דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אוטוטו בישראל: ניסאן אקסטרייל היברידי

Getting your Trinity Audio player ready...

לפני למעלה משנתיים חשפה ניסאן את הדור הנוכחי של ניסאן אקסטרייל, אז בגרסאות שיועדו עבור השוק האמריקאי ולא הגיעו לישראל. כעת, פחות משלושה חודשים לאחר שנחשף בגרסאות האירופאיות, צפוי האקסטרייל לחזור סוף סוף לאולמות התצוגה של היבואנית המקומית בימים הקרובים, הפעם בגרסה היברידית מסקרנת. במקביל תתחיל היבואנית בקרוב לשווק גם את הקשקאי עם הנעה היברידית דומה.

ניסאן אקסטרייל

בימים אלו מנסה היבואנית לשכנע את פקידי משרד התחבורה כי האקסטרייל והקשקאי ההיברידיים הם למעשה רכבים חשמליים לכל דבר ועניין - זאת בשל העובדה שהמנוע החשמלי שלהם משמש כגנרטור לטעינת הסוללות ואינו מחובר ישירות אל הגלגלים. העובדה שלשני הדגמים יש גם מנוע בנזין ששורף דלק ופולט עשן מהאגזוז אינה רלוונטית, לטענת היבואנית, לצורך הגדרתם של הרכבים כחשמליים. אם תצליח היבואנית לשכנע את משרד התחבורה שאכן מדובר ברכבים חשמליים, היא תהנה משיעור מס מופחת העומד על 10% (ובינואר יעלה ל-20%) - זאת לעומת מיסוי של 83% שמוטל על כלי רכב היברידיים.

יחידת ההנעה של השניים מכונה בשם e-Power. את האנרגיה מספק מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.5 ליטרים בעל יחס דחיסה משתנה המשמש כגנרטור, בעוד המנועים החשמליים הם אלו שמתחברים לגלגלים. בקשקאי ישנו מנוע בודד מלפנים שמתחבר לגלגלים הקדמיים ומייצר הספק של 190 כ"ס, מה שמאפשר לו לזנק ל-100 קמ"ש בתוך 7.9 שניות, ואילו האקסטרייל מוצע באירופה עם שתי תצורות הנעה: גרסת ההנעה הקדמית עם 5 מושבים בלבד והספק של 204 כ"ס, או גרסת הנעה כפולה 5 או 7 מושבים והספק של 213 כ"ס המושג מצמד מנועים חשמליים. גרסת ההנעה הכפולה צפויה להגיע בוודאות לישראל לאור הביקוש הגבוה לדגמי 7 מושבים, בעוד גרסת 5 מושבים תוצע גם היא - אך לא ברור אם תשווק בארץ עם הנעה קדמית או כפולה. 

ניסאן קשקאי היברידי

ניסאן אקס טרייל החדש עושה שימוש בפלטפורמת CMF-C קשיחה מבעבר, עם חלקי מרכב מאלומיניום (דלתות צד, כנפיים קדמיות ומכסה מנוע) ודלת תא מטען מחומרים מרוכבים, זאת לטובת הפחתת המשקל. בשונה מהקשקאי החולק עימו פלטפורמה, כל גרסאות האקס טרייל מצוידות במתלה אחורי רב-חיבורי שאמור לשפר את נוחות הנסיעה.

המימדים של האקסטרייל החדש דומים לאלו של הדור היוצא, עם אורך כולל של 467.5 ס"מ ובסיס גלגלים של 270.5 ס"מ. הפעם, בשונה מבעבר, מודה היצרנית כי שורת המושבים השלישית מיועדת לנוסעים בגובה מירבי של 160 ס"מ. 

בנוסף לצמד הדגמים ההיברידיים של ניסאן, תגיע לישראל בקרוב גם גרסה היברידית לרנו קפצ'ור - במקרה זה עם יחידת הנעה שגרתית יותר, שמוכרת מרנו ארקנה ומניסאן ג'וק. מנוע הבנזין, בנפח 1.6 ליטרים, משודך למנוע חשמלי ויחד מניבים השניים הספק של 140 כ"ס. גרסת הפלאג-אין הייבריד של הקפצ'ור לא צפויה להגיע ארצה בשלב זה.

רנו קפצ'ור היברידי
 
את שלושת הדגמים החדשים - אקסטרייל, קשקאי היברידי וקפצ'ור היברידי, מתכננת היבואנית להשיק עוד לפני סוף השנה הנוכחית. המחירים טרם נקבעו, ובמקרה של דגמי ניסאן הם תלויים במידה רבה בהחלטת משרד התחבורה בנוגע להגדרתם לצרכי מס.

למאמר זה התפרסמו 2 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה