כאן יש הנעה כפולה, כך שלמעשה גם בפלטפורמה עצמה ישנם הבדלים".

בישראל אופל מוקה משווק לצידו של שברולט טראקס. מה צריך להיות ההבדל בין השניים מבחינת המיצוב?
"אלו אמנם מכוניות שחולקות את אותה פלטפורמה, אך הן שונות בהיבטים רבים: העיצוב שונה מבחוץ ומבפנים וגם הלקוחות שונים".

התחרות הזו בין שברולט לאופל היא מצב נורמלי מבחינתכם?
"ג'נרל מוטורס קיבלה החלטה לפיה שברולט לא תימכר יותר באירופה, ואופל כמובן לא נמצאת בארה"ב. יש שווקים בודדים בהם שני המותגים נמכרים יחד, כמו אצלכם בישראל. אלו מותגים שיכולים לחיות יחד, מכיוון שהיצע המוצרים שלהם לא זהה לחלוטין - לאופל יש דגמים יחודיים כמו אדם, מריבה וקסקדה, ולשברולט יש דגמים משלה. בנוסף, אלו מותגים שונים והחוויה שהם מציעים ללקוחות היא שונה".



בישראל מרבית הלקוחות קונים מכוניות אוטומטיות. האם אתם מתכוונים להציע בעתיד תיבות הילוכים שפוגעות פחות בצריכת הדלק, כמו תיבות עם מצמד כפול למשל?
"אנחנו עושים מאמצים לשפר את צריכת הדלק בכל הגרסאות, גם אלו שמצוידות בתיבה אוטומטית. זו תהיה הדרך שלנו גם בעתיד, ונרצה להביא את התיבה האוטומטית קרוב ככל הניתן לנתונים של התיבה ידנית. בעבר היו לקוחות מאוכזבים שלא יכלו לקבל את המוקה בגרסאות הנעה כפולה עם תיבה אוטומטית - עכשיו זה אפשרי".

האם תייצרו רכב פנאי גדול יותר מהמוקה, על בסיס האסטרה?
"אנחנו לא נוהגים להגיב בנוגע להיצע הדגמים העתידי, אך נוכל לומר של-X שנוסף לשמו של המוקה יש משמעות כסמל לרכבי פנאי של אופל, כך שתהיה תוספת אחת או יותר למשפחה הזו".



ובנוגע לאסטרה - מתי היא תגיע לישראל, והאם תהיה לה גרסת סדאן?
"כרגע עדיין לא ידוע לנו מתי האסטרה תתחיל להימכר. בנוגע לגרסת סדאן, כרגע אין תכנון כזה. האסטרה משווקת בגרסאות האצ'בק וסטיישן, וזה מספיק מבחינתנו".

מה היעדים של אופל בשנים הקרובות?
"אנחנו כמובן מעוניינים להגדיל נתח השוק שלנו. נרצה למשוך את הלקוחות על ידי שיפור עקבי של המוצרים, להציע כלי רכב מעניינים יותר באיכות גבוהה יותר, ולהטמיע טכנולוגיות מסגמנטים יקרים יותר לתוך המכוניות שלנו".


לדגמי אופל בישראל - אופל

למאמר זה התפרסמו 1 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

  • 1. עלובי נפש 
    אא, 07-03-2016

    מה הם לא יודעים לגבי שיפור צריכת דלק בגיר אוטומטי?
    או גיר רציף - עם החסרונות שלו, שמפריעים בעיקר לכתבי-רכב ונהגי מרוצים.
    או נעילה מכנית שגיר האוטומטי, כדוגמת הסקי-אקטיב של מאזדה.
    הגיר הרובוטי, עד היום בעל חסרונות של נסיעה חלקה בפקקים.
    את זה הם לא יודעים באופל? בשברולט?

    סגור תגובה

חזור למעלה