דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לא בליסינג, כן למסלול - דגמי הביצועים של יונדאי כאן

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • יונדאי מנחיתה את דגמי חטיבת הביצועים
  • ה-i20N עם 204 כ"ס וגיר ידני ב-176 אלף שקל
  • ה-i30N עם 280 כ"ס ותיבה אוטומטית ב-270 אלף שקל
יונדאי i20N i30N

יש N: יבואנית יונדאי מנחיתה כאן שניים מדגמי חטיבת הביצועים. ה-i20N תשווק ב-176 אלף, 14 אלף שקל פחות מהמתחרה היחידה שלה בשוק מהמקומי – פולקסווגן פולו GTI. ה-i30N תעלה 270 אלף שקל, 15 אלף שקל יותר ממתחרות כמו קופרה לאון ורנו מגאן RS. בהמשך צפויות גם להצטרף האלנטרה N כתשובה קוריאנית לסקודה אוקטביה RS והאיוניק 5N כחשמלית ביצועים ראשונה למותג.

יונדאי i30N

האחות הגדולה: ה-i30N היא המכונית הראשונה של חטיבת הביצועים הקוריאנית שהוצגה ב-2017, וגם שווקה כאן לתקופה קצרה. הגרסה שנוחתת כאן כעת היא לאחר מתיחת פנים שעברה עם תיבת שמונה הילוכים כפולת מצמד לעומת 6 הילוכים ידנית שהייתה האפשרות היחידה ב-i30N הקודמת. המנוע הוא עדיין בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר המפיק 280 (5 כ"ס יותר מבעבר) העוברים לגלגלים הקדמיים דרך דיפרנציאל מוגבל החלקה. השינוי במערכת ההנעה והוספת בקרת שיגור מאפשר זינוק ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות, קיצוץ של חצי שניה מהדגם היוצא, בדרך ל-250 קמ"ש מרביים.

יונדאי i30N

שינויים נוספים כוללים חישוקי "19 חדשים וקלים יותר (ב-3.6 ק"ג), בלמים גדולים יותר מלפנים (360 מ"מ לעומת 345 מ"מ בדגם היוצא) וכיול מחדש להיגוי ולמיתלים (עם בולמי זעזועים אדפטיביים כבעבר). בתא הנוסעים יש מסך מגע גדול יותר ("10.25 לעומת "8), אך מושבים עם תמיכה משופרת וקלים ב-2.2 ק"ג שמוצעים באירופה לא עשו דרכם לגרסה המשווקת כאן.

אבזור הנוחות כולל ריפודי עור ואלקנטרה, כיוון חשמלי וחימום למושבים הקדמיים, משטח טעינה אלחוטי, מפתח חכם וחלון שמש. למערך הבטיחות נוספה שמירת נתיב (תיקון סטייה בעבר) והתרעת שטח מת אקטיבית (מונעת כניסה לנתיב לא פנוי), בנוסף לבלימה אוטונומית שהוצעה בעבר.

יונדאי i20N

האחות הקטנה: ה-i20N מצויידת במנוע בנזין מוגדש, עם 4 צילינדרים בנפח 1.6 ליטר המפיק 204 כ"ס. החיבור הוא לתיבת שישה הילוכים ידנית והנעה קדמית עם דיפרנציאל מוגבל החלקה המאפשרים לה לזנק ל-100 קמ"ש ב-6.2 שניות, 0.3 שניות פחות מהמתחרה הגרמנית.

בהשוואה ל-i20 הרגילה המרכב חוזק ב-12 נקודות שונות, למתלים (מקפרסון מלפנים, קורות מתח מאחור) יש גיאומטריה שונה עם קפיצים, בולמי זעזועים ומוט מייצב קשיחים יותר, ומרכב נמוך בסנטימטר. למערכת ההגה יחס ישיר יותר והבלמים הקדמיים גדולים יותר (320 מ"מ, 40 מ"מ יותר).

רשימת האבזור בה כוללת צמד מסכי "10.25 המשמשים לוח מחוונים ומסך מגע, ריפוד עור חלקי, משטח טעינה אלחוטי ומפתח חכם. אבזור הבטיחות כולל בלימה אוטונומית, שמירת נתיב והתרעת שטח מת.

יונדאי i20N

מה אנחנו חושבים: חטיבת הביצועים של יונדאי צעירה בהרבה מאלו של פולקסווגן, פיג'ו ורנו הנחשבות למייסדות המשפחתיות-חמות, ולמרות זאת היצע הדגמים שלה כיום גדול יותר מהטריו הוותיק. והיא גם צפויה להקדים אותן בשילוב ביצועים וחשמל, עם האיוניק 5N שתוצג בפסטיבל המהירות של גודווד בסוף השבוע הקרוב.

הגעתם של שני דגמי הביצועים לאולם התצוגה של יונדאי היא בשורה משמחת לחובבי ההגה, בעיקר בהתחשב בעובדה כי מדובר בקטגוריה שהצטמצמה משמעותית בשנים האחרונות. במקרה של ה-i30N היא אמורה להציע תנאי שירות טובים מבעבר בזכות תיבה כפולת מצמדים, אבל תג המחיר הגבוה בהשוואה למתחרות האירופאיות עלול לעמוד לה לרועץ.

ה-i20N זוכה בעולם לתשבוחות אדירות, כולל התואר מכונית השנה (2021) של מגזין הרכב הבריטי טופ גיר. בעיקר היא מסתמנת כאחד הדגמים האטרקטיביים ביותר עבור חובבי נהיגה בזכות מחיר נמוך מהמתחרה היחידה שלה כיום.

למאמר זה התפרסמו 7 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה