דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

5 הג'יפונים הקטנים החסכוניים בישראל

Getting your Trinity Audio player ready...


בכל שנה נמכרים יותר ויותר ג'יפונים, בעיקר על חשבונן של המכוניות המשפחתיות. המראה האופנתי, השימושיות, תנוחת הישיבה הגבוהה וגם היכולת לרדת לשבילים מדי פעם, הם היתרונות הברורים של רכבי הפנאי; מצד שני, אלו בדרך כלל רכבים גדולים וכבדים יחסית, שמציגים צריכת דלק גבוהה. אז מה עושים?



חיפשנו בקטלוג iCar ומצאנו 5 ג'יפונים קטנים שמציגים את צריכת הדלק הטובה ביותר בשוק. בחרנו בג'יפונים אוטומטיים בלבד וחדשים. הדירוג מוצג לפי נתוני היצרן, שאמנם נמדדים בתנאי מעבדה ולא משקפים את הנתון שיתקבל בפועל -אך מאפשרים השוואה נוחה בין דגמים שונים, שכן הפער בין נתוני היצרן לנתוני האמת נותר דומה בדרך כלל. כדי לנסות ולהעריך את צריכת הדלק שתקבלו בפועל, הוספנו גם את הנתונים שנמדדו במסגרת מבחני הדרכים שביצענו.
מקום חמישי: סוזוקי ויטרה
גרסה: 1.6 ליטר בנזין, גיר אוטומטי, 2X4 GLX
מחיר: 124,990 שקל
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 18.1 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: 14 ק"מ לליטר

הויטרה מציג צריכת דלק מצוינת, זהה לזו של האח סוזוקי קרוסאובר - ולמרות ההסתבכות האחרונה של סוזוקי בפרשיית זיוף נתוני צריכת דלק, דווקא כאן מדדנו נתונים מצוינים גם במבחן הדרכים. גרסת ה-4X4 מציגה נתונים קרובים מאוד לזו של ה-2X4.

יש את זה ביותר חסכוני? בחו"ל מוצעת הויטרה גם בגרסאות דיזל, אך לא בישראל. באופן מעניין, הגרסה הידנית של סוזוקי קרוסאובר לא מציגה נתוני צריכת דלק עדיפים.



מקום רביעי: סקודה יטי
גרסה: 1.2 ליטר טורבו-בנזין, רובוטית כפולת מצמדים, 2X4
מחיר: 129,990 שקל
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 18.9 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: 12.8 ק"מ לליטר (לגרסה הידנית)

מנועי הטורבו של קונצרן פולקסווגן מצליחים פעם אחר פעם לנפק נתוני צריכת דלק מעולים, גם במכונית כבדה (שמבוססת על פלטפורמת הגולף דור 5) כמו סקודה יטי. נתוני המבחן אמנם נמדדו בגרסה הידנית, אך ע"פ נתוני היצרן הגרסה האוטומטית חסכונית ממנה - כך שניתן אפילו לצפות לנתונים טובים יותר.

יש את זה ביותר חסכוני?
בחו"ל מוצעת היטי בגרסאות דיזל, ובישראל אנחנו צפויים לפגוש בקרוב את הדור הבא של הג'יפונים לבית פולקסווגן - שם צפויה סיאט אטקה להימכר במחירים אטרקטיביים ולהציג נתוני צריכת דלק מצוינים.



מקום שלישי: הונדה HR-V
גרסה: 1.5 ליטר בנזין, גיר רציף
מחיר: 138,900 שקל
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 19.2 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: 12 ק"מ לליטר

הג'יפון של הונדה מציג נתונים מצוינים על הנייר, אם כי על הכביש הוא לא מרשים יותר ממשפחתית סטנדרטית. מה זה אומר? שאם תנהגו בו "נכון", בצורה מתונה מהממוצע ועם שימוש מרובה יחסית במערכת ה"עצור וסע" לדימום מנוע בעמידה, ייתכן ותצליחו לשפר את צריכת הדלק - כי הפוטנציאל בהחלט קיים.

יש את זה ביותר חסכוני? באופן מעט מפתיע, הונדה HR-V לא קיים בגרסה היברידית, ובישראל אין צפי לשיווק של גרסאות הדיזל.



מקום שני: דאצ'יה סנדרו סטפווי
גרסה: 0.9 ליטר טורבו-בנזין, גיר רובוטי
מחיר: 76,990 שקל
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 19.6 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: 13.8 ק"מ לליטר

אז נכון, הדאצ'יה הקטנה אולי לא סקסית כמו הג'יפונים האחרים, וגם התיבה הרובוטית פחות רהוטה מתיבות אוטומטיות מקבילות - אבל אם אתם מחפשים את החסכון, נראה שאין מכונית מתאימה ממנה. מעבר לצריכת הדלק המצוינת, הסנדרו סטפווי מציגה גם מחירי רכישה נמוכים במיוחד, מה שהופך אותה לעסקה כלכלית משתלמת למדי.

יש את זה ביותר חסכוני? אם תוותרו על התיבה הרובוטית תהנו מגרסה עדיפה כמעט בכל פרמטר, וגם חסכונית יותר. גרסת הדיזל הידנית של הסנדרו סטפווי מציגה נתון צריכת דלק מרשים של 26.3 ק"מ לליטר!



מקום ראשון: רנו קפצ'ור
גרסה: 1.5 טורבו-דיזל, רובוטית כפולת מצמדים
מחיר: 129,990 שקל
צריכת דלק ממוצעת (יצרן): 26.3 ק"מ לליטר
צריכת דלק במבחן: 14.7 ק"מ לליטר

את המבחן לקפצ'ור דיזל ביצענו בתנאים מאתגרים יחסית, ולאור היכרותנו עם מנוע הדיזל של רנו - לא נופתע אם נגיע גם ל-18 ק"מ לליטר בנהיגה מתונה יותר. את הנתון הזה מספק הקפצ'ור יחד עם ביצועים טובים, פעולה שקטה של המנוע וגם עיצוב מדליק.

יש את זה ביותר חסכוני?
רק אם תלכו ברגל.



בקרוב בישראל...
סגמנט הג'יפונים הקטנים רק הולך לגדול בשנים הקרובות, ואנחנו צפויים לפגוש בישראל כמה וכמה ג'יפונים חסכוניים כבר בשנה הקרובה. מתיחת הפנים של פיג'ו 2008 אמורה לנחות כאן ממש בקרוב, ולהציג מנוע 1.2 ליטר טורבו חסכוני למדי (21.2 ק"מ לליטר). כבר זמן רב שאנחנו מחכים כאן למאזדה CX3, שגם הוא מציג נתון צריכת דלק מוצלח - כ-17 ק"מ לליטר, בהתאם לגרסה שתגיע.

בתחילת 2017 ינחתו בישראל שני ג'יפונים סופר חשובים: קיה נירו, רכב פנאי היברידי עם צריכה של כ-21 ק"מ לליטר, וטויוטה CH-R שמציג עיצוב סופר-מוחצן וגם מנוע היברידי שאמור להיות חסכוני במיוחד.


צילומים בכתבה: פבל צ'רניצקי, מת'יו דויל, אסף בר-שי

למאמר זה התפרסמו 10 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה