דילוג לתוכן המרכזי בעמוד

3 ילדים מאחור: אלה המכוניות המתאימות

Getting your Trinity Audio player ready...

במשפחה הישראלית יש בממוצע כ-3 ילדים, נתון כמעט כפול מהממוצע של מדינות המערב. למספר הזה יש משמעויות רבות בתחומים שונים, אך הפעם ננסה לסייע בפתרון האתגר התחבורתי: הושבת 3 ילדים במכונית המשפחתית.

מרבית המכוניות המשפחתיות יתקשו באכלוס של 3 מושבי בטיחות, וגם במכוניות גדולות יותר זה לא תמיד פשוט. כדי לנסות למצוא פתרון לבעיה, החלטנו לחפש את המכוניות המתאימות ביותר להסעת שלישיה, עד לסכום של 180,000 שקלים - תקציב שכולל בתוכו כמעט את כל הדגמים המשפחתיים ורכבי הפנאי.

הכנסנו לטבלאות את כל המכוניות המשפחתיות ורכבי הפנאי הנמכרים בישראל, והוצאנו מהרשימה את מכוניות המנהלים - שכן הן לרוב מציעות מימד רוחב נדיב, אך בכולן הספסל האחורי בנוי בצורה של זוג מושבים גדולים ו"כורסתיים", עם מושב אמצעי קטן. זהו סידור שפחות יתאים להושבת שלושה נוסעים או מושבי בטיחות. באופן לא מפתיע, את כל 5 המקומות הראשונים תפסו רכבי הפנאי - כך שבאופן כוללני ניתן לומר שהם יתאימו יותר להסעת שלושה מאחור מאשר המכוניות המשפחתיות הקלאסיות.

מקום ראשון: סיטרואן C5 איירקרוס

טווח מחירים: 179,990-148,990 שקלים

רוחב: 185.9 ס"מ

רכב הפנאי החדש של סיטרואן הוא לא רק הרחב ביותר בקבוצת המחיר שלו; הוא גם היחיד שמציע שלושה מושבים נפרדים מאחור, המתכווננים בנפרד ונעים על גבי מסילות עצמאיות. הסידור הזה מאפשר התקנה קלה ונוחה גם של 3 מושבי בטיחות גדולים, ברמה שפשוט לא קיימת במכוניות אחרות בתקציב דומה. הוסיפו לכך תא מטען ענק בגודל של 520 עד 720 ליטרים (לפני קיפול המושבים) וקיבלתם מתכון מנצח עבור המשפחה.

צילום: רונן טופלברג

מקום שני: אופל גרנדלנד X

מחיר: 159,990 שקלים

רוחב: 185.6 ס"מ

האופל חולק פלטפורמה עם ה-C5 איירקרוס והוא צר ממנו רק ב-3 מ"מ. המרווח הפנימי מאחור מכובד, למרות היעדר 3 מושבים נפרדים, והוא יהיה נוח גם לילדים בוגרים שכן הרצפה כמעט שטוחה. גם שני מבוגרים ישבו בנוחות ויהנו מפתחי מיזוג לאחור, נוריות קריאה נפרדות ושקע USB.

צילום: אסף בר-שי

מקום שלישי: קיה ספורטז'

טווח מחירים: 186,900-147,900 שקלים

רוחב: 185.5 ס"מ

חביב הקהל מגיע למקום השלישי והמכובד. הספורטז' מציע לנוסעים פתחי מיזוג לאחור, שני שקעי טעינה ואפילו אפשרות כוונון לזווית משענות הגב - זאת לצד מימד רוחב מכובד למדי. קחו בחשבון שיש לו תעלת הינע גבוהה יחסית, שלא תפריע לילדים - אך עשויה להיות פחות נוחה למבוגר שישב באמצע.

צילום: הדר קמינסקי

מקום רביעי: טויוטה ראב 4

טווח מחירים: 209,900-179,900 שקלים

רוחב: 185.5 ס"מ

הטויוטה מגיע למקום הרביעי למרות נתון רוחב זהה לספורטז', עקב מושב אחורי פחות מוצלח מזה של הקוריאני. גם לראב 4 יש פתחי מיזוג ושני שקעי טיענה אך משענות הגב אינן מתכווננות. הספסל עצמו שטוח ורחב, אך שימ לב: הידיות הגדולות שבדלתות גוזלות ממרחב הפנים והמושב עצמו נמוך כך שהירכיים נותרות באוויר - מה שפחות נוח למבוגרים בנסיעות ארוכות. לזכותו נציין כי הרצפה כמעט שטוחה.

צילום: הדר קמינסקי

מקום חמישי: יונדאי טוסון

טווח מחירים: 182,900-151,900 שקלים

רוחב: 185 ס"מ

הטוסון, אחיו של הספורטז', צר ממנו בחצי ס"מ ובנוסף גם לו תעלת הינע גבוהה יחסית במרכז הרצפה. במבחנים השוואתיים שערכנו תחושת המרווח הפנימי הרגישה דומה באופן כללי, בעיקר לשני מבוגרים, אך בהתאמה לשלושה נוסעים או מושבי בטיחות נגלה כי קצת יותר קשה יותר למקום בוסטר בין שני כיסאות בטיחות, זאת מאחר והמושב האמצעי שלו קטן יחסית.

צילום: הדר קמינסקי

כמעט נכנסו לרשימה

יש עוד כמה רכבי פנאי רחבים יחסית, שהיו צרים רק במעט מהחמישה המובילים. ביניהם ניתן למנות את שברולט אקווינוקס, סיאט אטקה, סקודה קארוק, פיג'ו 3008 ומאזדה CX5.

אף מכונית משפחתית לא הצליחה להשתלב גם בעשיריה המובילה, אך אם אתם בכל זאת צריכים להכניס 3 נוסעים למכונית משפחתית - נמליץ לכם לבדוק את יונדאי איוניק, סקודה אוקטביה, רנו גרנד קופה וקיה סיד.

למאמר זה התפרסמו 16 תגובות

יעוץ מקצועי חינם לפני קניית רכב
  • צור קשר בוואטסאפ
  • התקשר אלינו

הוספת תגובה

תגובות

תגובות לכתבה

חזור למעלה