דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אוגוסט 2019: ירידה נוספת במכירות הרכב

Getting your Trinity Audio player ready...

בחודש אוגוסט 2019 עלו על כבישי ישראל 19,279 רכבים חדשים (לא כולל מוניות, משאיות ורכב דו גלגלי) - נתון המהווה ירידה של כ-18.1% לעומת חודש אוגוסט אשתקד, אז נמסרו 23,548 כלי רכב. בסך הכל נמסרו 200,354 מכוניות חדשות מתחילת השנה, נתון המהווה ירידה של 5.5% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז נמסרו 212,097 כלי רכב.

החמישה הפותחת נותרה ללא שינוי מהחודש שעבר (יונדאי, טויוטה, קיה, סקודה ומיצובישי). טויוטה ממשיכה במגמת צמיחה מרשימה (30%) ואילו קיה נמצאת בירידה מסוימת (10.2%), בשל סיום המלאי של הנירו וההמתנה לדור החדש של הפורטה. סקודה, למרות ירידה של 9% בשל סיום חייה של הראפיד, שומרת על המקום הרביעי ואילו מיצובישי ממשיכה במגמת הצמיחה העקבית עם 11.8%.

גם בחמישיה השנייה לא חל שינוי, כאשר כל המותגים מציגים ירידה במכירות – סוזוקי (8.3%-), מאזדה (19.7%-) שלא שיווקה את ה-3 בחודשים האחרונים, ניסאן (26%-) שהפסיקה לשווק את המיקרה, רנו (15.2%-) וסיאט (7.7%-) שסוגרת את העשירייה.

את העשירייה השנייה פותחת פיג'ו (11) עם צמיחה של 4%. שברולט (12) ממשיכה להציג ירידה של 12% כמו גם סיטרואן (13) עם ירידה של 6.1%. הונדה (14) עם מגדילה את הפער עם ירידה של 10.6% וסובארו שומרת על ירידה עקבית של 21.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. גם מקומות 16-20 מציגים ירידות גבוהות, כאשר פולקסווגן שבמקום ה-17 מציגה ירידה של מעל 30%.

עשרים מותגי הרכב המובילים - אוגוסט 2019

נקודות אור

את האור בקצה המנהרה אנחנו דווקא מוצאים בחלק התחתון של הטבלה. אמנם גם כאן ישנם מותגים המציגים ירידות משמעותיות מאוד כגון פיאט (24) עם ירידה של 48.4% ואופל (25) עם ירידה של 54.4%. גם פורד (28), שבשנת 2012 עוד היה אחד המותגים הנמכרים בישראל, מציג ירידה של 35.3%. בדומה למותגי היוקרה הגרמניים גם קאדילק (32) מתקשה עם ירידה של 30.2% ואינפינטי (34) עם ירידה של 49.8%.

נקודות האור נמצאות במותג היוקרה וולוו שנהנה מעליה של כ-7%. גם לקסוס, מותג היוקרה מבית טויוטה, ממשיך במגמת התחזקות ומציג עליה של 12%. מותג השטח ג'יפ (26) הוא המותג האמריקאי היחיד שמציג עליה במכירות עם צמיחה מכובדת של 39.5%. מותג MG הסיני (27) ממשיך במגמת הצמיחה המרשימה עם עליה של 160% לכדי 885 מכוניות שנמכרו עד כה.

בתחום הפנאי מותג לנד רובר היוקרתי עם צמיחה של כ-60% מתמקם במקום ה-31 ומותג היוקרה הצעיר DS ממשיך בעקביות בצמיחה עם 43.5% ומתמקם במקום ה-35.

מספר מותגים הגיעו אלינו רק בשנה שעברה וכעת מראים את יכולתם. קרייזלר (38) שמוכרת כאן רק את הפסיפיקה שהגיעה רק באמצע אוגוסט 2018 ומכרה אז 2 רכבים בלבד עומדת כעת על 50 יחידות. מותג היוקרה בנטלי הגיעה לישראל בסוף 2018 (ועל כן אין נתוני מכירות מהשנה שעברה) ומכר כבר 23 רכבים, יותר מפרארי ואסטון מרטין יחדיו.

מסירות רכב חדש - תחתית הטבלה - אוגוסט 2019

למאמר זה התפרסמו 0 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה