דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

סובארו פורסטר התחדש, ויגיע ארצה בקיץ הבא

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה

  • דור חדש ושישי לסובארו פורסטר
  • ובכל זאת, עם מכלולים רבים מהדור הקודם
  • צפוי להגיע ארצה בקיץ 2024

סובארו הגיעה לתערוכת לוס אנג'לס עם פורסטר חדש – דור שישי לקרוסאובר שנמנה עם מייסדי קטגוריית רכבי הפנאי. השיווק בארה"ב ובישראל יחל בקיץ הקרוב.

כדאי רק להבהיר, למרות שסובארו מגדירים את הדגם כדור חדש, למעשה זו מתיחת פנים משמעותית. זה מתחיל בפלטפורמה שהוקשחה אמנם ב-10% אך נותרה כשהיתה, עם בסיס גלגלים ללא שינוי (267 ס"מ) ושאר ממדים ששונו במעט בעיקר עקב תוספות עיצוב זניחות.

ואם כבר נגענו בעיצוב, קשה שלא לזהות את מראה טויוטה ראב 4 המצליח בפורסטר החדש, בעיקר באזור הקורה האחורית. אין כמובן קשר בין הדגמים אבל סובארו וטויוטה בהחלט משתפות פעולה, ב-GT86, ב-BRZ וגם ב-BZ4X וסולטרה. וכמובן, סובארו לוטשת את עיניה למנועים ההיברידיים של טויוטה שיאפשרו לה לקצץ בעלויות, לפנות ליותר לקוחות ולהוריד את קנסות זיהום האוויר המוטלות עליה.

לפחות בלוס אנג'לס סובארו פורסטר נחשף עם אותה יחידת כוח ששירתה את הדגם הפורש, לאחר שידרוג קליל למנוע. הבסיס הוא אותו מנוע בנזין אטמוספרי עם 4 צילינדרים בתצורת בוקסר ובנפח 2.5 ליטר, אלא שכעת ההספק ירד ב-2 כ"ס (178 כ"ס) והמומנט עלה ב-0.3 קג"מ ל-24.6 קג"מ.

אין שינוי בתיבת ההילוכים הרציפה או בתמסורת ההנעה הכפולה, וגם אין שינוי במרווח הגחון הנדיב יחסית (22 ס"מ) וגם לא באופציות החישוקים (בין "17-"19).

בתא הנוסעים חל שינוי מהותי עם עיצוב שונה ברוח סובארו קרוסטרק הקטן והבטחה של היצרנית לשימוש בחומרים עדיפים ולבידוד רעשים משופר. פורסטר מוותר לראשונה על צג המידע שהתנוסס בקצה הקונסולה המרכזית וכל המידע שבעבר הוצג שם, מוטמע בחלק העליון של מסך המולטימה הגדול ("11.6). ברמות הגימור הנמוכות נמצא מסך "7 שלא ברור אם וכיצד מציג את המידע שקודם הופיע בתצוגה העליונה.

מערך הבטיחות של סובארו - EyeSight - לא מציע יכולות חדשות, אם כי סובארו מדווחת על כיסוי שטח נרחב יותר ותגובה מהירה יותר בשל שימוש במצלמות בעלות עדשה רחבה יותר, חיישנים נוספים ושידרוג חומרה.

מה אנחנו חושבים: סובארו פורסטר היה מאז הושק לראשונה דגם מוצלח, ואהוב. הבסיס פשוט ומשלב רכב פנאי קומפקטי מבחוץ ומרווח מבפנים, מראה רבוע ולא קשוח, הנעה כפולה-קבועה והבטחה ליכולת שטח מהטובות בסגמנט.

סובארו דבקה במסורת שביססה אותה וזה מצוין, אבל לאור העובדה שהיא לא מספיק מחדשת טכנולוגית וממשיכה עם אותן יחידות כוח ובלי אופציה היברידית מתבקשת, תקשה עליה למצוא לעצמה לקוחות חדשים מעבר לקהילה הנאמנה. הגיע הזמן להתקדם.

למאמר זה התפרסמו 22 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה