דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אודי Q6 מתקרב, בדרך למתקפת דגמים חדשים

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:
- ה-Q6 יהיה הדגם הראשון שיתבסס על פלטפורמת החשמליות החדשה
- יגיע כחלק מבליץ של 20 דגמים חדשים
- לא כל הדגמים צפויים להיות חשמליים

אודי Q6 אי-טרון, רכב הפנאי החשמלי החדש של יצרנית היוקרה, נחשף בתמונות ראשונות כשהוא בשלבי פיתוח מתקדמים. זהו לא רק דגם חשמלי נוסף לאודי, אלא גם הדגם הראשון בקונצרן פולקסווגן שיתבסס על פלטפורמת ה-PPE החדשה, שתיועד לדגמים החשמליים הגדולים יותר של הקונצרן.

אודי Q6

ה-Q6 צפוי להשתייך לקטגוריית D-SUV - כלומר בין Q4 אי-טרון ל-Q8 אי-טרון (השם העדכני של אי-טרון הוותיק), מעין מקביל רעיוני ל-Q5 בנזין. נתוני מידות טרם פורסמו, אך ברור כי אודי תשווק אותו כפנאי מסורתי, או פנאי-קופה (ספורטבק) מסוגנן.


נזכיר כי לפני כארבע שנים הציג הקונצרן את אודי אי-טרון GT ופורשה טייקן על בסיס פלטפורמה ייעודית, אך זו יועדה במקור לדגמים עם מנוע בעירה פנימית - פורשה פאנאמרה ובנטלי קונטיננטל.

ל-PPE תכנון חדש לגמרי למנוע החשמלי (עד 646 כ"ס; ממיר מתח AC/DC בתכנון חדש), לתמסורת (כעת עם הילוך יחיד ולא שניים כמו באי-טרון GT ובטייקן), לסוללה (קיבולת 100 קוט"ש, מתח עבודה של 800 וולט); עם מערכת ניהול חדשה וממיר מתח חדש התומך בהספק טעינה של של עד 270 קילווואט, ומערכות אלקטרוניות ותקשורת.

אודי Q6

אודי מעדכנת עוד כי ה-Q6 אי-טרון יהיה אחד מ"מעל 20 דגמים" שתציג החברה בתוך כשנתיים (עד 2025). מתוכם, "מעל עשרה" יהיו חשמליים בעוד שהיתר יהיו מחושמלים (היברידיים-נטענים), וזאת במקביל להמשך שיווק דגמים עם מנועי בעירה פנימית עד 2033. ה-Q6 אי-טרון, ביחד עם A6 אי-טרון שכבר הוכרזה (אך טרם הוצגה רשמית) ויתר הדגמים שעוד יוצגו, אמורים לסייע לאודי להגשים את חזון התחבורה ברת-הקיימא אליו היא שואפת.

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה