דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

לראשונה: המכונית הנמכרת ביותר באירופה היא חשמלית

Getting your Trinity Audio player ready...

בקצרה:

  • טסלה מודל Y עקף את דאצ'יה סנדרו במכירות
  • מקורות ההצלחה - הוזלת מחירים, אספקה מיידית
  • אצלנו? טסלה רק שלישית, מודל Y עקף את מודל 3
טסלה מודל Y

נכון למחצית הראשונה של 2023, המכונית הנמכרת ביותר באירופה היא טסלה מודל Y. בכך הודחה, לעת עתה, המכונית שהייתה הנמכרת ביותר באירופה ב-2022 ומתחילת 2023, דאצ'יה סנדרו.

מספרית, ההבדל הכמותי אינו גדול - 125,144 יחידות של טסלה מודל Y, לעומת 118,883 יחידות של סנדרו; במקום השלישי נמצא פולקסווגן טי-רוק (שאינו נמכר בישראל) עם 107,249 יחידות. עם זאת, מודל Y מרשים בזינוק בהיקף המסירות שלו - עלייה של 211.7% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד, לעומת עלייה של 25.9% בלבד לסנדרו ו-30% לטי-רוק.

הפרט שלא מעיד על הכלל: לצד ההישג, המקרה של מודל Y בשוק הרכב האירופי מסתמן כייחודי. מעבר לעובדה שהוא הדגם החשמלי היחידי מבין חמשת הדגמים הנמכרים ביותר במחצית - זאת אחרי שב-2022 הוא התמקם במקום ה-13 - נתוני המסירות של הרבעון הראשון (ינואר-מרץ) לימדו על פופולריות חריגה אפילו בקרב בעלי מכוניות חשמליות: היקף המסירות של מודל Y עמד על 71 אלף יחידות אז, היקף גדול פי שלושה וחצי ביחס לדגם החשמלי השני הנמכר ביותר באותו הזמן (טסלה מודל 3, כ-19.5 אלף יחידות) ופי ארבעה(!) ביחס פולקסווגן ID.4, דגם הפנאי-חשמלי השני הכי נמכר.

ההצלחה של מודל Y - ושל טסלה בכלל - מפתיעה על רקע העובדה שזהו אינו רכב זול: מחיר מודל Y מתחיל בגרמניה ב-45 אלף אירו; זה פי ארבעה מדאצ'יה סנדרו, כ-50% יותר מפולקסווגן טי-רוק. זה המון גם עם ההטבות הניתנות לקניית רכב חשמלי במדינות האיחוד האירופי, עם סובסידיות שמגיעות עד כ-3,000 אירו - כ-6% ממחיר מודל Y בסיסי.

יש מי שזוקפים את ההצלחה של טסלה להפחתת המחירים החדה (עד 10%, במודל Y) שנעשתה באפריל האחרון, לצד לזמני אספקה טובים.

בהקשר רחב יותר, על פי נתוני התאחדות יצרני הרכב האירופיים, השוק האירופי בכללותו עדיין נותר נאמן למנועי הבעירה הפנימית. רוב המכוניות שנמכרו בין ינואר למאי 2023 צוידו במנוע בעירה פנימית (37.7%) או במערכות הנעה היברידיות (25.9%). נתח השוק של המכוניות החשמליות היה בתקופה הזאת 13.7%, גדול של מנועי הדיזל (13%). בהקשר הזה, התמריצים על דגמים עם מערכות הנעה היברידיות-נטענות פגעו בביקוש להם ואלו סבלו בתקופה הזאת ב-2023 מנתח שוק קטן למדי (7.1%).

מה אנחנו חושבים: גם בישראל יש נהירה חזקה לכיוון מכוניות חשמליות, הודות להטבות המס שמקטינות את הפער במחיר הרכישה מול מכוניות עם מנוע בעירה פנימית, היקרות משמעותית באחזקתן. ההצלחה צפויה להימשך ואף לגדול הודות למעבר התעשייה כולה לחשמל, עם היצע גדל והולך של דגמים חשמליים לכל כיס ומטרה. וטסלה? היא לא תוכל להתמודד מול נחשול הרכב הסיני, לא מספרית לפחות.

למאמר זה התפרסמו 4 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה