דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא יגיע ארצה, וחבל - מיצובישי מציגה טנדר חדש

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • מיצובישי טרייטון החדש נחשף
  • על בסיס שלדה חדשה, עם מנוע עדכני
  • בשונה מקודמו, לא צפוי שיווק מקומי
מיצובישי טרייטון

טייק 6: מיצובישי חשפה דור שישי בשושלת ה-L200, הטנדר היפני שיתמודד מול איסוזו D-מקס, טויוטה היילקס ופורד ריינג'ר. הוא יכונה ׳טרייטון׳ כמו הדגם היוצא, אבל בשונה ממנו לא יעשה עלייה. שכן היצרנית לא מתכננת לבצע לו תקינה מערבית (אירופאית או אמריקאית) ותתמקד בשיווק באוסטרליה, מזרח אסיה, דרום אפריקה ואמריקה הלטינית.

מיצובישי טרייטון

העיצוב החיצוני קרבי למראה מבעבר, בעיקר בחזית עם סבכת פסים מסיבית ויחידות תאורה גדולות. גם סביבת הנהג התחדשה עם צג נתונים גדול בלוח המחוונים, מסך מגע גדול בחלק העליון של הקונסולה, ארבעה שקעי USB וצמד תאי כפפות. כאופציה תציע מיצובישי אפשרות למושבים עם ריפוד ייחודי משובץ.

מערך הבטיחות שודרג עם בקרת שיוט אדפטיבית והתרעת שטח מת, בנוסף להתרעת סטייה מנתיב ובלימה אוטונומית שהוצעו בעבר. יש לציין כי מפתח דלת הארגז הונמך ב-4.5 ס"מ על מנת לאפשר העמסה קלה מבעבר.

עדיין על סולר: כבסיס משמשת שלדת סולם חדשה עם קשיחות גבוהה יותר, לטובת שיפור בכושר העמסה וביכולת הדינמית. תצורת המיתלים נותרה דומה (נפרדים מלפנים, סרן חי מאחור) אבל עם תכנון מחדש המאפשר מהלך מתלה ארוך ב-2 ס"מ מלפנים.

השינויים מאחור כוללים קפיצי עלים דקים יותר עם בולמי זעזועים עבים יותר, מבטיחים שיפור ביכולת השיכוך והפחתת קפיצות האחוריים האופיינית לנסיעה בטנדר ללא משקל בארגז.

מיצובישי טרייטון

עד שיוצע עם מערכת הנעה חשמלית מלאה, המנוע הוא עדיין טורבו-דיזל, עם 4 צילינדרים בנפח 2.4 ליטר, שיוצע בכמה רמות הספק (204 כ"ס, 184 כ"ס או 150 כ"ס). החיבור הוא לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטומטית ולתיבת ההעברה מתקדמת (סופר-סלקט), עם בחירה בין הנעה אחורית לכביש יבש, כפולה-קבועה (ביחס 60-40 לפנים-אחור) לכביש רטוב, נעילת דיפרנציאל מרכזית לנסיעת שטח, והילוך כוח קצר לשטח טכני.

בנוסף יש גם בורר מצבי נהיגה המתאים את פעולת המערכות לתוואי הנבחר, מערכת בקרת זחילה במורד ומערכת AYC (ר"ת Active Yaw Control) הבולמת את הגלגל הקדמי פנימי לפניה לנטרול תת-היגוי.

מיצובישי טרייטון

מה אנחנו חושבים: לאורך השנים הביא הטנדר של מיצובישי שורה ארוכה של חידושים לקטגוריה, לרבות תיבת הילוכים אוטומטית, בקרת יציבות והנעה כפולה קבועה. הדור החדש שנחשף אומנם לא מחדש דבר, לפחות עד הצגת הגרסה החשמלית, אבל כן יסייע למיצובישי להתמודד טוב מבעבר במדינות בהן הוא ישווק.

לצערנו, ישראל לא תהיה אחת מהן ועובדה זו עשויה להקשות על המותג היפני לשמור על רלוונטיות בשוק המקומי. כבר כיום היצע הדגמים באולם התצוגה המקומי מוגבל ומיושן, וצפוי להיות צנוע עוד יותר בעתיד שכן גם הקולט וה-ASX החדשים (המבוססים על רנו קליאו וקפצ'ור בהתאמה) לא ישווקו אצלנו.

למאמר זה התפרסמו 8 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה