דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

דאצ'יה היברידי החדש יקר ב-50 אלף שקלים מהרגיל

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • דאצ'יה ג'וגר ההיברידי - היקר ביותר של המותג בישראל
  • דגם הבנזין ברמת גימור דומה זול ממנו בכ-40%
  • תג המחיר הנדרש: 175 אלף שקלים

חסכון יקר: יבואנית דאצ'יה החלה לשווק בישראל - בינתיים רק לציי רכב - את הגרסה ההיברידית של המיניוואן ג'וגר, היחידה בהיצע שמצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית. אך למרות שהשילוב בין שבעה מושבים ליחידת הנעה חסכונית יכול לקסום לישראלים רבים, המחיר שמפרסמת היבואנית עשוי להרתיע. שכן במפתיע, התוספת ההיברידית מייקרת את הרכב באופן ניכר, גבוה אף מזה שמקובל במדינות אירופה.

דאצ

לשם השוואה. פער המחיר בין דאצ'יה ג'וגר עם מנוע בנזין ותיבת הילוכים ידנית, לבין אותו הדגם עם הנעה היברידית ותיבה אוטומטית, עומד בהולנד על 15%, באנגליה עומד על 17% ובצרפת על 20%. בספרד נדרשים לשלם עוד 23% ובגרמניה 25%ֿ, כשכמעט בכל המקרים מחירי הגרסה הבכירה עומדים על כ-25 אלף יורו.

בישראל לעומת זאת תימחרה היבואנית את הג׳וגר האוטומטי היברידי ב-175 אלף שקלים, תוספת של כמעט 40% לעומת גרסת הבנזין ברמת גימור מקבילה, 52% יותר מגרסת הכניסה של הדגם.

מה עוד צריך לדעת: לדאצ'יה ג'וגר ההיברידי יחידת הנעה שמוכרת גם מהגרסאות ההיברידיות של רנו קפצ'ור וארקנה. זו משלבת מנוע בנזין בנפח 1.6 ליטר (94 כ"ס) עם מנוע חשמלי (69 כ"ס) עם תפוקה משולבת של 141 כ"ס. הכוח עובר לגלגלים הקדמיים דרך תיבת הילוכים עם ארבעה יחסי העברה למנוע הבנזין ושניים למנוע החשמלי, עם גלגלי שיניים ישרים (ללא סינכרו) וללא מצמדים. מעבר בין יחסי העברה מתבצע באמצעות מנוע חשמלי נוסף המשמש גם כמתנע וגנרטור.

דאצ

הביצועים טובים במעט מאלו של הג'וגר המוכר, עם תאוצה של 10 שניות ל-100 קמ"ש (1.2-) אך עם מהירות מירבית נמוכה במעט, 167 קמ"ש לעומת 183 בגרסת הבנזין. צריכת הדלק המוצהרת עומדת על 20.4 ק"מ לליטר, שיפור של 16% לעומת גרסת הבנזין. חשוב להזכיר כי כמו הדגמים ההיברידיים, גם זו בדאצ׳יה כבדה בכמעט 200 ק"ג (כשלושה נוסעים נוספים) מגרסת הבנזין, וכושר הגרירה שלה נמוך משמעותית - 750 ק"ג לעומת 1,200 ק"ג.

הג'וגר ההיברידית תוצע רק ברמת הגימור הבכירה "אקספרסיון פלוס", הכוללת חישוקי "16 קלים, מסך מגע ("8) עם קישוריות למכשירי אנדרואיד ואפל, בלם יד חשמלי, כניסה והנעה ללא מפתח, בקרת אקלים וחיישני חניה היקפיים. גלגל חלופי המותקן בגרסת הבנזין אך לא יוצע בהיברידית, ואת מקומו תתפוס ערכת ניפוח.

מפרט הבטיחות כולל בלימת חירום אוטונומית ומערכת התרעות בהתקנה מקומית. נזכיר כי הג'וגר קיבל ציון של כוכב אחד בלבד במבחן הריסוק האירופי.

ויש גם הוזלות מחיר במותג. בדאצ׳יה דיווחו בימים האחרונים על הוזלה של עד 10,000 שקלים במחיר הדאסטר והג׳וגר בנזין. זאת מול המחירון האחרון של היבואנית.  עם זאת, יש להזכיר כי מתחילת השנה - כמו יבואנים רבים אחרים - נרשמו מספר התייקרויות בדגמי המותג.  

דאצ

מה אנחנו חושבים: תפיסת העולם שעומדת מאחורי דאצ'יה - כמותג לואו-קוסט יחיד בשוק הרכב האירופי - היא מהנבונות ביותר שיש. עם היצע נרחב של דגמים שימושיים, יעילים ובעיקר זולים. בהתאם, מדובר באחד המותגים הצומחים ביותר באירופה בשנים האחרונות, עם דגמי להיט שתופסים בקביעות מקומות בכירים ברשימת הרכב החדש, ואפילו את המקום הראשון.  כל זאת עקב יחס תמורה למחיר מעולה.

אם הייתה נקודה שלילית בולטת במותג, בדרך כלל היא עסקה בנושא בטיחות שכן החסכון בעלויות אילץ את המותג לוותר בתחום זה, יחסית למקובל. אבל ביתר התחומים נתפס כפשרה מתקבלת על הדעת בהתחשב במחירי הקניה האטרקטיביים. אבל המחיר המקומי שהוצמד לג'וגר ההיברידי הוא הכל חוץ מידידותי. ובהתחשב בעובדה שאותה היבואנית בדיוק מציעה במחיר זהה את צ'רי טיגו 8 פרו, כרכב פנאי מאובזר, גדול וחזק בהרבה, קשה לראות את הג'וגר ההיברידי מצליח כאן.

למאמר זה התפרסמו 21 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה