דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

אוגוסט 2018: מי מותג היוקרה המוביל?

Getting your Trinity Audio player ready...

בחודש אוגוסט 2018 עלו על כבישי ישראל 23,548 רכבים חדשים (לא כולל מוניות) - נתון המהווה ירידה של כ-2.4% לעומת חודש אוגוסט אשתקד, אז נמסרו 24,125 כלי רכב. בנוסף לכך, מתחילת השנה נמסרו 212,097 כלי רכב חדשים בישראל, נתון המהווה גם הוא ירידה של כ-2.8% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, אז נמסרו 218,158 רכבים. לעומת הערכות של בכירים בענף הרכב שניבאו ירידה של כ-10% לעומת 2017, קצב הירידה בחודש אוגוסט נותר יציב.

בטבלה שלפניכם מופיעים עשרת המותגים הנמכרים ביותר מתחילת השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. כל עשרת המותגים הראשונים (ולמען האמת גם עשרת המותגים שלאחר מכן) נותרו ללא שינוי במיקומם לעומת החודש הקודם. מובילת הטבלה יונדאי, ממשיכה לצמוח וגם החודש מציגה עליה של 7% לעומת השנה שעברה. המקומות הבאים מאוכלסים על-ידי קיה, טויוטה וסקודה שממשיכות להציג ירידה במכירות לעומת השנה שעברה, בדומה לחודש שעבר, זאת בדומה לעלייה במכירות של ניסאן ומאזדה. מיצובישי במקום השביעי מציגה עליה נוספת ומשמעותית של 22.4%, אך סוזוקי ורנו (מקומות 8 ו-9) אינן מצליחות לצמצם את הפערים ומגדילות את קצב הירידה באחוז נוסף. את המקום העשירי תופסת סיאט שמשיכה להציג עליה עקבית לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה עם עליה של 8.8%.


מכוניות יוקרה ופאר

שוק מכוניות היוקרה תופס נתח שוק של כ-6.7% מכלל מסירות הרכבים החדשים בשמונת החודשים הראשונים של השנה. זהו אינו שוק גדול במיוחד, אך כל שינוי בו משמעותי מאוד. מתחילת השנה נמסרו 14,375 רכבי יוקרה, המשקפים ירידה של 2.0% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אז נמסרו 14,676 רכבים. ירידה זו תואמת את הירידה הכללית שעומדת כאמור על כ-2.8%. בטבלה שלפניכם מוצגים נתוני המכירות של מותגי היוקרה, ומהטבלה בהחלט ניתן להצביע על כמה סיפורי סינדרלה - אך גם על כמה שפחות משמחים.

את שלושת המקומות הראשונים מאיישים המותגים הגרמנים. אודי מציגה ירידה של 8.5% אך שומרת על המקום הראשון, מרצדס שניה (כולל מסחריות עד 3.5 טון) עם ירידה של 4.4% וב.מ.וו במקום השלישי עם ירידה של 2.2% לעומת התקופה המקבילה. לצד זאת, מותגי וולוו ולקסוס שתופסים את מקומות 4 ו-5 (כמו גם בשנה שעברה) מציגים עליות משמעותיות של 24.3% ו-18.3 (בהתאמה).

אינפיניטי (10), פורשה (12) ויגואר (13) מציגות גם הן עליות דו-ספרתיות, יחד עם מותג לנדרובר שבמקום ה-11 אך עם עליה של 1.8% בלבד. את השינוי המשמעותי ביותר עובר מותג היוקרה הצעיר DS שמציג צמיחה של מעל 80% וממשיך את המגמה החיובית מהשנה שעברה.

בתחום הסופר ספורטיבי והיוקרתי, כל שינוי קטן משתקף כירידה משמעותית. כך אנו עדים לירידה של 37.7% במסירות מזראטי עם 66 יחידות בלבד לעומת 106 בתקופה המקבילה בשנה שעברה. אסטון מרטין מציגה ירידה של 72.2% עם 5 מסירות בלבד לעומת 18 רכבים שנמסרו בתקופה המקבילה בשנת 2017. פרארי לעומתן שומרת על יציבות עם 8 מסירות.


למאמר זה התפרסמו 6 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה